hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: Miért oroszlánt adnak át Cannes-ban?

Sokszor a díjak elnevezései valamilyen egyéb jelentést is hordoznak, elég ha csak a berlini Arany Medve filmes díjra gondolunk, mert a medve Berlin szimbóluma. De mi a helyzet a reklámvilág elsőszámú díjával, az Arany Oroszlánnal?

hirdetés
A helyzet hasonló az Arany Medvéhez, azzal a különbséggel, hogy az oroszlánnak nincs köze Cannes-hoz, legalábbis nem tudunk róla. Annál inkább Velencéhez. Ugyanis az első cannes-i reklámfesztivált Velencében rendezték meg 1954-ben. Velence védőszentje 828 óta Szent Márk evangelista, az ő ikonográfiai attribútuma pedig a szárnyas oroszlán. A díjat a Szent Márk téren található, bronz oroszlán inspirálta (ahogy a Generali Biztosító logója is a velencei oroszlánból ered). 2011-től bevezetett életműdíj, a St. Mark Lions pedig majdnem pontosan a velencei oroszlán pontos mása. 
 
Forrás: Cannes Lions
 
Forrás: Cannes Lions
 
Forrás: Wikipedia
 
Cannes-ba a díjátadó csak 1956-ban költözött át, 1955-ben a díjakat Monte Carlóban adták át. 1984-ig a díjátadó Velence és Cannes között ingázott, mígnem 1984-től a díjátadó végleges otthona lett a francia üdülőváros. 
 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégái számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára.

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés