hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mini-szigettel nyomul a Sziget külföldön

Hollandia, Olaszország, Németország, Franciaország, Nagy Britannia – többek között ezekben az országokban szervezett eseményeket, készített helyieknek szóló plakátot a Sziget Fesztivál a Magyar Turizmus Zrt-vel közösen. Hol mivel próbálkozik Magyarország legnagyobb fesztiválja? 15 kilós aranylánc, retrotrabant, minisziget - Sziget-kampány Európában.
hirdetés

Hollandiában és Olaszországban már volt Sziget Fesztivál, legalább is a helyi szervezők hasonló elnevezéssel rendeztek partikat annak érdekében, hogy felhívják a fiatalok figyelmét a magyarországi zenei fesztiválra. Franciaországban Sziget-esteket tartottak, a kampányt plakátok egészítették ki. Németországban audio-podcast sorozat harangozta be a rendezvényt, Barcelonában pedig fesztiválbemutató koncert volt például a Besh O Drommal. A külföldi népszerűsítésre a Sziget szervezőiroda több mint százmillió forintot fordított, de hatmillió forint értékben hozzájárultak a kampányhoz a Magyar Turizmus (MT) külképviseletei is.

 

A szervezet évek óta azért száll be a kampányba, hogy a rendezvény által minél többen megismerjék Magyarországot, mint turisztikai célpontot. Több országban rendezvények, hirdetések és kiadványok szóltak a Szigetről, némelyiket az MT külképviselete szervezte, vagy egyedül, vagy pedig a fesztivál promóciós irodáival együtt.

 

Hollandia

A holland fiataloknak turisztikai információs anyagokat osztogattak a „My city Budapest” elnevezésű, ötnapos kulturális rendezvénysorozaton, ahol magyar zenekarok koncerteztek. (Ez a program a februárban Budapesten zajlott „My City Amsterdam” társrendezvénye volt.) A holland My City-t és a koncerteket a Magyaren

Travel Promotion, a Sziget hollandiai képviselője szervezte. Ugyancsak ez a cég felelt az egyetemi városokba eljuttatott másik rendezvényért, a Sziget Party’s-ért, amelyen szintén magyar zenészek és dj-k vettek részt. A koncertek alatt a színpadon megjelent a Magyarország logó, valamint Budapest kiadványokat lehetett elvinni a helyszínről.


A Magyaren Travel készített a Szigethez és a magyar ifjúsági fesztiválokhoz kapcsolódóan egy magazint, a Hot Hungarian Summert, amelyhez háttéranyagokat, szövegeket, naptárat biztosított az MT. A tízezer példányban terjesztett lapot egyetemekre, egyetemi klubokba, bárokba és zenei bolthálózatokba juttatták el.

Hollandiában hirdetés jelent meg a Szigetről a DePers napilap FestivalKrant című mellékletében, valamint ötezer plakátot is kihelyeztek országszerte.


Tavaly ötezer holland látogatott el a Hajógyári-szigetre és az MT szerint a szigetelő holland fiatalok hetven százaléka két éven belül visszatér Magyarországra.

 

Franciaország, Olaszország

Franciaországban az MT a fesztivál helyi ügynökségével, az S/Z Productions-szel együtt dolgozott a kampányon. Tavasszal a francia egyetemi városokban Sziget-esteket rendeztek, majd két szakaszban zajlott a plakátkampány: június 2.-12. között, valamint

június 30.-július 13. között népszerűsítették a budapesti fesztivált a párizsi metróállomások folyosóin. A Le Nouvel Observateur című lap Európa legnagyobb jelenkori kulturális eseményeként harangozta be a budapesti fesztivált.

Tavaly több mint 11 ezer francia vett részt a Szigeten.


Az olasz fiatalok figyelmét zenei rendezvénysorozattal hívták fel: az ország tíz nagyvárosában Sziget Sound Festivalt szervezett az olasz promóciós ügynökség, amely szintén a Sziget elnevezést használta. A helyi rendezvényen fiatal olasz zenekarok versenyeztek egymással, a legjobb fellépő nyereménye pedig bemutatkozási lehetőség a budapesti Szigeten.


A koncertsorozaton az MT Magyarországot, mint turisztikai desztinációt is hirdette.

 

Németország, Ausztria 

Németországban ötrészes audio podcast-sorozat készült a Sziget Fesztiválra. Az egyenként négyperces szpotok Magyarország, Budapest vonzerőire hívták fel a figyelmet és információkat közöltek a fesztiválokról is.


A podcast linkje több podcast- (Podcast.de, Podster.de, Mypods.de) és fesztiváltematikus (Festivalguide.de, Festivalplaner.de) portálra is felkerült, de elérhető a Sziget.hu-ról, a Hungary.com-ról, a Budapestinfo.hu-ról, a Malev.de-ről, és az Ekla-berlin.de-ről.


A sorozat meghallgatható itt.

 

Ausztriában az APA hírügynökség és a turisztikai szaksajtó segítette az MT kommunikációját. A Szigetről beszámolt a Bahnmax magazin, a Biber fiatal értelmiségiek magazinja és a Red Bulletin havi magazin, a Rádió Wien pedig megemlítette a kétórás Magyarországról szóló összeállításában. A Wien Live havi magazin egyoldalas Budapestről szóló írásában kiemelte a fesztivált, és az olvasók között kisorsoltak fővárosi szállást, valamint Budapest kártyát is. I

 

Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Lengyelország, Szlovákia

Az Egyesült Királyságban a Sziget kampány egy sajtóközleménnyel indult, ez alapján számolt be a londoni Metro, az OK! Női magazin a fesztiválról. A Time Out programmagazinban a közlemény mellett egy nyereményjáték kapcsolódott a fesztiválhoz. Az írországiak a Backpacker és az Abroad magazin nyári számában hirdetésből értesülhettek a budapesti rendezvényről.


Az MT a Sziget Fesztivál spanyolországi promócióját végző céggel közösen fesztiválbemutató koncertet szervezett Barcelonában május 8-án. Az eseményen fellépett a Besh O Drom, a Les Touffes Krétiennes és Dj Mata Hari. A koncertek mellett vetítették a tavalyi Szigeten készült 50 perces spanyol riportfilmet, amit a Tele5 tévécsatorna Nosolomusica című programja is bemutatott.


A lengyel utazók figyelmét az MT direkt marketinggel hívta fel: a több tízezer címre kiküldött hírlevelet újságírók, utazási irodáknak és intézetek kapták. Szlovákiában pedig 140 utazási iroda és 50 médiaszakember kapott hírlevelet a fesztiválról.

 

A fesztivál múltja és a folyamatos kampány eredményeképpen az elmúlt tíz év alatt teljesen átalakult a látogatók összetétele: a bérletesek 70 százaléka külföldi és összesen 40 ezer ember érkezik az országhatáron kívülről – írja a Világgazdaság. A Budapest Airport 20 ezerre becsüli azoknak a fesztiválozóknak a számát, akik repülővel jönnek Budapestre.


Külföldi médiumok a Szigeten

Ausztria: Neue Kärtner Tageszetung, APA, ORF, FM4 Radio

Belgium: RTL TV, Club RTL TV, Youmake TV, MINT Rádió, napilapok

Egyesült Királyság: Data Transmission

Franciaország: Le Nouvel Observateur

Hollandia: HP-DeTijd, DePers, OOR

Izrael: Timeout, Maariv, Hair, Pnai Plus, Harel-Moradi pr-ügynökség,

Spanyolország: Chispa Music, Publico, La Vanguardia, El País

USA: Globorati.com

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A magyar tervezőmárka egy, a Szárnyas fejvadász 2049-et idéző ruhával lepi meg a Thirty Seconds to Mars-sal érkező sztárt.

A Baskin Robbins étteremlánc nem csak megépítette sorozatban fontos szereet kapó fagyizót, de már tévéreklámot is készített a Scoops Ahoy-nak.

Csuklóból meg tudod mondani, melyik élethelyzetre, melyik Youtube-os fail videó a legjobb? Akkor valószínűleg új munkahelyet kéne keresned – üzeni a Kelly Services új kampánya.

„Kapd el, ha tudsz!” címen indul az új műsor, most kezdődnek a felvételei.

A Viastein térköves sétány ötletét a White Rabbit reklámügynökség szállította.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés