hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megvan a közmédia reklámértékesítője

A Hamu és Gyémánt tulajdonában álló cég szerződött az MTVA-val.

hirdetés

Megszületett az eredmény az MTVA reklámértékesítési tenderén. A közmédia televíziós, rádiós és online reklámfelületeinek értékesítésére közbeszerzési eljáráson a Média Services Company Magyarországgal (MSC) kötött szerződést.

Az MTVA közleménye szerint az MSC értékesítési garanciákat vállalt, és a most megkötött szerződés érdekeltté teszi a piaci hirdetők felé végzett minél sikeresebb értékesítési tevékenységben. A megállapodástól az MTVA azt várja, hogy pénzügyileg hatékonyabb működés mellett, az elmúlt években indított új csatornák és új márkák révén folyamatosan növekvő reklámbevételekkel számolhasson. Az így befolyó összeget a tartalomszolgáltatás fejlesztésére fogják költeni.

Az MTVA közleményében azt írja, hogy a pályázaton nyertes társaság tízéves szakmai múlttal bír a reklámfelület-értékesítési piacon, és külön kiemelten a kreatív tartalommal kombinált, több csatornás értékesítési megoldások területén.

Az eredeti közbeszerzési eljárást az MTVA tavaly decemberben írta ki, utána hosszú ideig nem lehetett tudni, hogy mi történik, majd kiderült, hogy az egyik pályázó, az Inter Media Group (IMG) megtámadta a közbeszerzési eljárást, amit később áprilisban a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasított. Az elutasító dokumentumból kiderül az is, hogy vélhetően az MTVA tenderén, a most kiválasztott győztesen kívül a TV2 Csoport, a Sonitus Media és az IMG indultak.

A győztes Média Services Company Magyarország a Hamu és Gyémánt kiadó tulajdonában van. 

Az együttműködés részletei az MTVA közleménye alapján:

"Az elmúlt években végrehajtott átalakítások eredményeképpen az MTVA portfóliója új csatornákkal és új márkákkal bővült. A most aláírt szerződéssel a megerősödő magyar közmédia reklámbevételeinek folyamatos növelése a cél. Erre a közvetlen pénzügyi érdekeltség miatt a korábbi gyakorlathoz képest jobb megoldást jelent a most versenyben kiválasztott, értékesítési ügynöki munkát végző piaci szereplő bevonása.

A szerződés szerint a Media Services Company Magyarország Kft. a reklámfelületek értékesítésekor az MTVA ügynökeként jár el, bevétele attól függően keletkezik, mennyire sikeres az értékesítési tevékenysége. A reklámbevételek a közmédiához folynak be, és az elvégzett munkáért az MTVA ügynöki jutalékot fizet a partnernek. A jutalék mértéke állami hirdetőknek értékesített felületek után 5,5%, piaci hirdetőknek értékesített felületek után 10,5%. A szerződés rögzíti, hogy a korábbiakhoz képest emelkedő piaci hirdetési bevétel esetén ez utóbbi jutalék sávosan tovább emelkedhet, így téve érdekeltté a felületértékesítési ügynöki munkát végző szolgáltatót a minél eredményesebb piaci tevékenységben.

A Media Services Company Magyarország Kft. pénzügyi garanciát vállalt a közbeszerzési eljárásban foglalt értéknél 15 százalékkal magasabb értékesítési bevételre, összesen 2,3 milliárd forintra. E pénzügyi és értékesítési garancia már a közbeszerzési kiírásban is alapvető elvárásként szerepelt a közmédia részéről, viszont fenti jutalékkulcsok okán ez a jutalékbevétel még a működési költségeket sem fedezné.

Ugyanakkor az MTVA 2016. évi gazdálkodását érintő, az Országgyűlés által a közelmúltban elfogadott költségvetés alapján a közmédia 2016-ban legalább 4 milliárd forint reklám-bevételt tervez. Az elmúlt évek bevételszerkezetéshez képest az MTVA üzleti kitörési pontot a jövőben az elmúlt időszakban bevezetett és megerősített új márkák és csatornák komplex, kreatív, tartalommal is kombinált értékesítésében látja, ezért döntöttpiaci partner bevonása mellett.

A most megkötött szerződés létrejöttével az MTVA-ban szervezeti és személyi változások várhatók, mert az új partner belépésével az MTVA Kereskedőház részlegének fenntartása a jelenlegi formájában okafogyottá válik. A nyílt közbeszerzéssel kiválasztott alvállalkozó a szerződés tárgyalása során jelezte, hogy igényt tart az MTVA Kereskedelmi Osztályán dolgozó egyes munkatársak szakértelmére és tapasztalatára, ami cca. 30-40 emberrel működő ügynökségi stábot jelenthet majd."

Az alábbi felületeket értékesíti majd a MSC:
Televíziós csatornák: M1, M2, M3, M4 Sport, Duna, Duna World
Rádiós csatornák: Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó
Online felületek: különösen hirado.hu, telesport.hu, ridikül.hu, petofilive.hu
Nyomtatott média: Telehold és RTV Részletes

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

A lap szerzője prostituáltakhoz hasonlítja a drageket.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés