hirdetés
hirdetés
hirdetés

Működj együtt, kártalaníts, és kisebb lesz a bírságod, üzeni a GVH

Sokat lehet spórolni a 2017 decemberében elfogadott bírságközlemények szerint.

hirdetés

"A 2017 decemberében kiadott új bírságközleményekben a GVH tovább szélesítette azon lehetőségek körét, amelyek kihasználásával jelentős mértékben csökkenthető, sőt, akár el is kerülhető az együttműködő vállalkozásokra kiszabható bírságok összege a versenyfelügyeleti eljárásban" - áll a versenyhivatal közleményében.

A bírságközlemény azon szempontok és szabályok hivatalos megnevezése, amelyek a bírságok mértékét határozzák meg. Az új kiegészítések értelmében bírságcsökkenéssel ját, ha a jogsértő vállalatok kártalanítják a fogyasztókat. "A fogyasztók teljes körű kártalanítására fordított összeg levonható az egyébként kiszabandó bírság összegéből, a részleges kompenzáció pedig a bírság mérséklését eredményezheti, ahogyan ez legutóbb a Vodafone esetében is történt, amikor a vállalkozás – egyebek mellett – a fogyasztóknak felajánlott jóvátétel biztosításával több mint felével, 200 millió forintra tudta csökkenteni a rá kiszabott bírság összegét" - írják.

A kartell- és erőfölényes ügyekben ezeket a kedvezményeket már évekkel ezelőtt bevezették.

Továbbá, a GVH a vállálati megfelelési programokkal is hasonló célokat szeretne elérni. Fogyasztóvédelmi ügyekben például, ha egy vállalkozás jogi véleményt kér reklámkampánya elindítása előtt, a bírságot enyhítheti vele.  "A GVH ügytípustól függően 5-20%-os bírságcsökkentéssel ösztönzi a megfelelési programok vállalását is az eljárásokban. A GVH a jogsértés beismerését, a bizonyítékok szolgáltatását is bírságcsökkentéssel honorálja, ennek mértéke fogyasztóvédelmi típusú ügyekben 20-30% is lehet."

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Oroszországban posztolták ki: aki teherbe esik egy vb-sztártól, pénzt és élete végéig ingyen Whoppert kap.

Nincs magyar munka az utolsó shortlisteken. Még két Young Lions csapatot lehet figyelni.

A Big Bang Media lett a közösségimédia-ügynökség új partnere.

Film, PR, Craft, Media és Social kategóriákban sincs shortlistesünk. Még a Young Lions magyar versenyzőinek és egy TCR-nek lehet szorítani.

Az ősszel érkező 3. évad első előzetesét ezúttal is a többszörös Promax-díjas Varsics Péter rendezte.

hirdetés

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés