hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: ki kapta az első cannes-i nagydíjat?

A szombat esti díjátadóval és az azt követő gálával véget ért a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál, ahol idén rekordszámú, több mint 40 ezer nevezést adtak be a világ reklámügynökségei, ezek közül végül a zsűri 1077 díjat osztott ki. De vajon ki nyerte az első nagydíjat?

hirdetés

Miután arról már írtunk, hogy miért is oroszlán az az oroszlán, amit Cannes-ban kiosztanak, most azt is megmutatjuk, hogy ki nyerte az elsőt. Amit ugye nem is Cannes-ban és nem is nyáron, hanem szeptemberben adtak át 1954-ben. Az akkori esemény 14 ország 187 nevezését vonzotta, amihez képest az idei 44 ezer nevezés egész szép fejlődést jelent.

Nos, az Adweek 2012-es cikke szerint az akkor még reklámfilm-fesztivál néven futó, Velencében rendezett eseményen a nagydíjat egy három perces, az olasz Chlorodont fogkrémmárka számára készült reklám kapta. A gyártócég a Ferry Mayer volt. A fesztivál egészen a 90-es évek elejéig csak mozgókép alapú reklámokat fogadott, 1992-ben vezették be a közterületi és a sajtóhirdetéseknek szóló kategóriákat.

Az idei Cannes Lionson mi is kint voltunk, a tudósításunkat itt olvashatják, további számmisztikát pedig itt találnak a cannes-i reklámfesztiválról.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés