hirdetés
hirdetés
hirdetés

MTE - a digitalizáció és a tartalomszabályozás volt a téma

A digitális műsorszórás bevezetése, illetve a műsorelosztás új csatornáinak megjelenése új szabályozási struktúrák kialakítását teszi szükségessé, amelynek intézményi következménye akár az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) megszüntetése vagy más hatóságokkal történő összevonása is lehet - hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) kerekasztal-beszélgetésén.
hirdetés
A média, a hírközlés és az informatika konvergenciája nyomán előálló új helyzet a szabályozói tevékenység olyan újragondolását igényli, amely közelíti egymáshoz a jelenleg élesen elhatárolt média- és hírközlési szabályozást. A résztvevők többsége szerint az állami tartalomszabályozás helyett a tartalomhoz való szabad, platform-semleges hozzáférés biztosítása a legfőbb feladat; tartalmi kérdésekben pedig iparági önszabályozás kéne.

„A digitalizációval összefüggésben nincsenek tartalomszabályozási kérdések” - kezdte a bevallottan provokatívnak szánt vitaindítóját Bogdán Tibor, a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda munkatársa, aki az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet szakértői bizottságának vezetőjeként nemrégiben új médiatörvény-tervezet dolgozott ki az ORTT megbízásából. Szerinte egy majdani új médiatörvénynek három fő feladata lenne: a közszolgálatiság tartalmának újragondolása, a kereskedelmi televíziós piac kétpólusúságának felszámolása, valamint annak biztosítása, hogy az emberi méltóságot sértő műsorok ne jelenhessenek meg a televíziók képernyőjén.

Rozgonyi Krisztina, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácstagja szerint az a cél, hogy a különböző műsorszórási platformok szabad versenye alakuljon ki, de mindeközben az államnak hatékony szabályozási eszközökkel garantálnia kell, hogy ne alakulhassanak ki infokommunikációs monopóliumok.

Kolosi Péter, az RTL klub programigazgatója szerint a digitalizáció korával elmúlt a jelenlegi médiatörvény alapjait meghatározó „frekvenciaszűkösség” problémája, ezzel szerinte alapjaiban megváltozott a médiapiac helyzete. Mivel a digitális műsorszórás lehetőségének megteremtésével jelentősen egyszerűsödött a televíziós tartalmak piacára való belépés, mindez oda vezet, hogy ma már megkérdőjelezhető, hogy egyáltalán szükség van-e olyan szervezetre, amely kifejezetten az elektronikus médiumok ellenőrzésével foglalkozik.
Molnár-Bíró György, a Kende Ügyvédi Iroda szakértője szerint az ORTT és az NHH összevonásával célszerű lenne egyetlen szabályozási hatóságot felállítani. Mindez egybevágna több európai ország gyakorlatával és megkönnyíthetné azon EU-irányelv adaptálását is, amely nem csatorna-specifikus, hanem a tartalomtípusra irányuló szabályozási megközelítést ír elő a tagországoknak.

Horvát János, a Sport 1 televízió elnöke szerint a digitalizáció korában tartalomszabályozás helyett inkább hírközlési-technológiai szabályozásra van szükség, a tartalomhoz való szabad hozzáférés problémáira kell megnyugtató megoldást találni. A tartalmi sokszínűség miatt a tartalomszabályozás kérdésére a legjobb választ nem az állami beavatkozás, hanem - hasonlóan az internetes tartalomszolgáltatásban már évek óta sikeresen működő modellhez - az iparági önszabályozás jelentheti.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Kína tiltakozik, szerinte az Egyesült Államok kettős mércét alkalmaz.

A bevásárlóközpont nem csak ügynökséget vált, de meg is újul 2020-ban.

A márka helyett az újrahasznosításé lesz a főszerep a kupakokon.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók