hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: az első reklámügynökség

Művelt Marketinges-sorozatunk következő része az első reklámügynökségről szól, legalábbis az első olyan vállalkozásról, amelynek nevében az advertising agency szókapcsolat szerepel. 

hirdetés

Valamikor az 1830-as évek végén járunk, amikor Volney B. Palmer helyi, ismert és tehetősebb családból származó (apja ismert ügyvéd volt) üzletember az ingatlanvállalkozása adósságait  rendbehozandó tényleg forradalmi ötletet talált ki. Addig a lapok direkt értékesítésből éltek, Palmer pedig úgy gondolta, hogy egy személyben képes kezelni nagyon sok hirdető reklámjának elhelyezését a lapokban (a médiaügynökségi feladat előfutáraként), mi több, azt is vállalta, hogy személyre szabott hirdetéseket készít az ügyfeleinek. Korábban már kiterjedt előfizetői kört kezelt Pennsylvaniában, Marylandben, utána pedig New Jerseyben, Kentuckyban, Missouriban és Alabamában is.

Volney Palmer (Forrás: http://pabook.libraries.psu.edu/)

Hogy ezeket az üzletágakat összefogja, a sajtótörténészek szerint 1841-ben (és itt is), Mark Tungate szerint 1842-ben, az AdAge szerint 1843-ban, a Wikipedia szerint pedig 1850-ben megalapítja a The American Newspaper Subscription and Advertising Agency by Volney Palmer nevű céget, irodáját pedig a 3rd és a Chestnut Street északnyugati sarkán álló házban rendezi be. Az ügynökség 1849-re Volney saját állítása szerint 1300 amerikai újságba tudott hirdetést elhelyezni a meglévő 2000 amerikai újságból. Vannak, akik szerint emiatt ő inkább a médiaügynök, értékesítő volt, nem is reklámügynök. Ugyanakkor Volney nem csupán a hirdetések elhelyezésében, hanem azok gyártásában is részt vett, ügyfeleinek tanácsokat adott a helyes és hatásos szöveg megírásához, nem egyet saját maga szövegezett meg. Hovatovább a források szerint arra is figyelt, hogy mely lapokat milyen közönség olvas, ezekről maga is statisztikákat vezetett, így a reklámok hatékony elhelyezésére is tanácsokat adott. 1845-re Palmer Bostonban, New Yorkban és Baltimore-ban is nyitott egy-egy irodát a jobb ügyfélkiszolgálás miatt. Az 1850-es évek végére Volney több partnerrel is társult, a cégét is Volney B. Palmer Companyre keresztelte át. Az ügynökség Palmer 1864-es halálát alig élte túl, tulajdonostársai még 1877-ig vitték az ügynökséget más néven, amikor az N.W. Ayer & Son legendás reklámügynökség felvásárolta őket. 

Forrás: http://pabook.libraries.psu.edu/

A 3rd és a Chestnut utcák szegélyezte északnyugati ház ma (Forrás: Google Maps)

Irodalom:
Donald L. Holland: Volney B. Palmer - The Nation's First Advertising Agency Man In The Pennsylvania Magazin of History and Biography, 1974
Megann Corinn Crouse: Business Revolution: The Ad Agency, 2010
Mark Tungate: Adland: A Global History of Advertising, 2007

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés