hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagy-Britannia - tiltott lehet a junk-food reklám

Törvényben tiltaná meg a gyerekeket célzó, egészségtelen élelmiszereket népszerűsítő reklámok sugárzását a brit parlament.
hirdetés
Az édességeket, üdítőitalokat, snackeket, túlédesített reggeli gabonapelyheket és a gyorsétterem-láncokat propagáló hirdetések ellen eddig csak egészségügyi szervezetek léptek fel, Nagy-Britanniában azonban törvényi szabályozás készül a probléma megoldására. Az angol Campaign marketing szaklap értesülései szerint a kormányzat azért döntött a szabályozás mellett, mert a hirdetői ágazat eddig nem tett az ügy érdekében semmit.

A miniszterek szerint tudományos kutatások bizonyítják, hogy az adott élelmiszerreklámok nemcsak a brandválasztást, hanem azt is alapvetően meghatározza, hogy milyen típusú élelmiszereket választanak a fiatalok. Az elmúlt években jelentősen nőtt Nagy Britanniában az élelmiszerreklámra költött büdzsé: a hirdetők 2002-ben 452 millió fontot költöttek hirdetésekre, szemben az 1994-ben regisztrált 359 millióval.

A legtöbbet a McDonald’s fordított termékei népszerűsítésére, a gyorsétterem-lánc 42 millió fontért jelentetett meg reklámokat, a költési lista második helyezettje a Coca-Cola volt 15,5 millió fonttal, a harmadik helyezett pedig a Kentucky Fried Chicken 185,1 millió fonttal.

A reklámipar képviselői aggodalmukat fejezték ki a tervezett szabályozás miatt, mert uniószerte a szigetországban található az egyik legszigorúbb élelmiszerreklám törvény.

(forrás: Campaign)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Darabjuk megvalósulásért egy közösségi kampányt is indítottak. Egy éve dolgoznak a Leányálmon.

A K&H mobiltárca bevezető reklámkampányában használják a digitális technikákat.

A Don't stop me now a korlátlanságot fejezi ki, amely a személyre szabható mobilnetcsomagokat jelenti náluk.

Spoiler: nem biztos, hogy végig ők énekelnek.

Andacs Botond, a port.hu eddigi irányítója az Index új kiadóvezetője. A távozó Pusztay András a Sziget marketingfőnöke lesz.

hirdetés

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés
hirdetés