hirdetés
hirdetés
hirdetés

„Mi vagyunk a szomszéd srác, akivel hétvégén iszol egy sört”

A Magyar Telekom része, de a gyakorlatban független márkaként működik, és minden szolgáltatóval egyszerre vetélkedik a (költség)tudatos ügyfeleket célzó Flip, melynek vezetője, Endersz Frigyes az egyszerű és közvetlen kommunikációról, illetve arról mesélt, hogy miért mennek szembe a sebességháborúval.

hirdetés

Az interjú eredetileg a Kreatív májusi, nyomtatott lapszámának marketinges szakembereket bemutató rovatában jelent meg.

Miről van szó?

A Magyar Telekom úgy látta, hogy az ügyfelek körében van egy tudatos réteg, akik az alapszolgáltatásokat kínáló, kötöttségek nélküli megoldásokat keresik, így 2017 májusában létrehozott egy második márkát, a Flipet. „Ami a szolgáltatást illeti, szembe megyünk a piacot jellemző sebességháborúval. Az általunk kínált sávszélesség – ahogy mi fogalmazunk – pont jó, de persze ez időben relatív” – mondja Endersz Frigyes, a Flip vezetője. „Nagyon jó az ár, lehet vele spórolni. Ezt van, aki úgy fogja fel, hogy valamiről le kell mondania, és van, aki úgy, hogy hoppá, néhány ezret megtakaríthat. Ami a kommunikációnkat illeti, nem használjuk a Telekom nevet, de az értékesítési beszélgetésekben előkerül, hiszen egy új márkánál fontos a megbízható háttér és a minőség, ami a Telekomnak köszönhetően nálunk megvan.” (A Flip a Magyar Telekom része, az ügyfelek számát üzleti titokként kezelik, így a Kreatívval sem osztották meg.)

Endersz Frigyes - fotó: Koleszár Adél
Endersz Frigyes - fotó: Koleszár Adél

Mik voltak az első gátak?

„Idővel elkezdtünk egy-két dolgot felismerni: leginkább azt, hogy az emberek előnyökért sem mennek bele biztosan a szolgáltatóváltásba, mert úgy gondolják, nagyon macerás. Bizalmatlansági kérdések is voltak, olyanokat kérdeztek, hogy hányadik hónaptól emelkedik majd a havidíj. Rá kellett jönnünk, hogy ha tényleg egy külön márkát szeretnénk felépíteni, hosszú távon többre lesz szükség.”

Mi lett a kommunikációs platform?

„A kommunikációnk masszív, márka és ajánlati szinttel, amiket különböző eszközökön választunk szét. A márka egy piaci rést tölt be a hazai telkópiacon: ajánlatában, az olyan felületeken, mint a website vagy az applikáció, rendkívül egyszerű, és tonalitásában nagyon közvetlen. A klasszikus márka archetípusok közül az átlagembert jelenítjük meg.”

A 2018 őszén bevezetett platform a tudatos döntésekről szól: az első kampányban a helyzet felismerését és a döntés meghozatalát dramatizálták, most tavasszal pedig a halogatással való leszámolás, az azonnali cselekvés van középpontban. „Én is járok ki szolgáltatást telepíteni és kopogtatni, és én is hallottam olyan beszélgetést, amiben azt mondtuk, hogy itt van egy, a meglevőnél sokkal jobb ajánlat, és azt válaszolják, hogy még aludnának rá egyet” – idézi fel Endersz. „Tulajdonképpen az ilyen szituációkból született a flipesség gondolata, amely azokhoz szól, akik, ha felismernek egy jobb ajánlatot, élnek is a lehetőséggel.”

Mi az érzelmi töltet?

„Egy nagy márkánál mindig előjön a társadalmi hatás. Mi viszont nem az országot vezetjük el valahova, hanem a szomszéd srác vagyunk, akivel hétvégén iszol egy sört, vagy akinek kölcsönadod a fűnyíródat. Flipesnek lenni azt is jelenti, hogy egy egyszerű, őszinte márkához tartozol. Alap az igényes bekötés, a kedves ügyfélszolgálat, az átlátható honlap. Aki minket választ, az egy tudatos döntést hoz, amivel minden nap elégedett lehet.”

Mik a csatornák?

A Flipnek egy átlagos telkómárkához képest szuperfontosak azok az eszközök, amik közel vannak a lehetséges ügyfelek lakóhelyéhez. Ilyen például a lépcsőházi plakát, a lift- és járműreklám, az épületháló, az üzlettéri megjelenés – saját üzletek ugyanakkor nincsenek, a lefedettségi területen mozgó üzletkötőké a főszerep. Vannak óriásplakátok is, és nagy hangsúlyt fektetnek az online hirdetésekre, a mostani kampány legfőbb eszköze is egy ilyen felületeken futó film.

És a kihívások?

„Az, hogy úgy csináljunk figyelemfelkeltő kommunikációt, hogy azzal az idősebb generációt is megszólítsuk. Ez olyan finomságokról szól, hogy használjuk-e a vacillálni szót, vagy hogy működik-e egy olyan reklám, ahol a pazarlásból áthúzzuk a LÁS szótagot.”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Transzneműek és férfiak is megmutatják, hogyan kell elvégezni otthon a mellek vizsgálatát.

A lovasi Resident Art Gartenben kiállítások, koncertek és filmvetítések várják a művészetek rajongóit.

A sörmárka ezzel az 51-es körzetet megrohamozó tömegre reagált.

Egy mesékkel tarkított útikalauz érdemelte ki a New Talent kategória díját.

A Trafó vagy a Müpa kommunikációs szakemberei ítélik majd meg a pályázatokat.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés