hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megkapták a magukét

A reklámpiac 2010-es rövid összefoglalója: hazai- és nemzetközi díjak, tendereredmények, szakmai események.

hirdetés

Reklámszempontból rémtörténetekkel zártuk az évet, a Kreatív Online-hoz ugyanis több kétségbeesett levél jutott el, amiben kreatívok arról számoltak be, milyen helyzetben kell/kellett dolgozniuk: egyikük főnöke nem fizetett, ordított és lehallgatta a telefonokat, olvasta a magánmaileket, egy másik pedig csatornaszagú, fűtetlen irodában dolgozik.

A reklámos világ másik oldalán persze vannak olyanok, akik lényegesen jobb körülmények között dolgoznak és kreativitásukért a hazai versenyeken kívül nemzetközi elismerés is jár.

Ebből a szempontból idén az egyik legörömtelibb eredmény a laboratory-s Kun Judité és a kirowskis Deme Dánielé volt: dobogós helyett szereztek Cannes-ban és Hamburgban is a fiatal kreatívoknak szóló megmérettetésen.

Ők alkalmi párosként a cannes-i versenyn indultak először és cyber kategóriában bronzot kaptak, majd decemberben Hamburgban egy integrált kampányért járt nekik az ezüst.

Cannes-ban összesen 29 magyar munka indult, de egyik sem nyert, viszont két olyan munkát is díjaztak, ami magyar szakember - Jedlicska Márton, Répássy Eszter és Szepesi Melinda - közreműködésével készült.

Az Eurobesten három magyar munka volt sikeres: pr-kategóriában az ACG Zebrafest kampánya – amelyet a Well és a Y&R reklámügynökségekkel közösen készített a XII. kerületi önkormányzatnak – bronzot kapott, míg média kategóriában a DDB McDonald’s promóciós kampányának járt az ezüst.

A portorozsi Golden Drum 88 magyar nevezéséből ötöt díjaztak. Az Ogilvy Mattelnek készített Police Ticket című reklámja mind outdoorban, mind pedig sajtóban aranyat ért. Az említett Zebrafestért itt egy arany járt pr kategóriában és egy ezüst médiában, ez utóbbi kategóriában pedig a DDB szintén nyert egy ezüstöt a Szavazz! Kampány teherautós eleméért.

A párizsi Epica zsűrije a 26 magyar nevezés közül szintén a DDB-nek adott elismerést: a kétrészes Volkswagen Caddy hirdetésekért bronz járt.

Hazai pályán

Természetesen a nagyobb hazai reklámversenyek nyerteseit sem szeretnék feledni, a HD Group például két megmérettetésen szerepelt a legjobban, övé lett az Arany Penge Kreatív Fesztiválon és az Arany Lollipopon  az év ügynöksége díj. Az utóbbi versenyt, csakúgy, mint a DDB és Saatchi & Saatchi fő győzelmével záruló Hipnózis Kreatív Reklámversenyt a Kreatív Csoport szervezte. A marketinghatékonysági díjnak számító Effie legnagyobb elismerése a Vatera Vera kampánynak járt, amit a Cluso, a Maximize és a Neo Interactive készített.

Más történések

Az idén elnököt cserélő – Simon Zsoltot Aczél Lászlóra – Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) november 1-jén léptette életbe tenderszabályzatát, amelyben a pályáztatási eljárások minimumkövetelményeit hét pontban határozták meg.

A Bosch tenderkiírása idején ez a szabályzat még nem létezett, a 102 ügynökség részvételével zajló eljárás felkavarta a szakmát. A komplex tender eredménye szerint a Bosch csoport kreatív munkáit 2011-ben az Artinvent és a Havasi:live végzi, a pr-kommunikációért egy éven át az LA Communication, a Pressinform, a Sawyer Miller Group és a Szóval Kommunikáció felel, míg a rendezvényszervezés feladatait az Almárium, a Roxer Event & More és a Silouette látja el.

Ha nem is ennyire nagy port kavaró, de januárban fontos tender zajlott négy ügynökség részvételével az akkor még Pannonnak nevezett Telenornál. A pályázók a Djuice márka kreatívfeladataiért indultak és végül a korábbi partner, a Leo Burnett nyert. Ugyancsak a mobiltársaságnál hirdették meg a BTL-feladatokat, a megbízás végül a Poplart BTL Kommunikációs Ügynökségé és a Createam Concept Reklámügynökségé lett.

A Pöttyös márkán a DDB után egy új ügynökség, a HPS által idén létrehozott Frank dolgozik, a Rauch Hungáriának pedig a Republic után a Grey lett  az ügynöksége.

A Mars-Wrigley fúzióját követő tender után az OMD intézi a médiafeladatokat, amely korábban a utóbbi cég partnere volt.

A Mol viszont tíz év után megvált az Initiative-től és a Zenith Optimediával dolgozik együtt.

Jövőre nem lesznek nagy állami rendezvényes tenderek, mert majd a Hungarofest rendezi azokat egymilliárd forintért.

A szakma nemcsak a Bosch, hanem a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ felhívására is megmozdult: magazintenderére 23, a kreatívfeladatokra pedig 28 pályázat érkezett.

Bár még 2010-re ígérték, de eddig még nem írták ki a jövő évi Médiaunió kommunikációs tenderét, azt viszont már tudni, hogy a kampány az esti meséről fog szólni. Idén a fogyatékosság volt a téma, a kampányért a Carbon Group és a Próbakő felelt.

Pénzt zenéltek össze

idén rengeteg reklámosoknak szóló parti és verseny volt, az ADok néven futó kezdeményezés azonban a szórakozáson kívül jótékony célt szolgált, először az árvízkárosultak megsegítésére szerveztek koncertet, majd a vörösiszap katasztrófája miatt kárt szenvedett embereket támogatták.

Az idei szakmai történésekhez természetesen hozzátartoznak a nagy karrierhírek is, ezeket itt találja. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új verzió elkészítése két évet vett igénybe.

Valódi, nem eljátszott fotók adják a mexikói kampány alapját.

A divatház sem akar kimaradni a sorozat 25. születésnapja körüli őrületből.

A magyar cég és a teljes cégcsoport a klímaváltozás fő kérdéseire fókuszál tartalmaival.

Októbertől gyakorlatorientált UI-kurzust indítanak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés