hirdetés
hirdetés
hirdetés

Múló rudi

Új irányokat keres a Pöttyös új reklámfilmjében

A Pöttyös márka kezd eltávolodni a korábbi koherens kommunikációtól, legutóbbi reklámfilmje messze alulmúlja a korábbiakat.
hirdetés

  1. Őszinte-e a hirdetés? 
  2. Kifogásolható-e a hirdetés morális vagy etikai szempontból?
  3. Különlegesen szellemes megközelítése-e egy üzleti vagy kommunikációs problémának?
  4. Javítja vagy szennyezi-e a reklámkörnyezetet?
  5. Jó vagy rossz a kivitelezés?
  6. Úttörő-e a hirdetés?
  7. Eléri-e a reklám, hogy kedvem legyen vele üzletelni?

A Pöttyös csinált egy szép filmet. Szép, mert szép lány és helyes fiú játssza a főszerepet, szép színes ruhákban, egy napsütéses tavaszi napon. Ennyi. Ezzel minden pozitívumot összefoglaltam a túrórudi reklámfilmjéről.

A szpotot – gondolom – azért csinálták, hogy a nagyobb méretű, óriás Pöttyöst népszerűsítsék, ezt az üzenetet pedig fel kellett öltöztetni a márka vidám, játékos, huncut személyiségjegyeibe, hogy az egyébként már sokszor elmondott üzenet eljuttatása mellett a fogyasztó érzelmileg meginduljon kicsit. A konkrét üzenet mindössze annyi: „Óriás Pöttyös – ha többre vágysz”. A „nagy ötlet” itt a többre vágyás tárgyának behelyettesíthetősége: vagyis a főszereplő fiú nemcsak a nagyobb rudit szereti, de biztosan szívesen hazavinné az ismeretlen lányt is, aki ehelyett csak leeszi a pulóveréről a csokidarabot.

Az üzenet megfogalmazása minden, csak nem újszerű, semmiféle szellemes megközelítésről nincsen szó benne.

Egyetlen valódi, bár apró, üzenetértékű momentumot sikerült megfogalmazni
a szpottal: megfelelő hőfokra hűtött túrórudit képtelenség úgy elfogyasztani, hogy ne törjön darabokra a csokimáz.

Az egyik legerősebb hazai márka elkészítette eddigi legértelmetlenebb filmjét. Ez a húsz másodperc olyan, mintha egy  szappanopera jelentéktelen részletét vágták volna ki: üres és semmitmondó. Nem bevállalós, nem eredeti, nem jópofa, semmiképpen nem bátor, annyiban kötődik a fiatalokhoz, hogy a két főszereplő nem idősebb huszonöt évesnél.

Kicsit olyan az egész, mintha újrapozicionálták volna a márkát, a célcsoport a 35 évesnél idősebb háziasszony, aki majd biztosan megveszi magának és a kisgyereknek a rudit. Ehhez egyébként passzol is a Pöttyös által nemrég meghirdetett gyermekrajzpályázat.

Tavaly nyáron nagyon megdicsértük a Pöttyöst: a Sziget Fesztivál előtt olyan rádiószpotban számolt be a rendezvény támogatásáról, ami a műfajon belül is kiemelkedő volt. [Lásd Kreatív, 2005. augusztus-szeptember – A Szerk.] Emlékezzünk csak a metálos, technós, világzenés pötytyösözésre, zseniális volt. Azóta valami történhetett a márkánál, talán direkt hagyták el a korábbi ösvényt egy másik után kutatva, amiről egyelőre szerintem ők sem tudják, hova vezet. Ha így van, kár érte.

Osztályzata: 2 alá, csak a szereplők és a szép film miatt

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés