hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: ki kapta az első cannes-i nagydíjat?

A szombat esti díjátadóval és az azt követő gálával véget ért a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál, ahol idén rekordszámú, több mint 40 ezer nevezést adtak be a világ reklámügynökségei, ezek közül végül a zsűri 1077 díjat osztott ki. De vajon ki nyerte az első nagydíjat?

hirdetés

Miután arról már írtunk, hogy miért is oroszlán az az oroszlán, amit Cannes-ban kiosztanak, most azt is megmutatjuk, hogy ki nyerte az elsőt. Amit ugye nem is Cannes-ban és nem is nyáron, hanem szeptemberben adtak át 1954-ben. Az akkori esemény 14 ország 187 nevezését vonzotta, amihez képest az idei 44 ezer nevezés egész szép fejlődést jelent.

Nos, az Adweek 2012-es cikke szerint az akkor még reklámfilm-fesztivál néven futó, Velencében rendezett eseményen a nagydíjat egy három perces, az olasz Chlorodont fogkrémmárka számára készült reklám kapta. A gyártócég a Ferry Mayer volt. A fesztivál egészen a 90-es évek elejéig csak mozgókép alapú reklámokat fogadott, 1992-ben vezették be a közterületi és a sajtóhirdetéseknek szóló kategóriákat.

Az idei Cannes Lionson mi is kint voltunk, a tudósításunkat itt olvashatják, további számmisztikát pedig itt találnak a cannes-i reklámfesztiválról.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés