hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: Miért oroszlánt adnak át Cannes-ban?

Sokszor a díjak elnevezései valamilyen egyéb jelentést is hordoznak, elég ha csak a berlini Arany Medve filmes díjra gondolunk, mert a medve Berlin szimbóluma. De mi a helyzet a reklámvilág elsőszámú díjával, az Arany Oroszlánnal?

hirdetés
A helyzet hasonló az Arany Medvéhez, azzal a különbséggel, hogy az oroszlánnak nincs köze Cannes-hoz, legalábbis nem tudunk róla. Annál inkább Velencéhez. Ugyanis az első cannes-i reklámfesztivált Velencében rendezték meg 1954-ben. Velence védőszentje 828 óta Szent Márk evangelista, az ő ikonográfiai attribútuma pedig a szárnyas oroszlán. A díjat a Szent Márk téren található, bronz oroszlán inspirálta (ahogy a Generali Biztosító logója is a velencei oroszlánból ered). 2011-től bevezetett életműdíj, a St. Mark Lions pedig majdnem pontosan a velencei oroszlán pontos mása. 
 
Forrás: Cannes Lions
 
Forrás: Cannes Lions
 
Forrás: Wikipedia
 
Cannes-ba a díjátadó csak 1956-ban költözött át, 1955-ben a díjakat Monte Carlóban adták át. 1984-ig a díjátadó Velence és Cannes között ingázott, mígnem 1984-től a díjátadó végleges otthona lett a francia üdülőváros. 
 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új műsorrendben kétszer is vetítik a széria aktuális epizódjait.

Idén az Akváriumban rendezik a hazai videoklipek kétnapos szemléjét és szakmai fórumát.

De a fesztivál az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül rászoruló gyerekek iskolakezdését is támogatja.

A Sundance TV kínálatában tűnik fel a magyar dokusorozat.

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés