hirdetés
hirdetés
hirdetés

MTE - a digitalizáció és a tartalomszabályozás volt a téma

A digitális műsorszórás bevezetése, illetve a műsorelosztás új csatornáinak megjelenése új szabályozási struktúrák kialakítását teszi szükségessé, amelynek intézményi következménye akár az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) megszüntetése vagy más hatóságokkal történő összevonása is lehet - hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) kerekasztal-beszélgetésén.
hirdetés
A média, a hírközlés és az informatika konvergenciája nyomán előálló új helyzet a szabályozói tevékenység olyan újragondolását igényli, amely közelíti egymáshoz a jelenleg élesen elhatárolt média- és hírközlési szabályozást. A résztvevők többsége szerint az állami tartalomszabályozás helyett a tartalomhoz való szabad, platform-semleges hozzáférés biztosítása a legfőbb feladat; tartalmi kérdésekben pedig iparági önszabályozás kéne.

„A digitalizációval összefüggésben nincsenek tartalomszabályozási kérdések” - kezdte a bevallottan provokatívnak szánt vitaindítóját Bogdán Tibor, a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda munkatársa, aki az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet szakértői bizottságának vezetőjeként nemrégiben új médiatörvény-tervezet dolgozott ki az ORTT megbízásából. Szerinte egy majdani új médiatörvénynek három fő feladata lenne: a közszolgálatiság tartalmának újragondolása, a kereskedelmi televíziós piac kétpólusúságának felszámolása, valamint annak biztosítása, hogy az emberi méltóságot sértő műsorok ne jelenhessenek meg a televíziók képernyőjén.

Rozgonyi Krisztina, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tanácstagja szerint az a cél, hogy a különböző műsorszórási platformok szabad versenye alakuljon ki, de mindeközben az államnak hatékony szabályozási eszközökkel garantálnia kell, hogy ne alakulhassanak ki infokommunikációs monopóliumok.

Kolosi Péter, az RTL klub programigazgatója szerint a digitalizáció korával elmúlt a jelenlegi médiatörvény alapjait meghatározó „frekvenciaszűkösség” problémája, ezzel szerinte alapjaiban megváltozott a médiapiac helyzete. Mivel a digitális műsorszórás lehetőségének megteremtésével jelentősen egyszerűsödött a televíziós tartalmak piacára való belépés, mindez oda vezet, hogy ma már megkérdőjelezhető, hogy egyáltalán szükség van-e olyan szervezetre, amely kifejezetten az elektronikus médiumok ellenőrzésével foglalkozik.
Molnár-Bíró György, a Kende Ügyvédi Iroda szakértője szerint az ORTT és az NHH összevonásával célszerű lenne egyetlen szabályozási hatóságot felállítani. Mindez egybevágna több európai ország gyakorlatával és megkönnyíthetné azon EU-irányelv adaptálását is, amely nem csatorna-specifikus, hanem a tartalomtípusra irányuló szabályozási megközelítést ír elő a tagországoknak.

Horvát János, a Sport 1 televízió elnöke szerint a digitalizáció korában tartalomszabályozás helyett inkább hírközlési-technológiai szabályozásra van szükség, a tartalomhoz való szabad hozzáférés problémáira kell megnyugtató megoldást találni. A tartalmi sokszínűség miatt a tartalomszabályozás kérdésére a legjobb választ nem az állami beavatkozás, hanem - hasonlóan az internetes tartalomszolgáltatásban már évek óta sikeresen működő modellhez - az iparági önszabályozás jelentheti.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

Tisztújító közgyűlést tartott csütörtökön a helyi rádiókat tömörítő szervezet. A korábbi elnök, Hauk Zoltán a továbbiakban nem vesz részt a HEROE munkájában.

A zene mellett elektronikai eszközökről, és más pokulturális témákról is lesznek cikkek az oldalon.

A bútorgyártó Nagy-Britanniában és Írországban helyi ügynökségi partnere, a Mother segítségével készített ötletes közterületi kampányt.

Néhány hét alatt a fogadási forgalom 7 százalékát adta már az e-sport.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!