hirdetés
hirdetés
hirdetés

Miről nem mond le az amerikai a válságban?

A válság ellenére továbbra is számos olyan luxustermék van, amelyről az amerikaiak nem lennének hajlandóak lemondani. Toronymagasan vezet a kocsi, de a szélessávú internet és az okostelefon is szerepel az élmezőnyben. 

hirdetés

Az Advertising Age amerikai szaklap American Consumer Project-jének jelenlegi állása szerint nagyon sok olyan termék van, amelyről az átlag amerikai fogyasztó képtelen lenne ma már lemondani, de amelyek egyrészt tíz éve még nem is léteztek, másrészt a világ elég nagy részén a mai napig nem tudják, mik azok.

Az AdAge azzal kezdi a cikkét, hogy az elmúlt hétvégén 4 millió amerikai – a lakosság több mint 1 százaléka – a következő két évre kb. 1700-2600 dollár (340-520 ezer forint) körüli kiadást vállalt csak azért, hogy birtokolhasson egy Iphone 4s-t, amely tartalmaz pár fontos újítást az előző szériához képest, de egyáltalán nem olyan eget rengetőeket, minthogy megérje ennyit beruházni rá – legalábbis az AdAge szerint. (Ez a magasabb összeget figyelembe véve átszámolva havi 21,5 ezer forintos mobilszámlát jelent havonta a következő két évben).

Kell!

Ez azt mutatja a szaklap szerint, hogy miközben nő a munkanélküliség, nőnek a lakhatási költségek és a pénzügyi piacok szenvednek, addig egy új mobiltelefonért semmi sem drága. Minden márka olyan fogyasztói elkötelezettségről álmodozik, mint amilyen az Apple-nek van, amely 60 millió dollárt költött a drága újdonságok iránti függőségi igényt felkeltő marketingre. A hirdetők számára tehát a kérdés az, hogy hogyan csináljanak a „vágyott” termékükből olyat, amire „szükség van” és „ami nélkül nem lehet élni”.

Az AdAge az Ipsos Observerrel közösen ezer amerikai fogyasztót kérdezett meg negyven termékről és szolgáltatásról, és mindegyik termékkel kapcsolatban négy állítás közül lehetett választani: „van és szükségem van rá”; „van, de tudnék nélküle élni”; „akarok egy ilyet”; és „nem akarok ilyet”.

A válaszadók csak néhány termékről mondták, hogy tudnának nélküle élni. Ilyen például az otthoni kondigép, a szobai grill vagy a blu-ray-lejátszó. A többség tudna olyan szolgáltatások nélkül élni, mint az újság vagy magazinelőfizetés, vagy a műholdas rádió. Amire pedig szükségük van, azzal általában rendelkeznek is, például vasalóval, mikróval, kávéfőzővel vagy szélessávú internettel.

Egy olyan dolog van, amire folyamatosan növekvő szükséglet mutatkozik: ez a kapcsolat. Az elmúlt egy évtizedben az infokommunikációs szolgáltatásokra való igény megduplázódott, a háztartások 60 százaléka számára ma már elengedhetetlen. Amerika legrosszabbul kereső 20 százaléka körében megháromszorozódott az internetelérésre költött összeg, amely a háztartások rezsiköltségeinek 30 százalékát teszik ma ki. Az adatok szerint pedig ez „válságálló rezsiköltség”, sőt, az okostelefonok elterjedésével alaposan megdobta egy átlag amerikai kiadásait.

Az Amerikai Munkaügyi Statisztikai Hivatal (Bureau of Labour Statistics - itthon: KSH) adatai szerint az amerikaiak 30 százalékkal költenek kevesebbet ruhára és 22 százalékkal kevesebbet közlekedésre, mint tíz éve. Szintén a statisztikai adatok szerint az amerikaiak lemondtak az új autóvásárlásról, illetve egy második autó megszerzéséről is. Étkezésre is kevesebbet költenek, főként azért, mert az éttermi étkezésekre költött pénzeket is visszafogták. Viszont az alapvető tisztálkodási szerek még mindig szükségesek, sőt, ezekre 16 százalékkal többet költenek az USA-ban.

Bűnös élvezetek

A Leo Burnett ügynökség is megvizsgálta a vágyak és szükségletek dimenzióját és ezt egy funkcionális/emocionális koordinátában ábrázolta. A Leo Burnett azt találta, hogy az energiaitalokról, a zenéről és a hajápolásról képesek voltak lemondani az emberek, de az is kijött, hogy mozira, cipőre és jótékonykodásra ismét elkezdtek költeni. Illetve nyilván vannak olyan termékek és szolgáltatások, amiről hiába akarnának, számos ok miatt egyelőre nem tudnak lemondani, mint például a tömegközlekedésről, a mosószerről vagy a szemeteszsákról.

Ami a Leo Burnett felmérésében és az AdAge kutatásában közös az az, hogy vannak az ún. „új szükségletek”, amelyek szorosan összefüggnek a kommunikációval. Az emberek ugyanis nem hajlandóak lemondani a mindennap használt technológiákról, mint például a lapostévé, az okostelefon és a szélessávú internet.

Az AdAge szerint az egyik lehetséges – klasszikus - magyarázat az lehet, hogy az emberek az érzelmeikre ható termékekről és szolgáltatásokról azért nem hajlandóak lemondani, mert egyfajta menekülést jelentenek a válság problémái elől.

„Azt hiszem, az amerikaiak ismét szeretnének kicsit szórakozni, mert egy jó ideje a szükségleteik által behatárolt életmódot éltek” – mondja Stephen Hahn-Griffiths, a Leo Burnett stratégiai igazgatója. „Senki sem fogta vissza azokat a kiadásait, amelyekre szüksége volt és funkcióval bírtak számára. Amennyiben valamire azt mondod, hogy inkább élvezetből vennéd meg, már nem is adod meg az engedélyt magadnak, hogy beszerezd” – magyarázza.

Ebből már nem is olyan nehéz megérteni a Groupon-szerű kuponoldalak sikerét. Ha levisszük a vágyott termékek árát, akkor a fogyasztók sokkal elnézőbbek lesznek magukkal szemben és könnyebben engednek a kísértésnek.

Az Adage cikke nyomán

(forrás: AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Tenyérrel fizető technológiát fejleszt az Amazon.

A fiatalok hat kategóriában versenyezhetnek.

Angela Merkel és Hillary Clinton is a családon belüli erőszak áldozatává vált a képek szerint.

A Table Budapestben tartották az összejövetelt január 16-án.

25 kiválasztott festményt helyeztek ki busz- és villamosmegállókban lévő citylightokra.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés