hirdetés
hirdetés
hirdetés

Metro - új névre kellett váltania a lapnak

Metropol néven jelenik meg augusztus 7-től a Metro hírújság. A lap azért kényszerült erre a lépésre, mert a Metro International DL AG áruházlánc megnyerte az ellene indított védjegybitorlási pert. A Metropol név bevezetésére nem indul külön kampány, mert egy felmérés szerint az olvasók a tartalmat fontosabbnak tartják az elnevezésnél.

hirdetés

Mint arról korábban írtunk, a jogerős magyar bírósági döntés mondta ki azt, hogy a Metro szóvédjegy az áruházlánc kizárólagos tulajdona, ezért az ingyenes lap nem használhatja ezt az elnevezést.

Rubos Krisztina elmondta, hogy ez a döntés egy többéves jogi procedúra eredménye volt, a Metro AG ugyanis öt évvel ezelőtt jelezte, hogy aggályosnak tartja a Magyarországon 1998 szeptemberében debütált lap nevét. A védjegybitorlási perben végül három ítélet született, a legutóbbi megfellebbezhetetlen döntést júniusban hozta meg a Legfelsőbb Bíróság.

„Olyan nevek közül választhattunk, amelyek szerepelnek a nemzetközi cégcsoportban” – tudtuk meg a marketingigazgatótól. A 21 országban jelen lévő Metro neve ugyanis nem mindenhol azonos, bár a magyarországi eset abban kirívó, hogy menetközben kellett váltaniuk. Chilében Publimetro a lap neve, Dániában Metroxpress, Horvátországban Metro Express, míg a lengyel kiadás – ami azóta már megszűnt – Metropol néven volt a piacon.

„Ezekben az országokban már a megjelenés előtt tudták, hogy az ott jelenlévő Metro nevű cégek nem fogadják el a névazonosságot, ezért azonos logóval, de bővített néven kerültek a piacra” – tette hozzá Rubos Krisztina.

A Metro Express-t a Magyarországon hirdetési újságként ismert Expressz lap miatt nem választotta a kiadó, a Publimetro hangzása a magyar fülnek idegen, így maradt a Metropol elnevezés.

Hivatal Péter, a kiadó vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a metropol szó - ahogyan a metro is - a metropolisz szóból ered, ami utal az olvasói célközönségre és a terjesztési területre. A vezérigazgató azt mondta, hogy többször tervezték a névváltoztatást, mert Magyarországon sokan a földalatti közlekedési eszköz nevére asszociáltak a Metróról. A váltástól azt remélik, hogy a hirdetők és az olvasók hamar elfogadják az új nevet, és a későbbiekben már nem kötik a tömegközlekedéshez vagy a BKV-hoz a lapot.

Az új név bevezetésére nem indít kampányt a kiadó. Ennek oka egyebek mellett az, hogy a Metro saját kutatása szerint az olvasók kevésbé tartják fontosnak a nap nevét, sokkal inkább a változatlan tartalom mellett tették le a voksukat. És azért sem indul népszerűsítés, mert augusztus 8-án délután megjelenik a Metropol Olimpia, amely a sportesemény híreit dolgozza fel.

„Az azonos néven, logóval megjelenő lap pr-értékét augusztusban sokkal nagyobbnak tartjuk, mint egy kampányét” – fűzte hozzá Rubos Krisztina.

Az Olimpiai Metropol nemcsak hétköznap, hanem hétvégén is megjelenik – 60 ezer, illetve 40 ezer példányban –, a terjesztését pedig nem a kihelyezett tárolókban oldják meg, hanem osztogatók járják a tömegközlekedési csomópontokat – az aluljárókban és a felszínen is.

A Kreatív Online annyit megtudott, hogy – a jogelőd Metro első megjelenésének tízéves évfordulójára – indul Metropol-kampány, a hirdetések azonban kizárólag a jubileumról szólnak majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.