hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milyen oldalt épített fel a távozó Kerényi György?

Szerda délután számoltunk be róla, hogy távozik Kerényi György, a tavaly novemberben indult Vs.hu hírportál főszerkesztője. A lépésről elsőként író Hvg.hu-cikk által keltett feszültségekről, illetve a Vs-nél az elmúlt hónapokban történt egyéb személyi változásokról ebben a cikkünkben már szóltunk, most azt tekintjük át, hogy a Vs.hu mivé vált médiapiaci szempontból az elmúlt bő fél évben (a portál ugyan novemberben indult, viszont értékesítő sales house-a még nem volt akkor).

hirdetés

(A cikk eredeti formájában a nyomtatott Kreatív Magazin májusi lapszámában jelent meg, azonban aktualitását nem vesztette el, továbbá Kerényi György ma bejelentett távozása kapcsán még inkább úgy érezzük, vannak benne az olvasónk számára érdekes és értékelhető információk – A Szerk.)

Vs.hu

Indulás időpontja: 2013. november. 5.
Munkatársak létszáma: 44 fő
Tartalomgyártó munkatársak létszáma: 37 fő (újságírók, fotósok, videósok –30 főállású, 7 részmunkaidős)
Üzemeltető: New Wave Production Kft.
Ügyvezető: Száraz István
Főszerkesztő: Kerényi György, szeptember 1-ig
Tulajdonos: Dry Com Kft. (Száraz István), Bawaco Invest
Látogatottság:
336 625 látogató (2014. május – Dkt.hu); 377 289 látogató (2014. június – Dkt.hu)

Miért éri meg olyan médiapiacon elindítani egy vállalkozást, amelyen a legnagyobb szereplők is csak alig keresnek pénzt – tettük fel a kérdést Száraz Istvánnak, a Vs.hu alapító-tulajdonosának. A rendkívül fiatal, 29 éves üzletember nyilván megszokta a kérdést, hiszen az elmúlt fél évben a 444 mellett a Vs.hu indulása és üzleti logikája volt a legnagyobb kérdés médiaszakmai körökben. A választ sokan letudták azzal, hogy politikai célok motiválják a rejtélyes befektetőket, de aki követte az oldal tartalmait, az láthatta, hogy ennek egyelőre – de legalábbis mostanáig, azaz Kerényi távozásáig – semmilyen látható jele nem volt.

Száraz István a Kreatívnak azt mondta, hogy médiaportfoliójának bővítése érdekében keresett tavaly nyáron befektetőket, hogy a We Love Budapest és a We Love Balaton oldalak mellett egy vizualitásra jobban építő, fiatalokat célzó közéleti site is bekerüljön az alakuló portfólióba. A befektető a Csehországban bejegyzett Bawaco Invest lett, amiről a Cink.hu tavaly azt írta, hogy feltételezhetően Matolcsy György jegybankelnök és korábbi nemzetgazdasági miniszter unokatestvére, Szemerey Tamás áll mögötte.

A tulajdonosi háttérre vonatkozó feltételezést sem Száraz István, sem Kerényi György, a Vs.hu leköszönő főszerkesztője nem erősítette meg – igaz, nem is cáfolták. Azt viszont májusban, a Kreatív Magazinban megjelentetett cikkünk megírásakor mindketten határozottan állították, hogy a Bawaco csak pénzügyi befektetőként érdekelt a Vs.hu-ban, tartalmi téren nem szóltak és nem is szólnak bele az oldal működésébe.

Tartalmi koncepció és olvasók

A tavaly őszi induláskor Kerényi azt is elmondta, hogy az elsődleges célcsoport a 20-35 éves korosztály, a tartalmi fókusz pedig a széles értelemben vett közélet.  Az akkor elmondottakat májusban azzal egészítette ki, hogy nagyon fontos a kiegyensúlyozottság, a középen állás követelménye. Céljuk, hogy elfogulatlanul gyártsanak minőségi közéleti és kulturális, bulvármentes tartalmakat. „Nyugodt, emberi hangon beszélünk” – fogalmazott a főszerkesztő, bár azt is hozzátette, hogy „sokszor talán túl szeriőzek is vagyunk”, illetve a megkülönböztethetőségben is van még hová fejlődniük. A kiegyensúlyozottság elvét azzal is erősítik, hogy a Vs-n klasszikus publicisztika nincs, a vélemény rovatban egy-egy vitás kérdésről sokan írnak véleményt.

A Vs.hu másik nagy újítása, hogy készítettetek több multimédiás óriáscikket (ilyen született például a 6:3-as Anglia elleni 1954-es focigyőzelemről, egy izlandi sivatagon biciklivel átkelő emberről, a magyar pornóiparról). Kerényi György szerint ezzel is az a cél, hogy a közélet iránt nem túlságosan érdeklődő fiatal felnőttek számára is vonzóbbá, érdekesebbé tegyék az oldalt. A márciusi dizájnváltást Kerényi György természetes fejlődési folyamatnak tartja, szerinte a Vs.hu első néhány hónapja tesztidőszaknak tekinthető, amibe belefér a tartalmi és vizuális útkeresés.

Hirdetés és egyéb bevételek

Ahogy a 444, úgy a Vs.hu is értékesítési csapat nélkül indult. A Vs.hu csak idén márciusban állapodott meg az Evomedia sales house-zal. Száraz István ezt nem tartotta megkésettnek, januárig szerinte gyakorlatilag bétaüzemben zajlott a munka.

A tulajdonos saját elmondása szerint egy márkaportfolió egyes elemeiként tekint az érdekeltségi körébe tartozó weboldalakra és szórakozóhelyekre. Száraz István azt mondta, hogy a We Love Budapest és a We Love Balaton mellé úgy érezte, hiányzik egy általános hírportál. A mostani portfolióval olyan élményalapú marketingcsomagok értékesítésében gondolkodik, amelyeknek részei a már meglévő weboldalak, a kampányokhoz kapcsolódó ideiglenes termékek, például márkamicrosite-ok, valamint számos szórakozóhely. Száraz nevéhez fűződik a Macesz Huszár étterem, a Trafiq bár, és a Raqpart kreatívkoncepciójának megalkotása, májusben pedig megnyitotta a Tesla.rar nevű helyet is a Kazinczy utcában, az Elektrotechnikai Múzeum udvarán. Április elején pedig Frank Digital néven önálló kreatív- és fejlesztőügynökséget alapítottak Kozári István, az Origo korábbi értékesítési igazgatójának vezetésével, aki azóta Londonba távozott a Vodafone-hoz. (Frank néven működik a Hps ügynökségcsoport márkaépítéssel foglalkozó része is – A szerk.)

„Komoly fantáziát látunk az oldalban. A Vs.hu nem csak egy portál a sok közül, már a dizájnja, szerkezete is újszerű, tartalmilag pedig az jellemzi, hogy nem helyettünk akarnak gondolkodni, hanem pro és kontra végigjárják a híreket, a végső véleményformálást pedig az olvasókra bízzák” – fogalmazott Gazsó Gábor, a Vs.hu-t a We Love Budapesttel és We Love Balatonnal együtt az ügynökségek felé tavasz óta értékesítő Evomedia kereskedelmi vezetője. A sales house portfoliójában számos listing- és apróhirdetési oldal található és erősíteni kívánták a hír jellegű tartalmakat kínáló site-okat, így ebben a tematikában immár a Vs.hu-t tekintik az Evomedia zászlóshajójának.

A hirdetésekről Gazsó elmondta: közösen ültek le kitalálni a Vs.hu csapatával, hogy milyen megoldások adoptálhatók az oldalra. A sales house sem csak hagyományos hirdetési megállapodásokban gondolkodik, ők is értékesíteni kívánják a Száraz István által említett élménymarketing-eszközöket is tartalmazó csomagokat, amelyeknek része lehet a tartalmi együttműködés, szponzoráció, Facebook-megoldások és Száraz István szórakozóhelyi-vendéglátóipari érdekeltsége révén offline, rendezvényes láb is.

Mit mondanak a médiatervezők?

Többen elmondták a Vs.hu-ról, hogy hangneméből fakadóan nem megosztó site, így hirdetői szempontból kiszámítható. „Nem akar állást foglalni, inkább ütközteti a véleményeket, információkat, és azokat egy színes, trendi megjelenéssel tálalja. Fontos tudni még, hogy a Vs.hu által elért réteg zömében nem nagyon érhető el más médiacsatornán – jellemzően nem olvas újságot, nem hallgat rádiót és tévét alig vagy egyáltalán nem néz –, ezért is értékes felület a hirdetők számára” – fogalmazott Héjjas Emese, a Vizeum szenior digitális médiatervezője. Aki cikkünk megírásakor nem hirdetett még az oldalon, az is úgy nyilatkozott, hogy tervez oda hirdetést vinni a jövőben. „A Vs.hu letisztult, prémium dizájnú oldal, amely exkluzívabb célközönség elérésére alkalmas” – mondta Frech Angéla, a Havas Media digitális tervezője. Frech kiemelte, hogy bár a Vs elérése még nem közelíti meg a legolvasottabb híroldalakat, de folyamatosan növekszik, ő pedig hisz abban, hogy néha jobban megéri egy kisebb látogatottságú oldalon jelen lenni kreatívabb megjelenésekkel. „Gyors elérésben jól járok a nagyokkal, de ha legyártok egy kreatív rich media formátumot, akkor azt inkább megmutatom egy hétig egy kisebb site-on, mint egy napig egy nagyon, és így egy hét folyamatos jelenléttel egy embert többször is elérhetek.” – tette hozzá a szakember. Eddig főleg azok a szektorok jelentek meg a Vs.hu-n, amelyek mindig élen járnak az új területek kipróbálásában, ezek a telekommunikációs, a bank és az autós szektor, illetve az FMCG cégek közül a trendibb, fiatalos márkák.

 

Mennyi pénz kellene?
A Vs.hu működtetése nagyon sokba kerül. Ez elsősorban a hatalmas szerkesztőségnek köszönhető. Számításaink szerint csak a bérköltség minimum 200 millió forint évente, amit, ha az egyéb állandó költségekkel kiegészítünk, a végösszeg éves szinten legalább 250 millió forint és ebben még nincsenek benne az egyszeri beruházási költségek sem. Ezt a pénzt kizárólag hirdetésekből előteremteni nem lesz egyszerű feladat. A Vs.hu-nak tehát akkor van esélye hosszabb távon életben maradni, ha a tulajdonos nem kizárólag bevételgeneráló felületként tekint az oldalra, és képes lesz valahogy a hirdetők számára értéket teremteni abból, hogy más területen is vannak sikeres vállalkozásai.
Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés