hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mészáros Lőrinc a leggazdagabb médiatulajdonos

A Napi.hu 100 leggazdagabb magyar 2017-es listájára a szektorból befért még 10 másik milliárdos. Új szereplő Kuna Tibor.

hirdetés

16. alkalommal jelenik meg az összeállítás, az OTP-vezér Csányi Sándor pedig lényegében azóta őrzi az első helyét. Második Bige László, a belföldi műtrágyapiacban érdekelt Bige Holding elnök-vezérigazgatója, harmadik a Jasmin.com-ot még mindig növelni tudó Gattyán György. A listán idén hét új szereplő kapott helyet. A voltaképp férfiklub tagjainak becsült összvagyona 3380 milliárd forint lett 2017-ben, ez 600 milliárdos növekedés a tavalyi évhez képest.

A kiadványt mindvégig szerkesztő Szakonyi Péter az előszóban azzal vezeti fel a rangsort, hogy az elmúlt évekhez képest még nehezebb volt szóra bírni a gazdagokat, már a jótékonykodásról, jó ügyek képviseletéről sem szívesen nyilatkoztak a lapnak. De hozzáteszi, szerinte a hallgatás sem garancia a vágyott védettségre, mert „a jelenlegi politikai helyzetben mindenből baj lehet”.  

A médiában, kommunikációban érdekelt üzletemberek száma az idei rangsorban 11, de nemcsak a becsült vagyonok listáján van új (amúgy a kormányzattal jó barátságot ápoló) szereplő, hanem befolyásbarométerre is kerültek fel új nevek.

Rank 5 – Mészáros Lőrinc és családja: 120 milliárd

Tíz év alatt ezerszeresére, 21 milliárd forintra tudta növelni nettó árbevételét Mészáros Lőrinc, akinek vállalkozásainak számát százra teszik. Az építőipar, agrárgazdaság, szállodabiznisz és egyéb befektetések mellett egy nagy csomag a média is. A napilapok színéről a Népszabadságot lesöprő - a Mediaworksöt felvásárló Opimus Press tulaj - Opimus Groupban is vannak részvényei a felcsúti polgármesternek, de tavaly év végén tévével is bővült a portfóliója. Az Echo TV-t Széles Gábortól vette meg.

Rank 6 – Széles Gábor: 112 milliárd

Utóbbi üzletembernek médiás érdekeltségének már csak a Magyar Hírlap tekinthető. Igaz az Ikarus-vállalatcsoport többségi tulajdonosa, a turisztikában is mozgó Széles Gábor volt tévéjét nem hagyta el teljesen, az Echo TV öttagú igazgatótanácsának megmaradt tagja.

Rank 10 – Rákosi Tamás: 92 milliárd

A TV2 műsorait gyártó IKO tavalyi árbevétele megduplázódott, de Rákosi Tamás cégének a Spektrum TV-től is van megrendelése. A külföldi ingatlan és startupcégekkel is rendelkező üzletember nemrégiben szintén a TV2-höz köthető új céget is alapított, az IKO Artist Management a csatorna sztárjainak ügynökségi képviseletét látja el a jövőben.

Rank 11 – Simicska Lajos: 80 milliárd

Nagy csavarja az elmúlt éveknek, hogy a korábbi Orbán-barát Simicska Lajos médiája ma ellenzékinek számít. Ezt az új címkét viseli a Magyar Nemzet, a Lánchíd Rádió és a Hír TV is, illetve a már csak online Class FM. Az agráriumban és építőiparban is utazó vállalkozónak a Mahir Cityposter plakátcége is kikerült a kormányzati pikszisből, de Publimont, az Euro Publicity és az A-Plakat trió még mindig a piac meghatározó szereplője – olvasható az összeállításban.

Rank 14 – Vajna András György: 60 milliárd

A kaszinóival tarol legjobban továbbra is Andy Vajna, de a hatalmas csatornabővítéssel (állami eximbankos hitellel kipárnázott) a TV2 Média Csoporttal is jól szerepelt a filmügyi kormánybiztos. Közben lett rádiója is, a Class FM helyét elfoglaló Rádió 1 összesen 1, 6 millió embert ér el.

Rank 20 – Varga Zoltán: 41 milliárd

A RTL Klub ugyan nem tudott digitális terjeszkedésben összebútorozni a Centrál Médiacsoporttal (megvétozta a GVH), de az egyik legnagyaobb magyar kiadóvállalat más irányban sikeresen terjeszkedett. Varga Zoltán cége megvette az Animus Kiadót és a YouTube-sztárokat menedzselő Special Effects-et is, illetve eladta az OTP-nek a Szallas.hu-t.

Rank 29. -  Nyerges Zsolt: 32,5 milliárd

Simicska Lajos közgépes üzlettársa szintén a Class FM és a Publimont történetben érdekelt a médiaiparból.

Rank 39 – Spéder Zoltán: 21 milliárd

A tavalyi évben több területről is kihátráló (FHB, kisebb lett a pakett a BIF ingatlancégben) Spéder Zoltán kiadója, a CEMP jegyzi a listát összeállító kiadványt.  A cégcsoport portfoliójából kikerült a Portfolió és az Index, de két televíziós műsoradatokat előállító céget is értékesítettek. Közben az üzletembernél maradt a Libri-csoport 25 százalék feletti része.

Rank 57 – Bayer József: 15,5 milliárd

Vagyonát elsősorban a befektetéseinek (ő is tulajdonosa a CIG Csoportnak) köszönheti a Ringier Axel Springer ügyvezető igazgatója.

Rank 97 – Kuna Tibor: 7,9 milliárd

Új szereplője a listájának a Young & Partners és a Trinity Communications tulajdonosa, akit főképp állami megrendelések találtak meg az elmúlt években. Csak a vizes világbajnokság kommunikációs-rendezvényszervezési feladatait 2 milliárd forintért vitték el.

Jóban lenni valakivel

A becsült vagyonok listája mellett készült regionális 100-as rangsor is (erre pluszban 54-en fértek be), illetve politikai elemzők válaszaiból összeállítottak egy befolyásbarométert is a szerkesztők. Ők azok, akik „közvetlenül vagy közvetve több pénzt és/vagy erőforrást tudnak megmozgatni” - így az elmúlt évek eseményeit figyelve nem meglepő, hogy Habony Árpád, Andy Vajna és Mészáros Lőrinc idén is befért a top 10-be (4., 6. és 8. helyen állomásoznak, a tavalyi 6., 5. és 10. hely után). Ahogy az sem különös, hogy Simicska Lajos tovább csúszott visszafelé ezen a listán, 15. helyét 19-re cserélte, Széles Gábor is héttel lejjebb van (így a 24.), de médiások közül még Dirk Gerkens befolyása is kettővel csökkent, így ő most a 20. Újak is felkerültek a legbefolyásosabbak közé, az Atmediával befigyelő Tombor András idén a 22. helyen dobbantott, de a 30. a listán, a Figyelőt megszerző Schmidt Mária is.

 

 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.