hirdetés
hirdetés
hirdetés

Múló rudi

Új irányokat keres a Pöttyös új reklámfilmjében

A Pöttyös márka kezd eltávolodni a korábbi koherens kommunikációtól, legutóbbi reklámfilmje messze alulmúlja a korábbiakat.
hirdetés

  1. Őszinte-e a hirdetés? 
  2. Kifogásolható-e a hirdetés morális vagy etikai szempontból?
  3. Különlegesen szellemes megközelítése-e egy üzleti vagy kommunikációs problémának?
  4. Javítja vagy szennyezi-e a reklámkörnyezetet?
  5. Jó vagy rossz a kivitelezés?
  6. Úttörő-e a hirdetés?
  7. Eléri-e a reklám, hogy kedvem legyen vele üzletelni?

A Pöttyös csinált egy szép filmet. Szép, mert szép lány és helyes fiú játssza a főszerepet, szép színes ruhákban, egy napsütéses tavaszi napon. Ennyi. Ezzel minden pozitívumot összefoglaltam a túrórudi reklámfilmjéről.

A szpotot – gondolom – azért csinálták, hogy a nagyobb méretű, óriás Pöttyöst népszerűsítsék, ezt az üzenetet pedig fel kellett öltöztetni a márka vidám, játékos, huncut személyiségjegyeibe, hogy az egyébként már sokszor elmondott üzenet eljuttatása mellett a fogyasztó érzelmileg meginduljon kicsit. A konkrét üzenet mindössze annyi: „Óriás Pöttyös – ha többre vágysz”. A „nagy ötlet” itt a többre vágyás tárgyának behelyettesíthetősége: vagyis a főszereplő fiú nemcsak a nagyobb rudit szereti, de biztosan szívesen hazavinné az ismeretlen lányt is, aki ehelyett csak leeszi a pulóveréről a csokidarabot.

Az üzenet megfogalmazása minden, csak nem újszerű, semmiféle szellemes megközelítésről nincsen szó benne.

Egyetlen valódi, bár apró, üzenetértékű momentumot sikerült megfogalmazni
a szpottal: megfelelő hőfokra hűtött túrórudit képtelenség úgy elfogyasztani, hogy ne törjön darabokra a csokimáz.

Az egyik legerősebb hazai márka elkészítette eddigi legértelmetlenebb filmjét. Ez a húsz másodperc olyan, mintha egy  szappanopera jelentéktelen részletét vágták volna ki: üres és semmitmondó. Nem bevállalós, nem eredeti, nem jópofa, semmiképpen nem bátor, annyiban kötődik a fiatalokhoz, hogy a két főszereplő nem idősebb huszonöt évesnél.

Kicsit olyan az egész, mintha újrapozicionálták volna a márkát, a célcsoport a 35 évesnél idősebb háziasszony, aki majd biztosan megveszi magának és a kisgyereknek a rudit. Ehhez egyébként passzol is a Pöttyös által nemrég meghirdetett gyermekrajzpályázat.

Tavaly nyáron nagyon megdicsértük a Pöttyöst: a Sziget Fesztivál előtt olyan rádiószpotban számolt be a rendezvény támogatásáról, ami a műfajon belül is kiemelkedő volt. [Lásd Kreatív, 2005. augusztus-szeptember – A Szerk.] Emlékezzünk csak a metálos, technós, világzenés pötytyösözésre, zseniális volt. Azóta valami történhetett a márkánál, talán direkt hagyták el a korábbi ösvényt egy másik után kutatva, amiről egyelőre szerintem ők sem tudják, hova vezet. Ha így van, kár érte.

Osztályzata: 2 alá, csak a szereplők és a szép film miatt

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés