hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagy-Britannia - tiltott lehet a junk-food reklám

Törvényben tiltaná meg a gyerekeket célzó, egészségtelen élelmiszereket népszerűsítő reklámok sugárzását a brit parlament.
hirdetés
Az édességeket, üdítőitalokat, snackeket, túlédesített reggeli gabonapelyheket és a gyorsétterem-láncokat propagáló hirdetések ellen eddig csak egészségügyi szervezetek léptek fel, Nagy-Britanniában azonban törvényi szabályozás készül a probléma megoldására. Az angol Campaign marketing szaklap értesülései szerint a kormányzat azért döntött a szabályozás mellett, mert a hirdetői ágazat eddig nem tett az ügy érdekében semmit.

A miniszterek szerint tudományos kutatások bizonyítják, hogy az adott élelmiszerreklámok nemcsak a brandválasztást, hanem azt is alapvetően meghatározza, hogy milyen típusú élelmiszereket választanak a fiatalok. Az elmúlt években jelentősen nőtt Nagy Britanniában az élelmiszerreklámra költött büdzsé: a hirdetők 2002-ben 452 millió fontot költöttek hirdetésekre, szemben az 1994-ben regisztrált 359 millióval.

A legtöbbet a McDonald’s fordított termékei népszerűsítésére, a gyorsétterem-lánc 42 millió fontért jelentetett meg reklámokat, a költési lista második helyezettje a Coca-Cola volt 15,5 millió fonttal, a harmadik helyezett pedig a Kentucky Fried Chicken 185,1 millió fonttal.

A reklámipar képviselői aggodalmukat fejezték ki a tervezett szabályozás miatt, mert uniószerte a szigetországban található az egyik legszigorúbb élelmiszerreklám törvény.

(forrás: Campaign)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A négy év után újraindított szakmai elismerést Rényi Pál Dániel kapta.

Ügynökségi meg médiás arcokkal, marketingesekkel és startupperekkel fogunk fröccsözni munka címén. Nyitott dolog!

Minden ügynökségénél lekapcsolták a gépeket az Ukrajnából indult vírus miatt.  

Az Ablak, a Hol-Mi?, a Főtér műsorvezetője 64 éves volt.

Később a vállalat munkalehetőséget is ajánl a sportolóknak.

hirdetés

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Díjátadó: július 5., Premier KultCafé

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés