hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megvan a rádiós pályázat végleges szövege

Véglegesítette a most a Danubius és a Sláger által használt országos rádiófrekvenciák pályázatát az ORTT, így időben lezárulhat az eljárás. 25 százalék magyar zene kell, és kicsit engedtek az árból. Megpályáztatják az utolsó üres fővárosi frekvenciát is.
hirdetés

Döntött az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) hétfői ülésén az országos földfelszíni kereskedelmi rádiós frekvenciák pályázatának szövegéről – közölte a hatóság. Az ORTT ezzel még éppen időben írta ki a pályázatot ahhoz, hogy november 19-éig – amikor a frekvenciákat most használó Danubius és Sláger szerződése lejár – döntés születhessen, Majtényi László elnök korábban legalábbis úgy fogalmazott: nagyon szoros a határidő, legfeljebb egy-egy hét csúszás fér az eljárásba.

Ez a csúszás mostanra már nagyjából összejött, a korábbi szövegtervezetet ugyanis egyik delegált sem támogatta az ORTT kuratóriumában, az érintett szakmai szereplők pedig közmeghallgatáson emelték fel a szavukat ellene. Most az MTI értesülései szerint a két MSZP-s és az SZDSZ-es delegált szavazta meg az ebben a körben kétharmados többséget igénylő javaslatot. Tirts Tamás (KDNP) nemmel szavazott, Szalai Annamária (Fidesz) pedig nem vett részt a szavazásban.

Olcsóbb lett
A potenciális pályázók – jórészt a csökkenő reklámbevételekkel érvelve – főleg a frekvenciákért megajánlott minimális díj összegét vitatták. Az első, 2011 első feléig tartó – egy potenciális új nyertes esetében a rádió bevezetését szolgáló – időszakra végül évi 350-700 millió forint közötti ajánlatot lehet tenni, az eredeti tervezetnek megfelelően.

Változott viszont az az összeg, amit az ezutáni időszakban kell fizetni a frekvenciáért: korábban 200 millió forintos alapdíjról és az éves bevétel 10-15 százaléka között megajánlható összeg szerepelt a tervezetben. Ezt a végleges szövegben 8 százalékra mérsékelték, eltörölték ugyanakkor a felső határt, azaz az ennél magasabb ajánlattal előnyre lehet szert tenni.

Nem kell annyi kultúra
Az eredeti tervezetben elvárás lett volna az is, hogy legalább heti 140 percnyi kulturális vagy civil – nem pártpolitikai tartalmú – műsor sugárzását vállalják a pályázók. Erre végül csak heti 25 és 100 perc közötti ajánlatot kell tenni, de csak a hétköznap 5 és 23 óra közötti vállalások számítanak.

Változatlan maradt a sugárzandó magyar zene mértéke: legalább 25 százalékban kell hazai dalokkal kitölteni az adást, amiből 5 százaléknak 2 évnél frissebbnek kell lennie. A 25 százalékot ugyanakkor az eredeti tervvel szemben nem a teljes adásidő, hanem a zenei tartalom százalékában számolják.

Pluszpont legfeljebb 35 százalékos mértékig jár, és a számolásba itt sem számítanak bele az éjszakai (éjjel 23 és hajnali 5) közötti órák. Az MTI szerint egyébként a KDNP által delegált, a végleges szövegre is nemmel szavazó Tirst Tamás többek között ezt a 25-35 százalékos mértéket tartotta alacsonynak.

A pénz dönt, tapasztalatból helyi is elég
Az elbíráláskor 45 százalékban a pénzügyi ajánlat, 40 százalékban a programterv (a magyar zenék és a kulturális tartalom aránya), 10 százalékban pedig a műsorszolgáltatási tapasztalat is dönt. Ami az utóbbit illeti, a végleges szöveg egyértelműsíti, hogy nem feltétlenül országos tapasztalatot várnak, ami a Danubiussal és a Slágerrel szemben induló, de eddig rádiós tapasztalatot csak a regionális Radiocaféval szerző Est Média Group esélyein javít.

A fenti 95 ponton felül „kiegészítő és értéknövelő szolgáltatásokkal” további 5 pont érhető el.

A Sláger nem örül, a Danubius nem kommentál
A Sláger Rádió üdvözölte, hogy a magyar zenék arányát a zenék és nem a teljes adás százalékában számítják majd. A frekvenciadíj az éves bevételhez képest két százalékos csökkentését ugyanakkor nem tartják érdemi könnyítésnek – tette egyértelművé a csatorna hétfő délutáni, Heal Edina vezérigazgató által jegyzett közleménye.

„Nagyon sajnáljuk és értetlenül állunk az előtt a tény előtt, hogy a frekvencia díj mérséklésére tett javaslatunk nem talált meghallgatásra, még úgy sem, hogy olyan szakértők támasztották alá érveinket, mint például a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, vagy a Deloitte Pénzügyi Tanácsadó cég” – írta a Sláger vezetője.

Földes Ádám, a Danubius vezérigazgatója nem kommentálta a változásokat. Rövid közleményében ennyit írt: "A testület mai döntése alapján azt tartom a legfontosabbnak, hogy lehetőség nyílt arra, hogy 2009. november 18-ig lezáruljon a pályázati folyamat. Továbbra is arra készülünk, hogy a legjobb pályázati anyaggal újra elnyerjük a 7 éves országos műsorszolgáltatásai jogosultságot."
 

Meghirdetik az utolsó budapesti frekvenciát is
Megpályáztatja az utolsó szabad fővárosi rádiós frekvenciát a médiahatóság - döntött a tagok közlése szerint hétfői ülésén az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT), amely harmadik nekifutásra határozott a pályázati felhívás közzétételéről. Közműsorszolgáltatást - azaz a műsoridő több mint felében közszolgálati produkciók közvetítését - vállaló pályázók szállhatnak be a versenybe, valamint - vételjavítás céljával - indulhatnak olyan társaságok is, amelyek jelenleg középhullámon működnek.

December közepén - még a frekvenciamoratórium lejárta előtt - döntött úgy a médiahatóság, hogy oly módon pályáztatja meg a hullámsávtartományt, hogy azért versenybe szállhasson a Magyar Katolikus Rádió is; a műsorszolgáltató kérését méltányolva ugyanis úgy határoztak, hogy vételi minőségjavítás érdekében is lehessen indulni a pályázaton.

Az utolsó szabad fővárosi frekvenciát korábban - műsorszolgáltatási jogosultságának lejártáig - a Rádió Deejay használta. Tavalyelőtt nyáron tizenegyen pályáztak erre a sávra, de három pályázó anyagát szeptemberben érvénytelennek minősítette a médiahatóság. Az utolsó körbe jutott két pályázó közül - tavaly februárban - nem tudott választani az ORTT, amely így eredménytelennek nyilvánította a versenyt, majd a digitális átállásról szóló törvény módosítása 2008-ra frekvenciamoratóriumot rendelt el.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság honlapján olvasható adatok szerint a frekvencia sztereó minőségben 1,3 millió, monóban pedig ennél kétszázezerrel több embert ér el.

 

 

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

hirdetés
hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!