hirdetés
hirdetés
hirdetés

MTE - a digitalizáció és a tartalomszabályozás volt a téma

A digitális műsorszórás bevezetése, illetve a műsorelosztás új csatornáinak megjelenése új szabályozási struktúrák kialakítását teszi szükségessé, amelynek intézményi következménye akár az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) megszüntetése vagy más hatóságokkal történő összevonása is lehet - hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) kerekasztal-beszélgetésén.
hirdetés
A média, a hírközlés és az informatika konvergenciája nyomán előálló új helyzet a szabályozói tevékenység olyan újragondolását igényli, amely közelíti egymáshoz a jelenleg élesen elhatárolt média- és hírközlési szabályozást. A résztvevők többsége szerint az állami tartalomszabályozás helyett a tartalomhoz való szabad, platform-semleges hozzáférés biztosítása a legfőbb feladat; tartalmi kérdésekben pedig iparági önszabályozás kéne.

„A digitalizációval összefüggésben nincsenek tartalomszabályozási kérdések” - kezdte a bevallottan provokatívnak szánt vitaindítóját Bogdán Tibor, a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda munkatársa, aki az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet szakértői bizottságának vezetőjeként nemrégiben új médiatörvény-tervezet dolgozott ki az ORTT megbízásából. Szerinte egy majdani új médiatörvénynek három fő feladata lenne: a közszolgálatiság tartalmának újragondolása, a kereskedelmi televíziós piac kétpólusúságának felszámolása, valamint annak biztosítása, hogy az emberi méltóságot sértő műsorok ne jelenhessenek meg a televíziók képernyőjén.

Rozgonyi Krisztina, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácstagja szerint az a cél, hogy a különböző műsorszórási platformok szabad versenye alakuljon ki, de mindeközben az államnak hatékony szabályozási eszközökkel garantálnia kell, hogy ne alakulhassanak ki infokommunikációs monopóliumok.

Kolosi Péter, az RTL klub programigazgatója szerint a digitalizáció korával elmúlt a jelenlegi médiatörvény alapjait meghatározó „frekvenciaszűkösség” problémája, ezzel szerinte alapjaiban megváltozott a médiapiac helyzete. Mivel a digitális műsorszórás lehetőségének megteremtésével jelentősen egyszerűsödött a televíziós tartalmak piacára való belépés, mindez oda vezet, hogy ma már megkérdőjelezhető, hogy egyáltalán szükség van-e olyan szervezetre, amely kifejezetten az elektronikus médiumok ellenőrzésével foglalkozik.
Molnár-Bíró György, a Kende Ügyvédi Iroda szakértője szerint az ORTT és az NHH összevonásával célszerű lenne egyetlen szabályozási hatóságot felállítani. Mindez egybevágna több európai ország gyakorlatával és megkönnyíthetné azon EU-irányelv adaptálását is, amely nem csatorna-specifikus, hanem a tartalomtípusra irányuló szabályozási megközelítést ír elő a tagországoknak.

Horvát János, a Sport 1 televízió elnöke szerint a digitalizáció korában tartalomszabályozás helyett inkább hírközlési-technológiai szabályozásra van szükség, a tartalomhoz való szabad hozzáférés problémáira kell megnyugtató megoldást találni. A tartalmi sokszínűség miatt a tartalomszabályozás kérdésére a legjobb választ nem az állami beavatkozás, hanem - hasonlóan az internetes tartalomszolgáltatásban már évek óta sikeresen működő modellhez - az iparági önszabályozás jelentheti.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

"Kristály. Rajta vagyunk" - ezzel a szlogennel indított kampányt Dél-Dakota. Hamar virális tartalom lett belőle.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.