hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mini-szigettel nyomul a Sziget külföldön

Hollandia, Olaszország, Németország, Franciaország, Nagy Britannia – többek között ezekben az országokban szervezett eseményeket, készített helyieknek szóló plakátot a Sziget Fesztivál a Magyar Turizmus Zrt-vel közösen. Hol mivel próbálkozik Magyarország legnagyobb fesztiválja? 15 kilós aranylánc, retrotrabant, minisziget - Sziget-kampány Európában.
hirdetés

Hollandiában és Olaszországban már volt Sziget Fesztivál, legalább is a helyi szervezők hasonló elnevezéssel rendeztek partikat annak érdekében, hogy felhívják a fiatalok figyelmét a magyarországi zenei fesztiválra. Franciaországban Sziget-esteket tartottak, a kampányt plakátok egészítették ki. Németországban audio-podcast sorozat harangozta be a rendezvényt, Barcelonában pedig fesztiválbemutató koncert volt például a Besh O Drommal. A külföldi népszerűsítésre a Sziget szervezőiroda több mint százmillió forintot fordított, de hatmillió forint értékben hozzájárultak a kampányhoz a Magyar Turizmus (MT) külképviseletei is.

 

A szervezet évek óta azért száll be a kampányba, hogy a rendezvény által minél többen megismerjék Magyarországot, mint turisztikai célpontot. Több országban rendezvények, hirdetések és kiadványok szóltak a Szigetről, némelyiket az MT külképviselete szervezte, vagy egyedül, vagy pedig a fesztivál promóciós irodáival együtt.

 

Hollandia

A holland fiataloknak turisztikai információs anyagokat osztogattak a „My city Budapest” elnevezésű, ötnapos kulturális rendezvénysorozaton, ahol magyar zenekarok koncerteztek. (Ez a program a februárban Budapesten zajlott „My City Amsterdam” társrendezvénye volt.) A holland My City-t és a koncerteket a Magyaren

Travel Promotion, a Sziget hollandiai képviselője szervezte. Ugyancsak ez a cég felelt az egyetemi városokba eljuttatott másik rendezvényért, a Sziget Party’s-ért, amelyen szintén magyar zenészek és dj-k vettek részt. A koncertek alatt a színpadon megjelent a Magyarország logó, valamint Budapest kiadványokat lehetett elvinni a helyszínről.


A Magyaren Travel készített a Szigethez és a magyar ifjúsági fesztiválokhoz kapcsolódóan egy magazint, a Hot Hungarian Summert, amelyhez háttéranyagokat, szövegeket, naptárat biztosított az MT. A tízezer példányban terjesztett lapot egyetemekre, egyetemi klubokba, bárokba és zenei bolthálózatokba juttatták el.

Hollandiában hirdetés jelent meg a Szigetről a DePers napilap FestivalKrant című mellékletében, valamint ötezer plakátot is kihelyeztek országszerte.


Tavaly ötezer holland látogatott el a Hajógyári-szigetre és az MT szerint a szigetelő holland fiatalok hetven százaléka két éven belül visszatér Magyarországra.

 

Franciaország, Olaszország

Franciaországban az MT a fesztivál helyi ügynökségével, az S/Z Productions-szel együtt dolgozott a kampányon. Tavasszal a francia egyetemi városokban Sziget-esteket rendeztek, majd két szakaszban zajlott a plakátkampány: június 2.-12. között, valamint

június 30.-július 13. között népszerűsítették a budapesti fesztivált a párizsi metróállomások folyosóin. A Le Nouvel Observateur című lap Európa legnagyobb jelenkori kulturális eseményeként harangozta be a budapesti fesztivált.

Tavaly több mint 11 ezer francia vett részt a Szigeten.


Az olasz fiatalok figyelmét zenei rendezvénysorozattal hívták fel: az ország tíz nagyvárosában Sziget Sound Festivalt szervezett az olasz promóciós ügynökség, amely szintén a Sziget elnevezést használta. A helyi rendezvényen fiatal olasz zenekarok versenyeztek egymással, a legjobb fellépő nyereménye pedig bemutatkozási lehetőség a budapesti Szigeten.


A koncertsorozaton az MT Magyarországot, mint turisztikai desztinációt is hirdette.

 

Németország, Ausztria 

Németországban ötrészes audio podcast-sorozat készült a Sziget Fesztiválra. Az egyenként négyperces szpotok Magyarország, Budapest vonzerőire hívták fel a figyelmet és információkat közöltek a fesztiválokról is.


A podcast linkje több podcast- (Podcast.de, Podster.de, Mypods.de) és fesztiváltematikus (Festivalguide.de, Festivalplaner.de) portálra is felkerült, de elérhető a Sziget.hu-ról, a Hungary.com-ról, a Budapestinfo.hu-ról, a Malev.de-ről, és az Ekla-berlin.de-ről.


A sorozat meghallgatható itt.

 

Ausztriában az APA hírügynökség és a turisztikai szaksajtó segítette az MT kommunikációját. A Szigetről beszámolt a Bahnmax magazin, a Biber fiatal értelmiségiek magazinja és a Red Bulletin havi magazin, a Rádió Wien pedig megemlítette a kétórás Magyarországról szóló összeállításában. A Wien Live havi magazin egyoldalas Budapestről szóló írásában kiemelte a fesztivált, és az olvasók között kisorsoltak fővárosi szállást, valamint Budapest kártyát is. I

 

Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Lengyelország, Szlovákia

Az Egyesült Királyságban a Sziget kampány egy sajtóközleménnyel indult, ez alapján számolt be a londoni Metro, az OK! Női magazin a fesztiválról. A Time Out programmagazinban a közlemény mellett egy nyereményjáték kapcsolódott a fesztiválhoz. Az írországiak a Backpacker és az Abroad magazin nyári számában hirdetésből értesülhettek a budapesti rendezvényről.


Az MT a Sziget Fesztivál spanyolországi promócióját végző céggel közösen fesztiválbemutató koncertet szervezett Barcelonában május 8-án. Az eseményen fellépett a Besh O Drom, a Les Touffes Krétiennes és Dj Mata Hari. A koncertek mellett vetítették a tavalyi Szigeten készült 50 perces spanyol riportfilmet, amit a Tele5 tévécsatorna Nosolomusica című programja is bemutatott.


A lengyel utazók figyelmét az MT direkt marketinggel hívta fel: a több tízezer címre kiküldött hírlevelet újságírók, utazási irodáknak és intézetek kapták. Szlovákiában pedig 140 utazási iroda és 50 médiaszakember kapott hírlevelet a fesztiválról.

 

A fesztivál múltja és a folyamatos kampány eredményeképpen az elmúlt tíz év alatt teljesen átalakult a látogatók összetétele: a bérletesek 70 százaléka külföldi és összesen 40 ezer ember érkezik az országhatáron kívülről – írja a Világgazdaság. A Budapest Airport 20 ezerre becsüli azoknak a fesztiválozóknak a számát, akik repülővel jönnek Budapestre.


Külföldi médiumok a Szigeten

Ausztria: Neue Kärtner Tageszetung, APA, ORF, FM4 Radio

Belgium: RTL TV, Club RTL TV, Youmake TV, MINT Rádió, napilapok

Egyesült Királyság: Data Transmission

Franciaország: Le Nouvel Observateur

Hollandia: HP-DeTijd, DePers, OOR

Izrael: Timeout, Maariv, Hair, Pnai Plus, Harel-Moradi pr-ügynökség,

Spanyolország: Chispa Music, Publico, La Vanguardia, El País

USA: Globorati.com

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés