hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milyen az ideális kreatívigazgató?

Reklámszakmai hibridnek, alkotónak és menedzsernek, művésznek és értékesítőnek egyszerre kell lennie az ideális kreatívvezetőnek. Vannak ilyen szakemberek itthon? Szakma egyáltalán a kreatívvezetés? Öt szakember válaszol.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés

Újra slágert csinált egy videó a Dreams-ből.

Jöhet egy kupica a Borzongásaimból?

Módosul a logó, és új formát kaptak az elválasztó elemek is.

Különdíjat kapott az Index Iskolatévé projektje is a Hégető Honorka-díjátadón.

Demográfiai és keresztfogyasztási adatok is elérhetővá válnak az új rendszerben.

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Mélyen egyetértek Kaszás Gyurival: "Pedig attól, hogy valaki alkalmas szenior kreatívnak, korántsem biztos, hogy jó kreatívvezető lesz belőle, kreatívdirektorrá
ugyanis nem a kinevezésétől válik az ember. A kreatívigazgatóság egy szakma. Ha hiányozni fognak a valódi képviselői, ügynökség és ügyfél számára katasztrofális
következményekkel jár majd ez a hiány.”
Örülök ennek a cikknek, mert egy újabb jele annak, hogy a hazai reklámszakma végre "belenéz öntükrébe", és ez mindig fontos felismerésekre és önfelismerésekre ad
lehetőséget! A többiek is jól járják körbe azt a "szakmai tévhitet", hogy a kreatív igazgató= a legjobb (vagy legrégebbi) grafikus/designer, vagy legjópofibb
szövegíró, de "szakmai aggodalomban" KGY megy legmesszebbre!
Ez valószínűleg azért (is ) van, mert ő (jó párunkkal együtt) "még látta Lenint", azaz egy oly korban szocializálódott "kreatívvá" és "vezetővé", amikor tényleg
nem volt elég csupán kreatívnak lenni. A gondolat, ha mégoly jó is, önmagában kevés, életképtelen volt, mert azt kötelezően "át kellett menedzselni" (hogy ne mondjam,
verekedni) egy csomó szakmai és nem szakmai akadályon is. Akadályok, nehezítések hegyein! Itthon ideológiaia, külföldön ezen felül még az állandó "gyanakvások és
hitetlenkedések" gátjain is. A "vasfüggöny" túloldalán (a szabad világban...) megmutatkozva nekünk 10xresen kellett bebizonyítani, hogy szakmailag "ugyanolyan jók"
vagyunk. A "leninlátás" olyan bélyeg volt, hogy el sem tudták képzelni "odaát", hogy egy "keleti" tényleg képes világszinten alkotni. Ezért, amikor látták a művet,
egyszerűen nem hittek a szemüknek! Egy ilyen "harchelyzetben" nyilvánvalóan beég a zsigerekbe, alaptermészetté válik, hogy a kreatív vezető egészen más, mint a
"legjobb költő és képzőművész" (nem több, csak más!).

És ma sincs ez másként: lehet, leomlottak az "ideológiaia gátak", helyettük azonban itt van a "szabadverseny harcmezeje", globalizációval "ízesítve". Tehát a vezető
legfőbb feladata ma is a frontvonalakon történő" átmenedzselés" . Ez valóban egy másik szakma!
Milyen kár, hogy itthon a reklámszakma mostanáig a "kreatívot" csupán a "művésszel" az "ötletessel" a "kiemelkedően szellemessel" azonosítja, és értelemszerűen a
"vezetőket" is ebből a körből nevezi ki. Ettől (egy csomó "nem kreatív teher vállra vételétől") azután gyakran szenvedni kezd az amúgy kitűnő senior kreatív,
belefásul, kiég, és sem kreatív nem lesz többé, sem jó vezető!

Szóval oda akarok kilyukadni, hogy KGY-val (és a többiekkel) egyetértve úgy gondolom, kell a 'kreatív vezető', mint szakmai összekötő, "találkozási pont" a
reklámszakmában, ám a kiválasztásnál bizonyosan sokkal szélesebb "merítésből" kéne kiválasztani a "spéci szakma", spéci szakemberét. Nem neki kell a szó
hagyományos értelmében a "legkreatívabbnak" lennie, de igen fontos, hogy pontosan értse a kreatívokat, szót értesen velük, legyen érzékeny "a művészek és
művészetek" iránt, de az ő "alkotása, műve" az egész "ügy" átvitele a túlsó partra. Alkotótárs tehát!!! Ami ebben az alkotásban a legfontosabb: a kölcsönös
bizalom - a vezető bízzon a "kreatívja" tehetségében", a kreatív pedig bízza rá magát a vezetőjére, mert tudja, hogy ő majd "kiverekszi a minőség elimerését", akár
nemzetközi szinten is!
Hogy akkor ki lehet esetleg alkalmas kreatív vezetőnek itthon? Hm... Semmiképp sem "korfüggő" a poszt! Lehet jól képzett fiatal, de lehet tapasztalt "öreg róka" is... A
lényeg, hogy szót értsen a csapatával, és képes legyen "megharcolni" érte a frontokon. Én például a valaha itthon is pezsgő kiállítás/nagyrendezvény szakmában
látok komoly utánpótlás potenciált. Ott egy halom jól képzett, nemzetközi szintereken gyakorlatban felkészült, szervező-menedzser típusú szakember várja-keresi a
lehetőséget. (Azért vár és keres, mert mára eltűnt az a hazai vállalati kör, akikből korábban nemzetközi szakkiállításokon, oszágbemutatókon, Magyar Hetek-en,
Világkiállításokon több száz kiállítós élő nagybemutatókat lehetett és kellett létrehozni. (A "régi szakma maradéka" - a kemény mag- standépítői minőségben
szolgáltat -egyébként igen magas színvonalon- külföldi megrendelőknek leginkább külfödi rendezvényeken...).

Gondolkodjunk csak el együtt: milyen kreatív vezető lehetne egy olyan több nyelven tárgyalóképes közgazda, vagy építész, aki egyszeméyli felelősként volt
szervezője több ezer négyzetméteres, több héten át zajló, több száz kiállítót nívósan bemutató, azok szakembereinek szállást és programot szervező, és
ráadásul még a rendezvény kísérő programjait (művészeti produkciók, magyar étterem, egyéb művészeti kiállítások - úgy neveztük összefoglalóan, attrakciók) is
magában foglaló országbemutatónak. Nem azt állítom, hogy mindent "a két kezével" ő végzett. De mindenről tudott, mindent felügyelt, a végén őt számoltatták el
(megírta az összefoglaló jelentést a föhatóságoknak - ma úgy hívjuk: riportolt :))) ) ! Azt hiszem érezhető, ez az embertípus elég szerteágazóan kapcsolódik a
"kreatív" szakmákhoz, szót ért velük, együtt élnek, még akkor is, ha ő maga nam egy "fölknet kreatív". Enélkül nem tudtam volna évtizedekig együtt dolgozni, és
sokszor a szó szoros értelmében együll élni a helyszínen!
És még egy igen fontos "mérce": ha az illető szervező rosszul teljesített, többé nem volt övé az adott rendezvény! És annak azonnal híre ment a szakmában! És
lehetett újra elölről fölkapaszkodni a "szamárlétrán"... Ez volt a bünti...

Ennyi jutott erről eszembe: értelmezzük kicsit tágabban a 'kreatív vezető" fogalmát! Hátha messzebb látunk, ha kitekintünk az "elefántcsont torony ablakán". És a
távolba nézés a szemet is pihenteti, meg a lelket is gyönyörködteti...
Üdv a gondolatpartnereknek,
CsL
hirdetés
hirdetés

Azzal fenyegetnek, hogy nekik nem is közbelépniük, Amerika magától is kivégzi a demokráciát.

Hivatalosan is a TV2 tulajdonába került a három csatornával rendelkező cég.

Ezek után némi fenntartással kell kezelni tanulmányuk azon megállapítását is, hogy ma Magyarországon fele-fele arányban fogyasztanak konzervatív és balliberális tartalmakat.

A bank ismét kampányt indított a menhelyen élő kutyákért és macskákért.

Az Önkényes mérvadó című műsora költözik az ATV rádiójára.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés