hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milyen az ideális kreatívigazgató?

Reklámszakmai hibridnek, alkotónak és menedzsernek, művésznek és értékesítőnek egyszerre kell lennie az ideális kreatívvezetőnek. Vannak ilyen szakemberek itthon? Szakma egyáltalán a kreatívvezetés? Öt szakember válaszol.
hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés

Grammy-díjas producer, híres youtuber, és Jim Jarmusch-sal együtt dolgozó zenész is vendégként érkezik a DEX-re.

Egyúttal ezen az eseményen mutatkozik be a Kreatív január-februári lapszáma, ahol bemutatjuk a legsikeresebb ügynökségeket és kampányokat is.

Varga Ákos A világítótorony stílusában vágta újra Az utolsó jedik jeleneteit.

Két év után kapott ismét tévéreklámot az ár-összehasonlító oldal.

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Mélyen egyetértek Kaszás Gyurival: "Pedig attól, hogy valaki alkalmas szenior kreatívnak, korántsem biztos, hogy jó kreatívvezető lesz belőle, kreatívdirektorrá
ugyanis nem a kinevezésétől válik az ember. A kreatívigazgatóság egy szakma. Ha hiányozni fognak a valódi képviselői, ügynökség és ügyfél számára katasztrofális
következményekkel jár majd ez a hiány.”
Örülök ennek a cikknek, mert egy újabb jele annak, hogy a hazai reklámszakma végre "belenéz öntükrébe", és ez mindig fontos felismerésekre és önfelismerésekre ad
lehetőséget! A többiek is jól járják körbe azt a "szakmai tévhitet", hogy a kreatív igazgató= a legjobb (vagy legrégebbi) grafikus/designer, vagy legjópofibb
szövegíró, de "szakmai aggodalomban" KGY megy legmesszebbre!
Ez valószínűleg azért (is ) van, mert ő (jó párunkkal együtt) "még látta Lenint", azaz egy oly korban szocializálódott "kreatívvá" és "vezetővé", amikor tényleg
nem volt elég csupán kreatívnak lenni. A gondolat, ha mégoly jó is, önmagában kevés, életképtelen volt, mert azt kötelezően "át kellett menedzselni" (hogy ne mondjam,
verekedni) egy csomó szakmai és nem szakmai akadályon is. Akadályok, nehezítések hegyein! Itthon ideológiaia, külföldön ezen felül még az állandó "gyanakvások és
hitetlenkedések" gátjain is. A "vasfüggöny" túloldalán (a szabad világban...) megmutatkozva nekünk 10xresen kellett bebizonyítani, hogy szakmailag "ugyanolyan jók"
vagyunk. A "leninlátás" olyan bélyeg volt, hogy el sem tudták képzelni "odaát", hogy egy "keleti" tényleg képes világszinten alkotni. Ezért, amikor látták a művet,
egyszerűen nem hittek a szemüknek! Egy ilyen "harchelyzetben" nyilvánvalóan beég a zsigerekbe, alaptermészetté válik, hogy a kreatív vezető egészen más, mint a
"legjobb költő és képzőművész" (nem több, csak más!).

És ma sincs ez másként: lehet, leomlottak az "ideológiaia gátak", helyettük azonban itt van a "szabadverseny harcmezeje", globalizációval "ízesítve". Tehát a vezető
legfőbb feladata ma is a frontvonalakon történő" átmenedzselés" . Ez valóban egy másik szakma!
Milyen kár, hogy itthon a reklámszakma mostanáig a "kreatívot" csupán a "művésszel" az "ötletessel" a "kiemelkedően szellemessel" azonosítja, és értelemszerűen a
"vezetőket" is ebből a körből nevezi ki. Ettől (egy csomó "nem kreatív teher vállra vételétől") azután gyakran szenvedni kezd az amúgy kitűnő senior kreatív,
belefásul, kiég, és sem kreatív nem lesz többé, sem jó vezető!

Szóval oda akarok kilyukadni, hogy KGY-val (és a többiekkel) egyetértve úgy gondolom, kell a 'kreatív vezető', mint szakmai összekötő, "találkozási pont" a
reklámszakmában, ám a kiválasztásnál bizonyosan sokkal szélesebb "merítésből" kéne kiválasztani a "spéci szakma", spéci szakemberét. Nem neki kell a szó
hagyományos értelmében a "legkreatívabbnak" lennie, de igen fontos, hogy pontosan értse a kreatívokat, szót értesen velük, legyen érzékeny "a művészek és
művészetek" iránt, de az ő "alkotása, műve" az egész "ügy" átvitele a túlsó partra. Alkotótárs tehát!!! Ami ebben az alkotásban a legfontosabb: a kölcsönös
bizalom - a vezető bízzon a "kreatívja" tehetségében", a kreatív pedig bízza rá magát a vezetőjére, mert tudja, hogy ő majd "kiverekszi a minőség elimerését", akár
nemzetközi szinten is!
Hogy akkor ki lehet esetleg alkalmas kreatív vezetőnek itthon? Hm... Semmiképp sem "korfüggő" a poszt! Lehet jól képzett fiatal, de lehet tapasztalt "öreg róka" is... A
lényeg, hogy szót értsen a csapatával, és képes legyen "megharcolni" érte a frontokon. Én például a valaha itthon is pezsgő kiállítás/nagyrendezvény szakmában
látok komoly utánpótlás potenciált. Ott egy halom jól képzett, nemzetközi szintereken gyakorlatban felkészült, szervező-menedzser típusú szakember várja-keresi a
lehetőséget. (Azért vár és keres, mert mára eltűnt az a hazai vállalati kör, akikből korábban nemzetközi szakkiállításokon, oszágbemutatókon, Magyar Hetek-en,
Világkiállításokon több száz kiállítós élő nagybemutatókat lehetett és kellett létrehozni. (A "régi szakma maradéka" - a kemény mag- standépítői minőségben
szolgáltat -egyébként igen magas színvonalon- külföldi megrendelőknek leginkább külfödi rendezvényeken...).

Gondolkodjunk csak el együtt: milyen kreatív vezető lehetne egy olyan több nyelven tárgyalóképes közgazda, vagy építész, aki egyszeméyli felelősként volt
szervezője több ezer négyzetméteres, több héten át zajló, több száz kiállítót nívósan bemutató, azok szakembereinek szállást és programot szervező, és
ráadásul még a rendezvény kísérő programjait (művészeti produkciók, magyar étterem, egyéb művészeti kiállítások - úgy neveztük összefoglalóan, attrakciók) is
magában foglaló országbemutatónak. Nem azt állítom, hogy mindent "a két kezével" ő végzett. De mindenről tudott, mindent felügyelt, a végén őt számoltatták el
(megírta az összefoglaló jelentést a föhatóságoknak - ma úgy hívjuk: riportolt :))) ) ! Azt hiszem érezhető, ez az embertípus elég szerteágazóan kapcsolódik a
"kreatív" szakmákhoz, szót ért velük, együtt élnek, még akkor is, ha ő maga nam egy "fölknet kreatív". Enélkül nem tudtam volna évtizedekig együtt dolgozni, és
sokszor a szó szoros értelmében együll élni a helyszínen!
És még egy igen fontos "mérce": ha az illető szervező rosszul teljesített, többé nem volt övé az adott rendezvény! És annak azonnal híre ment a szakmában! És
lehetett újra elölről fölkapaszkodni a "szamárlétrán"... Ez volt a bünti...

Ennyi jutott erről eszembe: értelmezzük kicsit tágabban a 'kreatív vezető" fogalmát! Hátha messzebb látunk, ha kitekintünk az "elefántcsont torony ablakán". És a
távolba nézés a szemet is pihenteti, meg a lelket is gyönyörködteti...
Üdv a gondolatpartnereknek,
CsL
hirdetés

A GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat a Most generáció kampányával.

Az emlékműsor után Bryant utolsó NBA-mérkőzését is levetítik.

A Mirror is felkapta a fejét a fitnesszpápa hibátlan érvelésére.

A Media1 szerint a hírműsorok felügyelete tartozik majd Hardy Mihályhoz.

Kiadója az önkormányzat vagyonkezelő cége.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés