hirdetés
hirdetés
hirdetés
Share on Tumblr

Műemléki felügyelet alatt állok

Számos területen lett sikeres, közben nem használta el magát. Az egykori sztármodell a Fabulon márka reklámarcaként tett szert országos hírnévre, majd a szépség- és reklámipar után újrakezdte az üzleti világban, filmproducerként a kamera másik oldalán azóta is helyt áll. Nevéhez főződik számos reklámfilm mellett az Üvegtigris-sorozat, produceri díjakat nyert a Fekete Kefével és a Fehér Tenyérrel. Mindezek mellett normális családról és a tűzfalakról is beszélgettünk Pataki Ágival.

hirdetés

A Kreatív kiadója, a PPH Media Business Next című üzleti magazinjában tavaly év végén megjelent interjú rövidített, szerkesztett változatát olvashatják!

Hogy lesz egy katonatiszt lányából modell?

Amikor modellkedni kezdtem, édesapám már nem volt katonatiszt, leszerelt és egy kutatóintézet gazdasági igazgatója lett. Egyébként sem ő, sem a család nem volt katonás, nem volt nagy a szigor, de voltak elvárások, amiket be kellett tartani. Ezeket a bátyámmal mi majdnem teljesítettük is. Mindketten nagyon jó tanulók voltunk, de az egyetem elől engem már elfújt a szakma szele.

Fabulon-plakát, 1973–1974 - Forrás: Wikipedia, a képet Módos Gábor készítette a Komjádi uszodában
Fabulon-plakát, 1973–1974 - Forrás: Wikipedia, a képet Módos Gábor készítette a Komjádi uszodában

Hogy fogadták a szülei, hogy egyetemi előadások helyett fotózásokra jár?

19 éves voltam, de akkoriban nem volt normális, hogy ebben a korban az ember önállóan döntsön arról, hogy merre megy. Pláne, ha olyan irányba, ami tele van előítéletekkel. Hogy mennyire normális volt a családom, azt az is bizonyítja, hogy nem álltak ellen, és nem dőltek be a szakmát akkor is övező előítéleteknek. A szüleim bíztak bennem, azt gondolták, hogy ez csak egy kitérő lesz az életemben, ami után visszatérek a rendes vágányra. Az más kérdés, hogy ez is rendes vágány volt, és ott maradtam. Akkor még a modellkedés nem is minősült szakmának. Nem volt olyan, hogy a lányok erről álmodtak volna. Mai szemmel nevetségesnek tűnő pénzösszegeket fizettek, de akkor egyáltalán nem számított annak. Egy év alatt kerestem annyit, hogy venni tudtam egy Fiat 126-ost.

Pataki Ági - Fotó: Gordon Eszter
Pataki Ági - Fotó: Gordon Eszter

Sztármanökenként milyen kiváltságokat élvezett a ’70-es, ’80-as években?

Az ismertség maga egy kiváltság volt. Ez a mindennapi életben jelent apró-cseprő dolgokat, hogy kedvesebbek az emberek, pozitívan fordulnak egy ismert archoz, szebb húst kap a hentesnél. Először akkor szembesültem azzal, hogy ennek mekkora haszna van, amikor megnyitottam a Váci 10 alatti butikot, és másnap már sorban álltak a vevők.

Mennyire megy az agyára, amikor a Fabulonnal jönnek?

Egyáltalán nem bosszant. Az utolsó szakaszban még modellkedtem, de már az üzletekkel foglalkoztam. Az átmeneti időszak nehéz volt, de akkor már megtanultam, mi az ismertség haszna.

Fabulon-reklám
Fabulon-reklám

Egyszer mozgalom indult „Mentsük meg Pataki Ágit!” címmel.

Ezt Bojár Iván találta ki, amikor a Kálvin téri foghíjat elkezdték beépíteni, és az ottani hatalmas tűzfalon Erdély Miklós mozaikja állt.  Ennek nem az volt az értéke, hogy én szerepeltem rajta, a hangsúly a mozaik alkotóján volt, ezért kellett megmenteni. Bojár Iván szimplán szakmai és helytörténeti okok miatt akarta megmenteni. Ő egyébként a híresztelésekkel ellentétben nem az unokatestvérem. Azt kevesen tudták, hogy ki Erdély Miklós, aki a legnagyobb avantgárd művészeink egyike, de azt mindenki tudta, hogy ki Pataki Ági. Az akcióra így felfigyelt a műemlék-felügyelet, és sikeres is lett a projekt: levették, beszámozták, bedobozolták a darabokat. Így mondhatjuk, hogy jelenleg én vagyok az egyetlen élő személy Magyarországon, aki műemléki felügyelet alatt áll. Ma már ez a koromnál fogva nem is olyan vicces, de akkor még az volt.

A tűzfal
A tűzfal

Első filmproduceri sikere az Üvegtigris volt, aminek a világa meglehetősen távol áll öntől.

Ez a film nem rólam vagy nekem szól, de a maga műfajában magas minőséget képvisel. Rudolf Péternek és a forgatókönyvíró Bús Gábor Olivérnek sincs sok köze ahhoz a világhoz, de attól még lehet róla mondanivalójuk. Engem nagyon inspirált az alkotók tehetsége. Már a forgatókönyvön halálra röhögtem magam. Hiába ez volt az első forgatókönyvem, egyszerűen éreztem, hogy jó, hogy megmutatkozik benne a tehetség.

Egy másik híres Fabulon-reklám
Egy másik híres Fabulon-reklám

Producer férjével, Kovács Gáborral legendásan tűz és víz személyiségek. Ön miben változott az első két házasságához képest?

Minden házasságomnak megvolt a maga idejében a maga szépsége és funkciója. Ez a házasságom nagyon érdekes és izgalmas, pont attól, hogy a gyerekünkön kívül semmiben nem értünk egyet – és abban sem mindig. De respektáljuk egymást.

Pataki Ági - Fotó: Gordon Eszter
Pataki Ági - Fotó: Gordon Eszter

Amikor a Forbes kilencedik helyre rangsorolta a legbefolyásosabb magyar nők között, érezte, hogy valóban ekkora hatása van?

Jaj, dehogy. Az ilyen rangsorok nagyon viccesek. Az összeállítás egyik szempontja nyilván az ismertség, miközben vannak benne olyanok, akik nem ismertek, de olyan teljesítmény áll mögöttük, aminek viszont nagyon jót tesz, hogy a rangsorban szerepelnek. Kellenek olyan emberek, akik miatt az ilyen rangsorokat elolvassák. Azt gondolom, hogy én is ilyen vagyok, nem pedig olyan, aki a lista tartalmát valóban erősíti. De ez így nekem oké.

Pataki Ági
Hazánk első sztármodellje 1951-ben született Budapesten, elsősorban a Fabulon márka reklámarcaként alapozta meg országos hírnevét, közel két évtizedig képviselve a mai napig létező márkát. Idővel átavanzsált üzletasszonnyá, előbb ruhabutikok tulajdonosa, később filmproducer és ingatlanbefektető lett. Harmadik férjével, Kovács Gábor producerrel közösen vezetik a Filmpartners nevű gyártócégüket, amely a reklám- és játékfilmek piacán is jelentős tényezőnek számít. Az általa producerként jegyzett filmek között szerepel az Üvegtigris-sorozat, a Fekete Kefe és a Fehér Tenyér. Férjével egy közös gyerekük van. (Kovács Gáborral évekkel ezelőtt már címlapinterjút készített a Kreatív, ez itt olvasható.)
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Allianz Értékesítői Nap rendezvényszervezési feladatait kapta meg a cég.

Hello Hollywood címmel indul vele műsor a kereskedelmi csatornán.

Február 5-ig lehet jelentkezni a 14 hetes képzésre.

A Park Center kereskedelmipark-portfólió választotta őket többkörös tenderen.

A márka a Mosolyfestők Alapítványt támogatja.

hirdetés

Konferencia a TOP 50 Innovátor kiadvány bemutatására, 2017. január 24-én.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására 2017.02.02-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások. Díjátadó és workshop 2017. 02. 07-én.

Az Iránytű 2017 kommunikációs verseny nevezési határideje: február 24. 18 óra

Február 28-án ismét gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a jövő betegei és médiafogyasztási szokásaik lesznek.

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

hirdetés
hirdetés