hirdetés
hirdetés
hirdetés

Metro - új névre kellett váltania a lapnak

Metropol néven jelenik meg augusztus 7-től a Metro hírújság. A lap azért kényszerült erre a lépésre, mert a Metro International DL AG áruházlánc megnyerte az ellene indított védjegybitorlási pert. A Metropol név bevezetésére nem indul külön kampány, mert egy felmérés szerint az olvasók a tartalmat fontosabbnak tartják az elnevezésnél.

hirdetés

Mint arról korábban írtunk, a jogerős magyar bírósági döntés mondta ki azt, hogy a Metro szóvédjegy az áruházlánc kizárólagos tulajdona, ezért az ingyenes lap nem használhatja ezt az elnevezést.

Rubos Krisztina elmondta, hogy ez a döntés egy többéves jogi procedúra eredménye volt, a Metro AG ugyanis öt évvel ezelőtt jelezte, hogy aggályosnak tartja a Magyarországon 1998 szeptemberében debütált lap nevét. A védjegybitorlási perben végül három ítélet született, a legutóbbi megfellebbezhetetlen döntést júniusban hozta meg a Legfelsőbb Bíróság.

„Olyan nevek közül választhattunk, amelyek szerepelnek a nemzetközi cégcsoportban” – tudtuk meg a marketingigazgatótól. A 21 országban jelen lévő Metro neve ugyanis nem mindenhol azonos, bár a magyarországi eset abban kirívó, hogy menetközben kellett váltaniuk. Chilében Publimetro a lap neve, Dániában Metroxpress, Horvátországban Metro Express, míg a lengyel kiadás – ami azóta már megszűnt – Metropol néven volt a piacon.

„Ezekben az országokban már a megjelenés előtt tudták, hogy az ott jelenlévő Metro nevű cégek nem fogadják el a névazonosságot, ezért azonos logóval, de bővített néven kerültek a piacra” – tette hozzá Rubos Krisztina.

A Metro Express-t a Magyarországon hirdetési újságként ismert Expressz lap miatt nem választotta a kiadó, a Publimetro hangzása a magyar fülnek idegen, így maradt a Metropol elnevezés.

Hivatal Péter, a kiadó vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a metropol szó - ahogyan a metro is - a metropolisz szóból ered, ami utal az olvasói célközönségre és a terjesztési területre. A vezérigazgató azt mondta, hogy többször tervezték a névváltoztatást, mert Magyarországon sokan a földalatti közlekedési eszköz nevére asszociáltak a Metróról. A váltástól azt remélik, hogy a hirdetők és az olvasók hamar elfogadják az új nevet, és a későbbiekben már nem kötik a tömegközlekedéshez vagy a BKV-hoz a lapot.

Az új név bevezetésére nem indít kampányt a kiadó. Ennek oka egyebek mellett az, hogy a Metro saját kutatása szerint az olvasók kevésbé tartják fontosnak a nap nevét, sokkal inkább a változatlan tartalom mellett tették le a voksukat. És azért sem indul népszerűsítés, mert augusztus 8-án délután megjelenik a Metropol Olimpia, amely a sportesemény híreit dolgozza fel.

„Az azonos néven, logóval megjelenő lap pr-értékét augusztusban sokkal nagyobbnak tartjuk, mint egy kampányét” – fűzte hozzá Rubos Krisztina.

Az Olimpiai Metropol nemcsak hétköznap, hanem hétvégén is megjelenik – 60 ezer, illetve 40 ezer példányban –, a terjesztését pedig nem a kihelyezett tárolókban oldják meg, hanem osztogatók járják a tömegközlekedési csomópontokat – az aluljárókban és a felszínen is.

A Kreatív Online annyit megtudott, hogy – a jogelőd Metro első megjelenésének tízéves évfordulójára – indul Metropol-kampány, a hirdetések azonban kizárólag a jubileumról szólnak majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen választották ki az ügynökséget.

36 millió forint lesz a tét a tizedik évadban.

A híres olasz Képtár Black Presence projektje online túrát és más kapcsolódó eseményeket is tervez.

A vírus megtanított minket együttműködni, a Telekom szeretné, ha nem is felejtenénk el ezt. 

A METU 600 hallgatója vett részt saját kutatásukban, ami a kapcsolattartással, fogyasztással és szabadidővel kapcsolatos szokások változására kérdezett rá.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.