hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bajban az Est Media: eladják a Neo FM-et

Komoly átalakulások várhatók a korábban Econetként ismert Est Mediánál. A részvénytársaság szombaton bejelentette, hogy megválik a Neo FM-től, de nem ez lesz az egyetlen változás a médiaportfolióban, sőt, veszélybe kerülhet a Sziget felvásárlása is. A társaság részvényei eközben zuhanórepülésbe kezdtek.

hirdetés

Az Econetről átnevezett Est Media kizárólagos tulajdonában álló EMG Médiacsoport a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szombaton közölte, hogy értékesíti a Neo FM-et üzemeltető FM1 Kommunikációs és Kulturális Zrt-ben lévő 25 százalékos részesedését a többségi tulajdonos FM1 Friends Kft-nek. (A FM1 Friends fő tulajdonosai Székely Gábor, a Szerencsejáték Zrt. korábbi vezérigazgatója, valamint Horváth László, a Geomédia vezérigazgatója – erről bővebben itt olvashat). Ezzel egyidejűleg a két cég megállapodott a részesedés 120 millió forintos vételáráról is. Az EMG és az FM1 Zrt. egyúttal megszüntették a Neo FM reklámidejének értékesítésére, illetve a különféle adminisztratív szolgáltatásokra vonatkozó megállapodásaikat is.

Az eladás következtében a cégcsoport – a reklámpiac teljesítményétől függően 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományban várt – konszolidált árbevétele a Neo FM-hez kapcsolódó 1,5 milliárd forint körüli összeggel várhatóan csökken majd – közölte ugyanitt a társaság. Az üzemi eredményességre viszont ennek nem lesz hatása a cég közleménye szerint, köszönhetően a rádiós és sales tevékenység veszteséges voltának.

A lépés úgy tűnik, egy szélesebb körű portfoliótisztítás első fontos állomása lehet. A részvénytársaság ugyanis ugyanebben a közleményben reagált az Est Media egyik meg nem nevezett részvényesének korábbi indítványára, mely szerint a cégcsoport éves közgyűlésén kerüljön napirendre egy intézkedési terv elfogadása a cégcsoport jobb működése érdekében. Az Est Media szerint ez egy olyan részvényesi igény, amely a rövid távú üzemi eredményesség elérését és növelését előtérbe helyezi „a hosszú távú perspektívában értelmezhető, de rövid távon ráfordításokkal járó sokelemű portfolió üzemeltetésével szemben”. A társaság ennek értelmében megkezdi a cégcsoport reorganizációját és az elkövetkező időszakban a cégcsoport egészét érintő reorganizációs tervet készít – áll ugyancsak a BÉT-en olvasható közleményben.

Ez annyit jelent, hogy az Est Media további érdekeltségektől is megválhat. A reorganizáció során le akarják ugyanis építeni a „rövid vagy középtávon eredménytermelésre képtelen tevékenységeket és a központi adminisztrációt és stabil üzemi eredmény termelésére képes, könnyen finanszírozható termékstruktúrát és szervezetet állítanak fel”, ennek következtében azonban a cégcsoport konszolidált árbevétele az év során tovább csökkenhet. A reorganizáció egyik első lépése a rádiós tevékenység leépítése, hiszen a magyarországi rádiós reklámpiac csökkenése miatt az idei évben itt nem várható eredményes működés a cég szerint.

A mostani lépések a Sziget akvizícióját sem hagyják érintetlenül. A „reorganizáció” ugyanis a cégcsoport finanszírozásának újrastrukturálását is tartalmazza, és ennek részeként érinti azt 300 millió forintos, rövid lejáratú kölcsönt, amely a Sziget Kft. megvásárlási folyamata során a tavaly november 29-én teljesített vételárrész egyik forrása volt. Ennek a kapcsán a közlemény azt is meglebegtetni, hogy a Sziget felvásárlásának folytatása akár korlátokba is ütközhet. A Sziget felvásárlás finanszírozói között szerepel többek között Nobilis Kristóf, akinek az Indexet is tulajdonló Central European Media & Publishinghoz is kötődnek érdekeltségei.

Ha valódiak az Est Media Nyrt. szándékai az eredményességet illetően, az komolyan felveti a kérdést, hogy vajon az EMG valóban reális jelentkezőnek tekinthető-e a Figyelő hetilap vevőjelöltjei között, ahogyan azt korábban az általunk megkérdezett szakemberek állították a Kreatív Magazin cikkében, hiszen a lap a piaci pletykák szerint komoly veszteségeket termel. Arról ugyancsak nem tesz említést a közlemény, azonban nem elképzelhetetlen hogy a reorganizációtól nem függetlenül távozik posztjáról április végén Kádár Tamás, aki több mint három évig irányította az EMG-t.

A Napi Gazdaság felveti ugyan a lépés esetleges politikai hátterét, erről azonban tényleg csak találgatni lehet (mint ismert, a két országos kereskedelmi rádió indulásakor a Class FM-et jobboldali, a Neo-t pedig baloldali érdekeltségekhez kötötték, valamint mind Székely Gábort, mind a Geomédia cégcsoportot liberális illetve baloldali kötödésűként tartják számon). A médium szerint mindenesetre a bejelentés választ ad arra a kérdésre is, hogy miért zuhant brutális módon az Est Media papírok árfolyama az elmúlt hónapban. A korábbi Econet részvények jegyzése a március eleji 86 forintról a pénteki zárásra 47 forintra zuhant, amikor is felfüggesztették a papírokkal való kereskedést, mert ez az adott napon 14,5 százalékos esést jelentett, ezzel a papír elérte alsó limitjét és a Portfolio cikke szerint ezen szint alá már csak a kereskedési sáv kibővítésével kerülhetett volna az árfolyam.

Az Econet-részvények áresése ahhoz vezetett, hogy az elnök Balázs Csaba és maga az Econet határidős pozícióit, illetve azok egy részét a számlavezető MKB fedezethiány miatt likvidálta. Habár Balázs Csaba több százezer részvényt érintő tranzakciója úgynevezett kényszerlikvidálás volt, azok időzítése a mostani bejelentés fényében rendkívüli szerencsétlen, a Napi szerint szinte kizárt, hogy a PSZÁF ne indítson vizsgálatot az ügyben.

A Neo FM 2009 novemberében kezdte meg sugárzását. A két akkor startoló rádiócsatorna botrányoktól sem mentes indulását a Kreatív Online is aktívan követte.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!