hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megszűnik a nyomtatott Wan2 magazin

Tizenhét év után nyomtatott formában végleg megszűnik a Wan2 zenei magazin. A kiadó az online fennmaradásban lát lehetőséget, a főszerkesztő szerint viszont nincs rá pénz. 

hirdetés

A B-oldal blogon láttuk először a Wan2 magazin megszűnéséről szóló rövid kiadói közleményt: „Tisztelt Előfizetőnk! Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy a Wan2 magazin a Hamu és Gyémánt Média Kft. gondozásában nem jelenik meg a jövőben.

A bejegyzésre megkerestük a kiadót, melynek részéről Tarpai Zoltán kulturális kiadóvezetője elmondta: a lap jövője a 2006-os felvásárlástól kezdve (a lap történetét lásd keretes írásunkban – a szerk.) labilis volt, de úgy gondolták, hogy a kiadó portfoliójának előnyeit kihasználva próbálják fejleszteni a lap pozícióját.

A lapot és online felületét időközben fejlesztették, 2011 év végén azonban már látszott, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben a Wan2 magazin nem életképes, így a „szerelemgyerekként” kezelt lap beszüntetése mellett kellett dönteni.

Tarpai elmondta, hogy ugyan a nyomtatott lap megszűnik, viszont az online változat, a Wan2.com átpozícionálása csak év elején kezdődött, „önállóan kell megállnia a lábán, mint fő produktum” – fogalmazott.

Megkerestük a Wan2 főszerkesztőjét, Ligeti Nagy Tamást is, aki elmondta, hogy a Wan2-nál nem volt elég pénz, és ez az online kiadásra még inkább igaz. „Jelenleg nincs szerkesztőségi struktúra. Ami folyik, az nem lapkészítés és még a legszegényebb elképzeléseinket is alulmúlja” – nyilatkozta. Szerinte a kialakult helyzet nem a Wan2 egyéni problémája, ma nincsenek meg a popkulturális tartalom gyártásának feltételei a magyar piacon.

Tarpai ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy amikor 2006-ban átvették a lapot, még más volt a helyzet, és bár évről-évre negatív eredménnyel zártak, a fesztiválszezon környékén tapasztalható bevételnövekedés derűlátással töltötte el őket. Végül az idei év volt az, amikor úgy gondolták, hogy nincs értelme tovább fenntartani a Wan2-t, és érdemesebb az online kiadásra fókuszálni.

A kiadóvezető arról is beszámolt, hogy ugyan voltak érdeklődők a lap licenszjogára, de azok a tárgyalások végül nem vezettek eredményre.

A nyomtatott Wan2 megszűnésével a magyar, fizetős zenei lapok közül már csak a Hammerworld és a Rockinform maradt. Az ingyenes zenei magazinok piacán a Lángoló Gitárok és a Recorder található meg.

A lap rövid örténete
A Wanted magazint 1995-ben alapította Gerendai Károly, a Sziget Kft. tulajdonosa és Uj Péter főszerkesztő. A lap életébe később bekapcsolódott Marton László, a Magyar Narancs zenei szerkesztője, Bihari Balázs, Bakáts Tibor és Déri Zsolt is. Az 1998-ban megszűnt Z magazin megszűnése után egyedül maradt a piacon, de folyamatos veszteségeit a Sziget nem tudta finanszírozni, ezért 2002-ben (ekkor már Ligeti Nagy Tamás főszerkesztővel az élen), egy dizájn- és pozícióváltás után Wan2 magazinként folytatták, immáron sokkal kevésbé réteglapként. A lap 2006-ban került át a Hamu & Gyémánthoz, amely mostanáig felelt a kiadásért.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Juttasd el rászorulókhoz! A JótÉtel megmutatja, hova viheted, és ha kell, a Budapest Bike Maffia érte is megy.

A tulajdonosok az eddigieknél autentikusabb, meggyőzőbb arculatra és kommunikációra vágytak.

Azt a címben már le sem mertem írni, hogy az egyik plakáton két Big Mac is egy párt alkot.

Rá találtak parkolni a Valentin-citylightra.

Legalábbis a Huawei reprezentatívként tálalt kutatása szerint, amelyből az derül ki, hogy a hatévesek között már csaknem mindnek volt okoseszköz a kezében.

hirdetés
hirdetés

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók