Minden pelenka-hadműveletről mobilon riaszt a Pampers fejlesztése

A szülők hatodik érzékének támogatására raktak össze egy olyan babafelügyeleti rendszert, amelyben a pelenkába kerülő tartalom csak egy kis része mindannak, amit a technológia segítségével monitorozni képes. Hatvan évvel ezelőtt kísérleteztek először az eldobható pelenkával, mára kommunikálni is megtanították.

Két informatikai céggel állt össze a Procter&Gamble, hogy Pampers brandjének összerakhasson egy megfigyelőrendszerrel felszerelt csatlakoztatott terméket. A wifin működő kamerát a Logitech, a szoftveres hátteret pedig az Alphabet ernyővállalat egészségügyi szektorban mozgó oldalága, a Verily biztosítja. A Lumi rendszerrel azonban nemcsak egy intelligens pelenkát akarnak a szülők kezébe adni, hanem a kiegészítő funkciókkal az összes olyan adatot is, amellyel egy csecsemő első teljes éve pontosan végigkövethető – írja a Designboom.

A Lumi - aminek kifejlesztésében és amerikai kommunikációjában részt vett a Saatchi&Saatchi Budapest, a Publicis Groupe tagja is -  0-24-ben érzékeli a pelenka nedvességi szintjét, a nedves vagy súlyosan nedves állapotokról pedig automatikusan értesítést küld a szülők telefonjára. A nagyfelbontású képet adó, széles látószögű HD kamera napszaktól függetlenül monitorozza a baba alvási szokásait, hangszóróján keresztül a baba és mama közötti kapcsolatot is lehetővé teszi, illetve a rendszer segítségével ellenőrizhető válik a szoba páratartalma és hőmérséklete is. 

Egy ilyen szett a két csomagnyi pelenkakészleten túl egy kamerát és egy a pelenkára egyszerűen felpattintható érzékelőegységet tartalmaz, amelyet a hozzá fejlesztett mobiltelefonos alkalmazáson keresztül lehet használni. Az app a baba minden fontosabb aktivitását naplózza, köztük a napi alvásidőket, a pelenkacserék gyakoriságát, az etetések időpontját – mindezek változásait pedig mérföldkövekben jelzi, ezen keresztül a kialakuló szokások és a napi rutin is könnyen megfigyelhető.

Tavaly egyébként a másik nagy pelenkaszállító cég, a Huggies Koreában már piacra dobott egy hasonló, a szülő és a baba között Bluetooth-kapcsolattal kommunikáló okospelenkát, amelyet heteken belül már az Egyesült Államokban is bevezetnek. Így aztán még az is lehet, hogy ebben megelőzi majd riválisát, ugyanis a P&G is ősztől teszi elérhetővé a Lumit, amivel nagy valószínűséggel már az európiai piacot is, elsőként Nagy-Britanniát célozzák majd meg.

Persze ebben a pelenka-technológiai forradalomban nagy kérdés az is, hogy kinek sikerül egyáltalán csatlakoztatott pelenkát eladni akkor, amikor a klasszikusra is egyre kisebb a kereslet az USA-ban tapasztalt egyre alacsonyabb születési arány miatt – teszi hozzá cikkében a Vox. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!