hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mini-szigettel nyomul a Sziget külföldön

Hollandia, Olaszország, Németország, Franciaország, Nagy Britannia – többek között ezekben az országokban szervezett eseményeket, készített helyieknek szóló plakátot a Sziget Fesztivál a Magyar Turizmus Zrt-vel közösen. Hol mivel próbálkozik Magyarország legnagyobb fesztiválja? 15 kilós aranylánc, retrotrabant, minisziget - Sziget-kampány Európában.
hirdetés

Hollandiában és Olaszországban már volt Sziget Fesztivál, legalább is a helyi szervezők hasonló elnevezéssel rendeztek partikat annak érdekében, hogy felhívják a fiatalok figyelmét a magyarországi zenei fesztiválra. Franciaországban Sziget-esteket tartottak, a kampányt plakátok egészítették ki. Németországban audio-podcast sorozat harangozta be a rendezvényt, Barcelonában pedig fesztiválbemutató koncert volt például a Besh O Drommal. A külföldi népszerűsítésre a Sziget szervezőiroda több mint százmillió forintot fordított, de hatmillió forint értékben hozzájárultak a kampányhoz a Magyar Turizmus (MT) külképviseletei is.

 

A szervezet évek óta azért száll be a kampányba, hogy a rendezvény által minél többen megismerjék Magyarországot, mint turisztikai célpontot. Több országban rendezvények, hirdetések és kiadványok szóltak a Szigetről, némelyiket az MT külképviselete szervezte, vagy egyedül, vagy pedig a fesztivál promóciós irodáival együtt.

 

Hollandia

A holland fiataloknak turisztikai információs anyagokat osztogattak a „My city Budapest” elnevezésű, ötnapos kulturális rendezvénysorozaton, ahol magyar zenekarok koncerteztek. (Ez a program a februárban Budapesten zajlott „My City Amsterdam” társrendezvénye volt.) A holland My City-t és a koncerteket a Magyaren

Travel Promotion, a Sziget hollandiai képviselője szervezte. Ugyancsak ez a cég felelt az egyetemi városokba eljuttatott másik rendezvényért, a Sziget Party’s-ért, amelyen szintén magyar zenészek és dj-k vettek részt. A koncertek alatt a színpadon megjelent a Magyarország logó, valamint Budapest kiadványokat lehetett elvinni a helyszínről.


A Magyaren Travel készített a Szigethez és a magyar ifjúsági fesztiválokhoz kapcsolódóan egy magazint, a Hot Hungarian Summert, amelyhez háttéranyagokat, szövegeket, naptárat biztosított az MT. A tízezer példányban terjesztett lapot egyetemekre, egyetemi klubokba, bárokba és zenei bolthálózatokba juttatták el.

Hollandiában hirdetés jelent meg a Szigetről a DePers napilap FestivalKrant című mellékletében, valamint ötezer plakátot is kihelyeztek országszerte.


Tavaly ötezer holland látogatott el a Hajógyári-szigetre és az MT szerint a szigetelő holland fiatalok hetven százaléka két éven belül visszatér Magyarországra.

 

Franciaország, Olaszország

Franciaországban az MT a fesztivál helyi ügynökségével, az S/Z Productions-szel együtt dolgozott a kampányon. Tavasszal a francia egyetemi városokban Sziget-esteket rendeztek, majd két szakaszban zajlott a plakátkampány: június 2.-12. között, valamint

június 30.-július 13. között népszerűsítették a budapesti fesztivált a párizsi metróállomások folyosóin. A Le Nouvel Observateur című lap Európa legnagyobb jelenkori kulturális eseményeként harangozta be a budapesti fesztivált.

Tavaly több mint 11 ezer francia vett részt a Szigeten.


Az olasz fiatalok figyelmét zenei rendezvénysorozattal hívták fel: az ország tíz nagyvárosában Sziget Sound Festivalt szervezett az olasz promóciós ügynökség, amely szintén a Sziget elnevezést használta. A helyi rendezvényen fiatal olasz zenekarok versenyeztek egymással, a legjobb fellépő nyereménye pedig bemutatkozási lehetőség a budapesti Szigeten.


A koncertsorozaton az MT Magyarországot, mint turisztikai desztinációt is hirdette.

 

Németország, Ausztria 

Németországban ötrészes audio podcast-sorozat készült a Sziget Fesztiválra. Az egyenként négyperces szpotok Magyarország, Budapest vonzerőire hívták fel a figyelmet és információkat közöltek a fesztiválokról is.


A podcast linkje több podcast- (Podcast.de, Podster.de, Mypods.de) és fesztiváltematikus (Festivalguide.de, Festivalplaner.de) portálra is felkerült, de elérhető a Sziget.hu-ról, a Hungary.com-ról, a Budapestinfo.hu-ról, a Malev.de-ről, és az Ekla-berlin.de-ről.


A sorozat meghallgatható itt.

 

Ausztriában az APA hírügynökség és a turisztikai szaksajtó segítette az MT kommunikációját. A Szigetről beszámolt a Bahnmax magazin, a Biber fiatal értelmiségiek magazinja és a Red Bulletin havi magazin, a Rádió Wien pedig megemlítette a kétórás Magyarországról szóló összeállításában. A Wien Live havi magazin egyoldalas Budapestről szóló írásában kiemelte a fesztivált, és az olvasók között kisorsoltak fővárosi szállást, valamint Budapest kártyát is. I

 

Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Lengyelország, Szlovákia

Az Egyesült Királyságban a Sziget kampány egy sajtóközleménnyel indult, ez alapján számolt be a londoni Metro, az OK! Női magazin a fesztiválról. A Time Out programmagazinban a közlemény mellett egy nyereményjáték kapcsolódott a fesztiválhoz. Az írországiak a Backpacker és az Abroad magazin nyári számában hirdetésből értesülhettek a budapesti rendezvényről.


Az MT a Sziget Fesztivál spanyolországi promócióját végző céggel közösen fesztiválbemutató koncertet szervezett Barcelonában május 8-án. Az eseményen fellépett a Besh O Drom, a Les Touffes Krétiennes és Dj Mata Hari. A koncertek mellett vetítették a tavalyi Szigeten készült 50 perces spanyol riportfilmet, amit a Tele5 tévécsatorna Nosolomusica című programja is bemutatott.


A lengyel utazók figyelmét az MT direkt marketinggel hívta fel: a több tízezer címre kiküldött hírlevelet újságírók, utazási irodáknak és intézetek kapták. Szlovákiában pedig 140 utazási iroda és 50 médiaszakember kapott hírlevelet a fesztiválról.

 

A fesztivál múltja és a folyamatos kampány eredményeképpen az elmúlt tíz év alatt teljesen átalakult a látogatók összetétele: a bérletesek 70 százaléka külföldi és összesen 40 ezer ember érkezik az országhatáron kívülről – írja a Világgazdaság. A Budapest Airport 20 ezerre becsüli azoknak a fesztiválozóknak a számát, akik repülővel jönnek Budapestre.


Külföldi médiumok a Szigeten

Ausztria: Neue Kärtner Tageszetung, APA, ORF, FM4 Radio

Belgium: RTL TV, Club RTL TV, Youmake TV, MINT Rádió, napilapok

Egyesült Királyság: Data Transmission

Franciaország: Le Nouvel Observateur

Hollandia: HP-DeTijd, DePers, OOR

Izrael: Timeout, Maariv, Hair, Pnai Plus, Harel-Moradi pr-ügynökség,

Spanyolország: Chispa Music, Publico, La Vanguardia, El País

USA: Globorati.com

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

27 év után decemberben jön az utolsó szám a magazinból.

A brit áruházlánc a karácsony és fennállása 100. évének alkalmából játszott el a Vissza a jövőbe ötletével.

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Milyen forradalmi lehetőségeket jelentenek az új technológiák? Milyen lesz az életünk 10 vagy 50 év múlva? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szeptember 27-én, a MOST Fórumon.(x)

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés