hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: ki kapta az első cannes-i nagydíjat?

A szombat esti díjátadóval és az azt követő gálával véget ért a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál, ahol idén rekordszámú, több mint 40 ezer nevezést adtak be a világ reklámügynökségei, ezek közül végül a zsűri 1077 díjat osztott ki. De vajon ki nyerte az első nagydíjat?

hirdetés

Miután arról már írtunk, hogy miért is oroszlán az az oroszlán, amit Cannes-ban kiosztanak, most azt is megmutatjuk, hogy ki nyerte az elsőt. Amit ugye nem is Cannes-ban és nem is nyáron, hanem szeptemberben adtak át 1954-ben. Az akkori esemény 14 ország 187 nevezését vonzotta, amihez képest az idei 44 ezer nevezés egész szép fejlődést jelent.

Nos, az Adweek 2012-es cikke szerint az akkor még reklámfilm-fesztivál néven futó, Velencében rendezett eseményen a nagydíjat egy három perces, az olasz Chlorodont fogkrémmárka számára készült reklám kapta. A gyártócég a Ferry Mayer volt. A fesztivál egészen a 90-es évek elejéig csak mozgókép alapú reklámokat fogadott, 1992-ben vezették be a közterületi és a sajtóhirdetéseknek szóló kategóriákat.

Az idei Cannes Lionson mi is kint voltunk, a tudósításunkat itt olvashatják, további számmisztikát pedig itt találnak a cannes-i reklámfesztiválról.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés