Minden pelenka-hadműveletről mobilon riaszt a Pampers fejlesztése

A szülők hatodik érzékének támogatására raktak össze egy olyan babafelügyeleti rendszert, amelyben a pelenkába kerülő tartalom csak egy kis része mindannak, amit a technológia segítségével monitorozni képes. Hatvan évvel ezelőtt kísérleteztek először az eldobható pelenkával, mára kommunikálni is megtanították.

Két informatikai céggel állt össze a Procter&Gamble, hogy Pampers brandjének összerakhasson egy megfigyelőrendszerrel felszerelt csatlakoztatott terméket. A wifin működő kamerát a Logitech, a szoftveres hátteret pedig az Alphabet ernyővállalat egészségügyi szektorban mozgó oldalága, a Verily biztosítja. A Lumi rendszerrel azonban nemcsak egy intelligens pelenkát akarnak a szülők kezébe adni, hanem a kiegészítő funkciókkal az összes olyan adatot is, amellyel egy csecsemő első teljes éve pontosan végigkövethető – írja a Designboom.

A Lumi - aminek kifejlesztésében és amerikai kommunikációjában részt vett a Saatchi&Saatchi Budapest, a Publicis Groupe tagja is -  0-24-ben érzékeli a pelenka nedvességi szintjét, a nedves vagy súlyosan nedves állapotokról pedig automatikusan értesítést küld a szülők telefonjára. A nagyfelbontású képet adó, széles látószögű HD kamera napszaktól függetlenül monitorozza a baba alvási szokásait, hangszóróján keresztül a baba és mama közötti kapcsolatot is lehetővé teszi, illetve a rendszer segítségével ellenőrizhető válik a szoba páratartalma és hőmérséklete is. 

Egy ilyen szett a két csomagnyi pelenkakészleten túl egy kamerát és egy a pelenkára egyszerűen felpattintható érzékelőegységet tartalmaz, amelyet a hozzá fejlesztett mobiltelefonos alkalmazáson keresztül lehet használni. Az app a baba minden fontosabb aktivitását naplózza, köztük a napi alvásidőket, a pelenkacserék gyakoriságát, az etetések időpontját – mindezek változásait pedig mérföldkövekben jelzi, ezen keresztül a kialakuló szokások és a napi rutin is könnyen megfigyelhető.

Tavaly egyébként a másik nagy pelenkaszállító cég, a Huggies Koreában már piacra dobott egy hasonló, a szülő és a baba között Bluetooth-kapcsolattal kommunikáló okospelenkát, amelyet heteken belül már az Egyesült Államokban is bevezetnek. Így aztán még az is lehet, hogy ebben megelőzi majd riválisát, ugyanis a P&G is ősztől teszi elérhetővé a Lumit, amivel nagy valószínűséggel már az európiai piacot is, elsőként Nagy-Britanniát célozzák majd meg.

Persze ebben a pelenka-technológiai forradalomban nagy kérdés az is, hogy kinek sikerül egyáltalán csatlakoztatott pelenkát eladni akkor, amikor a klasszikusra is egyre kisebb a kereslet az USA-ban tapasztalt egyre alacsonyabb születési arány miatt – teszi hozzá cikkében a Vox. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók