hirdetés
hirdetés
hirdetés

Miért borzalmas az Erste kampánya?

Elbúcsúzott az Erste a mesefiguráktól, helyette vodafone-os reklámklónnal mondja el, hogy a rendezett pénztárca sikeressé tesz.

hirdetés

 

Erste-kampány

Hirdető: Erste Bank
Márka: Erste Bank
Ügynökség: Y&R
Produkciós cég: Stábfilm

Most kellene azonnal leültetni szépen a vezérigazgatói szobában az Erste bank teljes marketingosztályát, a reklámügynökséget, a filmeseket, benyomni a dvd-be a bank legújabb reklámkampányának összes anyagát, majd feltenni a nagy kérdést: hol voltak önök az idő alatt, amikor ez a főzet készült? Vigyázzanak a válasszal!

Már a kampány bevezető szakasza is szokatlanul ostoba volt. A színekből és a betűtípusból elsőre látszott, hogy valamit az Erste lökött ki magából, és az is nagyjából egyértelmű volt, hogy itt most ez a csúnyácska népbank valami kommunikációt kezdeményez az emberekkel. Az „Ön kinél bankol?” kérdés viszont nem illett bele a bank mesehősös butuska reklámfolyamába, hanem valami újabb, fájó irányt vetített előre. Eleve, kinek jutott eszébe ez a rettenetesen hangzó, ellenszenves „bankol” szó? Aztán ahogy a nap kiszívta, a szél pedig megtépte azokat az amúgy is jellegtelen világoskék hátterű plakátokat, a felháborodást szánalom váltotta fel: szegény cég, olyan esélytelen, mint egy nyugdíjas munkáspárti kopogtatócédula-gyűjtő.

Román Balázs
Román Balázs
Aztán augusztus végén lelepleződött az, ami egyébként nyilván senkit nem érdekelt, hogy az értelmetlen csúf feliratok azért kerültek ki az utcára, hogy egy reklámfilmben a bankolás és a menőség egybeforrjon az Erstével. A bank meg is magyarázta weboldalán a dolgot: „A megújuló kommunikációt egy nagyon igaz, könnyen átérezhető gondolatra építettük: akinek rendben vannak a pénzügyei, az magabiztosan teljesít az élet minden területén”. Pont ez a baj. Ez nem egy alapigazság, nem egy valódi insight, hanem végtelenül közhelyes, hazug marhaság. Attól még, hogy rendben vannak a pénzügyeim, lehetek szerencsétlen, beteg, sikertelen, bármi.

Nem meglepő, hogy egy ilyen alapgondolatra épülő reklám összedől. Különösen akkor, ha még arra sem törekszik senki, hogy a „legyél az ügyfelünk és sikeres leszel” mondanivalót valahogy megfogalmazza. A vízilabdás filmet nehéz értelmezni, paródiának túl komoly, komoly viszont nem lehet. Senki nem képzelheti azt, hogy egy felnőtt megnézi ezt a rettenetes szövegű, rosszul megrendezett filmet, és bankot vált. Ilyenkor a szakmájukat tisztességgel végző alvállalkozó filmesek alighanem maguk sem hiszik el, hogy mit csinálnak, de a papírra le van írva pontosan, ezt kérték a komoly öltönyösök, ez tetszik nekik, erre mondtak áment, ezt fogják kifizetni.

Pedig a kampány semmit nem tett annak érdekében, hogy a személyiségmentes, egyediség nélküli Erstének a csúf, ipari logón kívül legyen valamije. Sőt, eltüntette azt a minimális szerethetőséget is, amit Ludas Matyi és a többi mesehős kölcsönadott a banknak. Ez a kampány totál felesleges volt, a létrehozásában közreműködő minden szereplő ment volna el inkább nyaralni.

Cikkünk a Kreatív szeptemberi számában jelent meg. Azóta két újabb film is megjelent a kampány keretében. A szerző az újabb munkák megjelenése után sem gondolta meg magát. Sőt.

Értékelés: 1

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (6 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A "korai Tranyár" azért poén:)
#
...és ha még ez nem lett volna elég: a most futó reklámban meg szépen lenyúlták a Vodafone taxis figuráját és magát a szereplőt is. Ráadásul értelmetlen a
szituáció is. Miből következtetett az árus arra, hogy azért nem veszik az értéktelen termékeit, mert a srác az Ersténél "tankol". Mert ugye a tankol szónak VAN
értelme :-)

Bizony nem az Ersténél vezetem a számlám, de attól még épp úgy nem venném meg a gagyit.

Én már nem is a vezérigazgatóhoz hívatnám be a marketingeseket, hanem a HR-re...
#
Elnézést a gépelési hibákért...

bio
#
Süteménnyel teljesen egyetértve, inkább csak kiegészítésképp, még valami, ami tán még idegesítőbbé teszi a reklámot (legalábbis számmra): amellett, hogy - bár
sosem voltam "nyelvvédő", engem is borzasztóan zavar a "bankol" szó, az Erste bank azért csak ne akarjon már új szót bevezetni a magyar nyelvbe... - de ott van még a
"kinél" megoldás is a szlogenben - én, ha megfeszülök sem tudok egy bankra személyként gondolni... Nyilván e szóválasztásnak is megvolt az indoka, de akkor se. Ha már
bankol, akkor "hol bankol"... A legjobb szreintam, mondjuk a "melyik baknál" lenne, de akkor meg ott a "bank" ismétlődése két szón belül...

Én amúgy Erstés vagyok (mármint, " nála bankolok" :D), de a reklámkampányaikon általában csak fogom a fejem...

bio

UI: Örülök, hogy kiderült, nem csak én látom kifejezetten ellenszenvesnek e kampáy szereplőit és kifejezetten unattraktívnak a menyasszonyt :D
#
Kedves Ymre!
Szerintem nagy butaságot mondott...először is a kérdés nem a bankról magáról szólt, hanem a reklámkampányáról.(Minden(!) bank esetében tudunk pro és kontra
embereket találni, szóval ezen felesleges rágódni, minden banknál van, aki jól muzsikált és van, aki eladósodott/nem tájékoztatták és félrenyúlt stb. Mint tudjuk,
ígyis - úgyis a bankok járnak jól:)) Maga az ERSTE kapány pedig több okból is idegesítő. (Nem, ne mondja senki, hogy mindegy milyen egy reklám, akár milyen módon, ha
hatással van rám, akkor már rácuppanok!) Ugyanis a szereplők iszonyúan ellenszenvesek, gondoljunk csak a vetélkedő műsorvezetőjére, vagy arra a nagyon csúnya
menyasszonykára...brrrr.... Minden vásárlás, bank választás, vagy autó választás valahogy az embernek azt az érzést adja, hogy egy "közösséghez tartozik", az adott
márka közösségéhez. No én kizárt dolog, hogy ehhez a közösséghez akarjak tartozni.
A másik pedig az a borzalmasan magyartalan, erőltetett kifejezés a "bankolás", ami karcolja, sérti az ember fülét. Ön a bankoknál a "magyar" érdekeket említi? Akkor a
régen volt csodaszép magyar nyelvet miért nem?
Nyilvánvalóan voltak jó ötletek a kampány során, meg lehetett volna lovagolni azt a vonalat is, amit elkezdtek a vizilabdásokkal, hogy akinek a pénzügyei rendben vannak,
az más téren is jobban teljesít. Vagy bármelyik rövid reklámfiljük (no, csak azért sem írok spot-ot:)) alapötletét. De nem unszimpi szereplőkkel és nem ezzel a
"bankol" szóval...tényleg... nem lehet ezt letiltatni? Nehogy a gyerekek ezzel nőjenek fel...van épp elég keserű reklámpélda előttük: hogyan lopjunk, vagy hazudjunk
anyunak...soroljam? Szóval legalább a magyar nyelvet a tv-ben őrizzük. Köszönöm, hogy végigolvastak.
#
Mihez képest, Testvér?
Az OTP nyekegőihez?
Tudod, az Erste, az egy bank. Leültetnek, megbeszélik, nyeretnek.
Az OTP a kétkarú rabló. 1 % a marzs, mondom EGY SZÁZALÉK. Egy olyan bankárral az élen, aki az Esterházy grófi család gazdagságának sokszorosát birtokolja. Magyar
cégnek adva el a nemzetközi tulajkört, ami a megosztottsága révén a menedzser elsőbbségen túl semmi magyar hasznot nem hoz.
Csak elvesz. És ez a lényeg. Nem a kampány; hanem az, ami a mögött van. Nem az útálat; a teljesítmény. Ha én szerveztem volna a kampányt persze, akkor a
"mi nem viccesenek szánt csacsiságokat mondunk; mi csak fizetünk!" jelmondatot jártam volna körül. De nem ezért fizetnek.
hirdetés

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés