hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megvan a rádiós pályázat végleges szövege

Véglegesítette a most a Danubius és a Sláger által használt országos rádiófrekvenciák pályázatát az ORTT, így időben lezárulhat az eljárás. 25 százalék magyar zene kell, és kicsit engedtek az árból. Megpályáztatják az utolsó üres fővárosi frekvenciát is.
hirdetés

Döntött az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) hétfői ülésén az országos földfelszíni kereskedelmi rádiós frekvenciák pályázatának szövegéről – közölte a hatóság. Az ORTT ezzel még éppen időben írta ki a pályázatot ahhoz, hogy november 19-éig – amikor a frekvenciákat most használó Danubius és Sláger szerződése lejár – döntés születhessen, Majtényi László elnök korábban legalábbis úgy fogalmazott: nagyon szoros a határidő, legfeljebb egy-egy hét csúszás fér az eljárásba.

Ez a csúszás mostanra már nagyjából összejött, a korábbi szövegtervezetet ugyanis egyik delegált sem támogatta az ORTT kuratóriumában, az érintett szakmai szereplők pedig közmeghallgatáson emelték fel a szavukat ellene. Most az MTI értesülései szerint a két MSZP-s és az SZDSZ-es delegált szavazta meg az ebben a körben kétharmados többséget igénylő javaslatot. Tirts Tamás (KDNP) nemmel szavazott, Szalai Annamária (Fidesz) pedig nem vett részt a szavazásban.

Olcsóbb lett
A potenciális pályázók – jórészt a csökkenő reklámbevételekkel érvelve – főleg a frekvenciákért megajánlott minimális díj összegét vitatták. Az első, 2011 első feléig tartó – egy potenciális új nyertes esetében a rádió bevezetését szolgáló – időszakra végül évi 350-700 millió forint közötti ajánlatot lehet tenni, az eredeti tervezetnek megfelelően.

Változott viszont az az összeg, amit az ezutáni időszakban kell fizetni a frekvenciáért: korábban 200 millió forintos alapdíjról és az éves bevétel 10-15 százaléka között megajánlható összeg szerepelt a tervezetben. Ezt a végleges szövegben 8 százalékra mérsékelték, eltörölték ugyanakkor a felső határt, azaz az ennél magasabb ajánlattal előnyre lehet szert tenni.

Nem kell annyi kultúra
Az eredeti tervezetben elvárás lett volna az is, hogy legalább heti 140 percnyi kulturális vagy civil – nem pártpolitikai tartalmú – műsor sugárzását vállalják a pályázók. Erre végül csak heti 25 és 100 perc közötti ajánlatot kell tenni, de csak a hétköznap 5 és 23 óra közötti vállalások számítanak.

Változatlan maradt a sugárzandó magyar zene mértéke: legalább 25 százalékban kell hazai dalokkal kitölteni az adást, amiből 5 százaléknak 2 évnél frissebbnek kell lennie. A 25 százalékot ugyanakkor az eredeti tervvel szemben nem a teljes adásidő, hanem a zenei tartalom százalékában számolják.

Pluszpont legfeljebb 35 százalékos mértékig jár, és a számolásba itt sem számítanak bele az éjszakai (éjjel 23 és hajnali 5) közötti órák. Az MTI szerint egyébként a KDNP által delegált, a végleges szövegre is nemmel szavazó Tirst Tamás többek között ezt a 25-35 százalékos mértéket tartotta alacsonynak.

A pénz dönt, tapasztalatból helyi is elég
Az elbíráláskor 45 százalékban a pénzügyi ajánlat, 40 százalékban a programterv (a magyar zenék és a kulturális tartalom aránya), 10 százalékban pedig a műsorszolgáltatási tapasztalat is dönt. Ami az utóbbit illeti, a végleges szöveg egyértelműsíti, hogy nem feltétlenül országos tapasztalatot várnak, ami a Danubiussal és a Slágerrel szemben induló, de eddig rádiós tapasztalatot csak a regionális Radiocaféval szerző Est Média Group esélyein javít.

A fenti 95 ponton felül „kiegészítő és értéknövelő szolgáltatásokkal” további 5 pont érhető el.

A Sláger nem örül, a Danubius nem kommentál
A Sláger Rádió üdvözölte, hogy a magyar zenék arányát a zenék és nem a teljes adás százalékában számítják majd. A frekvenciadíj az éves bevételhez képest két százalékos csökkentését ugyanakkor nem tartják érdemi könnyítésnek – tette egyértelművé a csatorna hétfő délutáni, Heal Edina vezérigazgató által jegyzett közleménye.

„Nagyon sajnáljuk és értetlenül állunk az előtt a tény előtt, hogy a frekvencia díj mérséklésére tett javaslatunk nem talált meghallgatásra, még úgy sem, hogy olyan szakértők támasztották alá érveinket, mint például a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, vagy a Deloitte Pénzügyi Tanácsadó cég” – írta a Sláger vezetője.

Földes Ádám, a Danubius vezérigazgatója nem kommentálta a változásokat. Rövid közleményében ennyit írt: "A testület mai döntése alapján azt tartom a legfontosabbnak, hogy lehetőség nyílt arra, hogy 2009. november 18-ig lezáruljon a pályázati folyamat. Továbbra is arra készülünk, hogy a legjobb pályázati anyaggal újra elnyerjük a 7 éves országos műsorszolgáltatásai jogosultságot."
 

Meghirdetik az utolsó budapesti frekvenciát is
Megpályáztatja az utolsó szabad fővárosi rádiós frekvenciát a médiahatóság - döntött a tagok közlése szerint hétfői ülésén az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT), amely harmadik nekifutásra határozott a pályázati felhívás közzétételéről. Közműsorszolgáltatást - azaz a műsoridő több mint felében közszolgálati produkciók közvetítését - vállaló pályázók szállhatnak be a versenybe, valamint - vételjavítás céljával - indulhatnak olyan társaságok is, amelyek jelenleg középhullámon működnek.

December közepén - még a frekvenciamoratórium lejárta előtt - döntött úgy a médiahatóság, hogy oly módon pályáztatja meg a hullámsávtartományt, hogy azért versenybe szállhasson a Magyar Katolikus Rádió is; a műsorszolgáltató kérését méltányolva ugyanis úgy határoztak, hogy vételi minőségjavítás érdekében is lehessen indulni a pályázaton.

Az utolsó szabad fővárosi frekvenciát korábban - műsorszolgáltatási jogosultságának lejártáig - a Rádió Deejay használta. Tavalyelőtt nyáron tizenegyen pályáztak erre a sávra, de három pályázó anyagát szeptemberben érvénytelennek minősítette a médiahatóság. Az utolsó körbe jutott két pályázó közül - tavaly februárban - nem tudott választani az ORTT, amely így eredménytelennek nyilvánította a versenyt, majd a digitális átállásról szóló törvény módosítása 2008-ra frekvenciamoratóriumot rendelt el.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság honlapján olvasható adatok szerint a frekvencia sztereó minőségben 1,3 millió, monóban pedig ennél kétszázezerrel több embert ér el.

 

 

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók