hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mutasd a smukkod!

Ahogy egyre többen vásárolnak tudatosan ékszert, úgy erősödnek a magyar tervezők is. A kortársékszerek kapcsán beszélhetünk az önkifejezés új, kreatív eszközeiről és drága, gyűjtőket érdeklő művészeti alkotásokról is. A legutóbbi Ékszerek Éjszakája BDPST esemény szervezőivel – Börcsök Annával és Fazekas Veronikával – és a külföldön is elismert Lőrincz Réka ékszertervezővel beszélgettünk a Kreatív márciusi számában, ebből olvasható most egy rövidebb részlet.

hirdetés

„A mai társadalmat sokszor hasonlítják a felfedezések utáni időszakhoz: már nem csinálni kellene, hanem szelektálni” – mondja Fazekas Veronika, az Ékszerek Éjszakája egyik szervezője. „Érdekes, hogy a divat megy elöl, pedig az ékszer az ember legősibb hordható tárgya. Mindig kommunikál arról, aki viseli. Egy karikagyűrű elmondja valakiről, hogy házas, egy Gucci-ékszer presztízst jelöl, egy kreatívabb megoldás a viselő humoráról jelezhet valamit” – folytatja. A jegygyűrű-piacon például jellemzőek a tervezők által készített, erősen személyes darabok. „A kortárs ékszer kicsit olyan, mint az egészséges bioparadicsom: sokkal jobb, mint a felfújt, tömegtermelt paradicsom. Érdemes belefektetni” – teszi még hozzá.

Börcsök Anna munkája

Kortárs ékszer lehet egy gyűrű, amin kövek mellett egy kis műanyagtraktor ül, benne egy megilletődött lila játékpudlival (Lőrincz Réka). De ékszer a vécéülőkéből rafináltan átalakított, nagyméretű nyaklánc is (Börcsök Anna), vagy az aprólékosan kidolgozott, faágat mintázó körfülbevaló (Szilágyi Sapi). Vagy egy falból kilógó arany fülbevaló hátrész, ami arra biztat, hogy hordjuk a falat, ahová rögzítették. Utóbbi alkotás a német Katja Köditz Gallery Piece című munkája, amit tavaly szeptemberben, az Ékszerek Éjszakáján állítottak ki Budapesten a Kortárs Építészeti Központban.

Lőrincz Réka munkája

„Az ilyen konceptuális munkák a képzőművészeti területen hagyományosak, ékszereknél viszont még magyarázni kell őket” – mondja Börcsök Anna ékszertervező. Az ékszer értelmezhető képzőművészeti alterületként, de Börcsök szerint a kategorizálásról szakmán belül is megoszlanak a vélemények.

Börcsök Anna munkája

Az Ékszerek Éjszakájának fő célja a kortárs ékszer népszerűsítése, a tervezők bemutatása. A projektet tavaly új szervezőgárda, a H6 kortárs ékszertervező csoport néven is együttműködő csapat (tagjai Börcsök Anna és Fazekas Veronika mellett Fekete Fruzsi, Horányi Kinga, Neuzer Zsófia és Tengely Nóra) vitte. A 2014 óta működő kezdeményezés mögött a Fiatal Iparművészek Stúdiója Egyesület áll pályázó szervezetként, a mintát pedig a turisztikai és művészeti eseményként is befutott bécsi Wiener Schmucktage adta. Az „éjszakázás” itthon sok területről ismert (van Színházak, Múzeumok, de Fodrászok vagy Irodák éjszakája is), viszont Börcsök azt mondja, a koncepciót meg kellene változtatni. „Egyetlen éjszaka nem elég, lehetetlen végignézni minden kiállítást.”

Lamella

A cikk teljes verziója a Kreatív márciusi lapszámában olvasható.


 

Már az újságosoknál!

Ezekben a Relay és Inmedio üzletekben biztosan megtalálod a Kreatívot:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

Medial Jewelry

Balkányi Nóra
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés