hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mindkét digitális pályázaton az Antenna Hungária nyert

A rádiós és a tévés digitális földfelszíni sugárzásra kiírt pályázatot is az Antenna Hungária (AH) nyerte – derült ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) pénteki tájékoztatóján. A tenderen a cégen kívül a Magyar Rádió és Digital Broadcasting nevű projektcégén keresztül a szlovák TRI R indult, a parlament eseti bizottsága két héttel ezelőtt még visszadobta a pénteken elfogadott döntést. A digitális sugárzás még az idén elindul.
hirdetés

Az AH nyerte a rádiós és tévés digitális multiplexekre kiírt pályázatot – derült ki az NHH pénteki sajtótájékoztatóján. A döntést a parlament eseti bizottságának tagjai már az eredmény kihirdetése előtt megszellőztették az MTI-nek. – derül ki az eMaSa cikkéből.

Mint arról a pályázat kiírásakor beszámoltunk, a földfelszíni rádiós, valamint a televíziós műsorszórásnak két multiplexen idén el kell indulnia, a nyertes vállalása szerint a tv esetében ez az ország 59 százalékát jelenti majd, míg a harmadikon mobiltévé szolgáltatást nyújthat, ami pedig Budapest területét fedi majd le 2008 végén. A másik két televíziós multiplexen a műsorszórás a jelenlegi analóg földfelszíni országos műsorszórás leállítása után indulhat be.

Az első televíziós multiplex tervezett kiépítettsége 2008 november 1-ig.
Az első televíziós multiplex tervezett kiépítettsége 2008 november 1-ig.

Pataki Dániel, az NHH vezetője kiemelte, hogy amennyiben a szerződést megkötik az Antenna Hungáriával, úgy egymillió háztartás helyzete változik majd meg 2008 végén. Ennyi ugyanis azoknak a háztartásoknak a száma, ahol ma csak szobaantennával lehet tévét nézni.

 A pályázat értékelése

A televíziós pályázaton maximálisan elérhető 100 pontból az Antenna Hungária 88,509 pontot, a Digital Broadcasting pedig 83,781 pontot szerezett. Az AH a fejlettebb technológiát, az MPEG 4-es tömörítési eljárást választotta, aminek köszönhetően a tévénézők több csatornából válogathatnak majd, ugyanakkor vetélytársánál kedvezőbb közszolgálati műsorszolgáltatási díjat ajánlott. Mindkét pályázó vállalta a mobiltelevíziózás (DVB-H) beindítását, valamint új országos kereskedelmi csatornák ingyenes elérhetővé tételét, illetve interaktív kiegészítő digitális szolgáltatások nyújtását.

A tévés kínálatba ezek szerint a három közszolgálati csatorna (m1, m2, Duna TV), valamint a pártok megállapodása alapján a törvénybe betonozott ATV és Hír TV mellett új országos csatornának számít majd a Viasat3, és a Prime tematikus csatorna is.

Mint Varró Balázstól, a Viasat3 pr-vezetőjétől megtudtuk, a csatorna mindkét indulónak adott szándéknyilatkozatot, arról, hogy szeretnének felkerülni a digitális multiplexekre. Nem egyértelmű ugyanakkor, hogy a csatorna ingyenesen vagy fizetős módon kerül majd be a multiplexbe. Az NHH sajtótájékoztatóján az hangzott el, hogy ezért nem kell fizetniük majd a tévénézőknek, Varró Balázs viszont azt mondta, hogy az elkövetkező fél év tárgyalásainak eredménye lesz, hogy a csatorna milyen körülmények között lesz elérhető a multiplexen.

A televíziós műsorszóró pályázat nyertese a minimális 300 millió Ft helyett 360 millió Ft-os egyszeri díjat fizet, az általa vállalt árbevétel-alapú pályázati díj pedig - az előírt minimumnak megfelelően - az éves árbevétel 3 százaléka. A másik pályázó 400 millió Ft-os egyszeri és 3 százalékos árbevétel-alapú díjjal pályázott.

A rádiós multiplexre pályázók közül az Antenna Hungária 90,007, a Magyar Rádió pedig 85,158 pontot szerzett. A nyertes rádiós szolgáltató, miként versenytársa is, a fejlettebb DAB+ tömörítési eljárást választotta, ugyanakkor a nyertes vetélytársánál érdekes módon kedvezőbb közszolgálati műsorszórási díjat ajánlott, illetve a hálózatok kiépítése és a lakossági elérés vonatkozásában is kedvezőbb ütemezést adott.

A rádiós műsorszóró-hálózat üzemeltetési jogáért kiírt pályázat nyertese 60 millió Ft-os egyszeri díjat fizet az előírt minimálisan 50 millió Ft helyett, az árbevétel-alapú pályázati díj pedig az előírt minimumnak megfelelően az éves árbevétel 0,5 százaléka. A másik pályázó 125 millió Ft-os egyszeri és 3 százalékos árbevétel-alapú díjjal pályázott.

A nyertes pályázó vállalása szerint a digitális földfelszíni rádiózás Magyarország területének 31 százalékán elindul az idei évben.

A rádiós multiplex tervezett kiépítettsége 2008 november 1-ig.
A rádiós multiplex tervezett kiépítettsége 2008 november 1-ig.

A digitális átállás szabályairól szóló törvény szerint mind a televíziós, mind a rádiós pályázat nyertese 12 évre szóló – úgynevezett multiplex – üzemeltetési jogosultságot nyer el.

Mindkét pályázat esetében látható, hogy a vesztesek nagyobb összeget ajánlottak a koncesszióért. Márton György, az NHH szóvivője magyarázatul elmondta, hogy már az elején közölték, hogy a tendernek nem célja az állami bevételek növelése, a pontozási rendszerben a díjjak összege maximálisan 5 ponttal volt értékelhető, míg más szempontok, mint például a közszolgálati műsorszolgáltatók által fizetendő díj vagy a Set Top Boxok bérleti díja maximálisan 20 ponttal volt értékelhető.

A nyertes AH vállalása szerint a Set Top Boxok bérleti díja, mivel a mindenkori minimálbérhez kell hogy igazodjon, ez jelenleg havi 600 forintot jelent azoknak, akik a szolgáltatást majd igénybe veszik.

Súlyos érvek

A tender eredményét először két hete szerette volna kihirdetni az NHH, a parlamenti bizottság azonban mint megírtuk, alaki és pontszámítási kifogások miatt visszadobta a döntést. A Napi Gazdaság úgy értesült: akkor is az AH-t hozták ki nyertesnek, az országgyűlési bizottság tagjainak egy része a rádiós pályázaton a Magyar Rádiót látta volna szívesen befutóként. Ha most pénteken sem született volna döntés, az NHH kénytelen volna eredménytelennek nyilvánítani a pályázatot.

Pataki Dániel, az NHH elnöke a péntek délutáni sajtótájékoztatón elmondta, gyakorlatilag ugyanazt a javaslatot küldték el a bizottságnak, a különbség csak annyi volt, hogy legutóbbi küldeményük nehezebb volt, mint az előző, mivel az első, rövid javaslat helyett legutóbb több-tíz kilós csomagot küldtek az eseti bizottságnak amelyben, minden ponthoz részletes magyarázatot fűztek a parlamenti képviselők számára.

Az index információi szerint azonban a mostani döntés kusza politikai alkuk eredménye, amelynek része volt az is többek között, hogy a sorozatosan törvénysértő Nap-Kelte 2010-ig a közszolgálati csatornák műsorán maradhat.

Az Európai Unióban - és így Magyarországon is - a földfelszíni analóg műsorszórást legkésőbb 2011. december 31-én a digitálisnak kell felváltania. A rádiózás területén a digitális átállás tervezett időpontja 2014 vége.

A nyomtatott Kreatívban korábban a rádiós és a tévés digitális átállásról is bővebben írtunk.

 

 

(forrás: eMasa, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

"Kristály. Rajta vagyunk" - ezzel a szlogennel indított kampányt Dél-Dakota. Hamar virális tartalom lett belőle.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés