hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mégis volt följebb

A PR-toplista legsikeresebb ügynöksége az Uniomedia.

hirdetés
Uniomedia

Helyezés a PR-listán: 1.

Pontszám: 3280

Díjnyertes kampányok 2015-ben: Aegon – Országos Kármegelőzési Program, Budapesti Fesztiválzenekar – A zene varázsa, Coca-Cola – I Love Duna, Leadership Forum, Heineken – Soproni Jóleső Segítség program, Kiútkeresés sajtóesemény, Telekom – Sharing economy, Microsoft – Windows 10 frissítés, Nestlé – Nescafé az űrben, Ébredj velünk!, Mert jó étellel teljes az élet, Az egészséges gyermekekért kampány, NN – NN Életút program, ING névváltás, Sanofi – Sanofi túraösvény, Unilever – Domestos, a fertőtlenítés csodái

Legnagyobb ügyfelek: Aegon – OKP, Airbus Group, Cetelem, CIB Bank, Coca-Cola HBC, Emag, Esterházy Alapítvány, Forbes, Heineken, Knorr-Bremse, Magyar Telekom, Mastercard, Microsoft, Nestlé, NN Biztosító, Panasonic Marketing Europe, Sanofi, Unilever – Domestos

Alapítás éve: 2007

Vezérigazgató/cégvezető: Római Róbert

és Balatoni Zsófia

Cégcsoport magyarországi nettó árbevétele 2014: 680 millió forint

Adózott eredmény 2014: 76 millió forint

Munkatársak létszáma: 30

A két éve létező PR-listán másodszor is nyert az Uniomedia a 2015-ös versenyeredményeik alapján. Amikor megérkeztem az ügynökség budai irodájába, éppen a fotóhoz sminkeltek, engem a kereskedelmi médiában karriert építő Rényi Ádám terelt be Balatoni Zsófiával és Római Róberttel a zsúfolt iroda konyhájába, amely ideiglenesen végül a tárgyalónk lett. 

„Amikor a 2014-es eredményeink alapján tavaly megnyertük a PR-listát, azt éreztem, hogy most vagyok a szakmám csúcsán, kész, innen nincs följebb”– kezdett bele Balatoni Zsófia, az Uniomedia társtulajdonos-ügyvezetője. Mégis volt. Ez 2015-ben nem csupán a díjakban és az árbevétel növekedésében mutatkozott meg, az ügynökség ügyfeleinek és kollégáinak a száma is nőtt. „Csak az elmúlt négy hónapban négy új ember jött. Amikor egy ügynökség növekszik, mindig az a kérdés, hogyan lehet megtartani nagyobb méretben is ugyanazt a rugalmasságot és szakmai színvonalat” – vette át a szót Római Róbert, az ügynökség alapítója. „A mi megoldásunk erre az volt, hogy nem »hígítottuk« fel a csapatot, az ügynökség több mint fele továbbra is szenior szakember, miközben ma már harmincan dolgoznak az Uniomediának. A nagyobb méret így az ügyfeleknek nem hátrány, hanem előny, hiszen minden új belépővel a csapatban elérhető szakmai kompetenciák bővülnek. A nagyobb szenior teammel az ügyféligények változására is rugalmasabban lehet reagálni” – tette hozzá.

„Annak idején, amikor egy pr-ügynökségről azt mesélték, hogy harmincan dolgoznak, el sem tudtam képzelni, hogy egyszer mi is ennyien leszünk” – emlékezett vissza Balatoni Zsófia. „Bővülni persze senkinek nem egyszerű – tette hozzá −, a tapasztaltabb szakembereknél is idő, amíg megszokják azt a munkakultúrát, csapatjátékot, ami az ügynökség sajátja.” Római Róbert szerint a juniorok kiválasztása is egyre komolyabb kihívás, a piacon mindenki szenved attól, hogy azok az ambiciózus pályakezdők, akik valóban jól beszélnek angolul, jellemzően külföldre mennek. „Eközben tömegével kerülnek ki a felsőoktatási intézményekből amúgy tehetséges fiatalok érdemi nyelvtudás nélkül, akik ezzel eleve el vannak zárva a jobb álláslehetőségektől. Ezért nagyon sok idő és energia a megfelelő embereket megtalálni” – vélte. Az Uniomediánál a kiválasztásnál továbbra is fontos szempont a vállalati oldalon szerzett tapasztalat. Az Uniomediának csupán egy olyan munkatársa van, aki korábban már dolgozott pr-ügynökségnél. Az új kollégák leigazolásának oka, hogy az Uniomedia ügyfelet nem vesztett, újak viszont jöttek az elmúlt egy évben: 2015-ben volt az első teljes évük a Nestlével, a CIB-bel, az Unilevernél a Domestos csapatával, a második negyedévben pedig elindult az együttműködés a Mastercarddal, az Emaggal, az Esterházy Alapítvánnyal és a Knorr-Bremse vasúti technológiákat gyártó vállalattal. Az ügynökségnek továbbra sincs állami ügyfele, a folyamatos növekedésre ezért is különösen büszkék.

Kedvenc kampányokról nem beszélnek, mert egyfelől nem akarnak senkit kihagyni, másfelől mindegyikben mást szerettek. „Más a Nescafénak kilőni egy kávécserjét az űrbe, és ezzel márkát építeni, mint kríziskommunikációs helyzetet megoldani” – mondta Balatoni Zsófia, aki hozzátette: „A siker fokmérője az ügyfeleink üzleti eredménye, és minden ügyfelünk sikeres üzleti évet zárt.”

 2016-ra a legnagyobb kihívás az ügyfélkör megtartása, továbbá az idén elindított creative engagement üzletág és regionális szolgáltatásaik továbbfejlesztése. „Az első négy-öt évünkben évente duplázódott a forgalmunk, ezt ma már újabb nagy ügyfelekkel sem lehetne elérni, és nem is cél” – mondta Római, aki szerint voltak és vannak cégek, amelyek hamar nagyra nőttek a piacon, majd – miután a növekedés bűvöletében az ügyfeleiket elhanyagolták − hatalmasat buktak. „Mi ezt megpróbáltuk eddig is elkerülni. A jelenlegi ügyfélkörünk olyan, amilyenről minden ügynökség álmodik. Őket akarjuk megtartani és minél jobban kiszolgálni” – tette hozzá Római Róbert. 

Szabó Hedvig (26) pr executive

A Domestos fertőtlenítőszerről rendszeresen jelentek meg szakmailag megalapozatlan, „áltudományos” hírek a médiában. Megbízónk abban kérte a segítségünket, hogy pr-kampánnyal ellensúlyozzuk a szakszerűtlen, negatív hangokat, hiteles és hatékony kommunikációval építsük a márkát. Így az Indexszel közösen nem reprezentatív kutatást végeztünk a magyar háztartások takarítási, fertőtlenítési és higiéniai szokásairól. Az eredményeket több körben is kommunikáltuk, ezzel egy időben pedig bejelentettük a Domestos pénzgyűjtő akcióját: májusig minden kiskereskedelemben értékesített Domestos árából 5 forintot iskolai mosdók felújítására fordított az Unilever. Kampányunk következő etapjai az iskolák kiválasztásáról, a felújítási munkálatokról és az átadásokról szóltak. Az Index mellett a közmédia és a helyi sajtó is beszámolt a folyamatokról. Kampányunk díjat nyert a Prizmán reputációmenedzsment és pr-vezérelt integrált kampány kategóriában is, valamint a Sándor Imre PR-díjat is elhozta kommunikációs kampány kategóriában. Sok más mellett azért is érdekes volt ebben a kampányban részt venni, mert az én hozzáállásomat is megváltoztatta, én is mást gondolok ma a fertőtlenítésről, mint gondolta

Szabó Hedvig

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés