hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megbüntették a Tv2-t

A Tv2 nem sorolta a megfelelő korhatár kategóriába az Összeesküvők október 3-i és 4-i adását, ráadásul később egy magazint túl sokáig mutattak meg a műsorban - ezért a csatorna 1,05 millió forint bírságot kapott a médiatanácstól.  

hirdetés

A médiatanács tavaly ősszel indított vizsgálatot, majd annak eredményeit követően hatósági eljárást a csatorna Összeesküvők című műsorának adásaival szemben. Az eljárás során kiderült, hogy a Tv2 több ponton és többször is megsértette a médiatörvény kiskorúak védelmére és termékmegjelenítésre vonatkozó rendelkezéseit, amelyért a médiatanács összesen 1,05 millió forint büntetést szabott ki a csatornára.

16-os karika kellett volna

A Tv2 Összeesküvők című műsorának október 3-án és 4-én sugárzott adásában kiemelkedően magas volt az erotikus elemek, trágárságok, a szereplők közötti agresszió és az alkoholfogyasztás mértéke. A kifogásolt részletek miatt  a műsorszámot 16-os karikával kellett volna ellátni – így csak 21 óra után lehetett volna közzétenni.

A csatorna azonban ezeket az adásokat – a médiatanács megállapítása szerint hibásan - 12-es karikával látta el. Az alacsonyabb korhatári besorolás miatt a műsorszámok 19 óra 15 perces kezdettel kerültek adásba. "Ez azért is aggályos, mert a serdülők számára a médiában, főként a valóságshow-kban megjelenő szereplők viselkedési mintaként szolgálnak, részegségük és agressziójuk ábrázolása negatívan hat kialakulófélben lévő értékrendjükre. A vizsgált műsorszámokat több mint 170 ezer kiskorú nézte legalább egy percig, a szexualitás direkt ábrázolása pedig ennek a korosztálynak semmiféleképpen nem ajánlott" - állapítja meg a tanács közleménye.

A csatorna 21 óra előtt sugározta a sértő tartalmakat bemutató előzeteseket is (összesen 25 alkalommal), amelyeket -  hasonlóan a kifogásolt epizódokhoz -   magasabb korhatár kategóriába kellett volna sorolnia.

A médiatanács a korhatár-kategória hibás megállapításáért és a műsorelőzetesek közzétételére vonatkozó előírások megsértéséért 500 ezer - 500 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a médiaszolgáltatót.

Vásárlásra buzdított

A Tv2 a termékmegjelenítésre vonatkozó szabályokat is megsértette, amikor az Összeesküvők október 21-én sugárzott adásában az egyik magazint indokolatlanul sokszor és hosszan jelenítette meg a műsorban, annak megvásárlására buzdítva a nézőket. "A termékmegjelenítésre, mint új reklámozási formára az új médiatörvény adott lehetőséget, azonban csak bizonyos korlátozások mellett" - hívja fel a figyelmet a médiatanács közleménye. 

A szervezet a termék indokolatlanul hangsúlyos megjelenítése miatt 50 ezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra, a megvásárlására való felhívás miatt pedig figyelmeztette a csatornát, hogy a jövőben jogszerűen járjon el és tartózkodjon a jogsértésektől.

A médiatanács folytatja a valóságshow további adásainak vizsgálatát. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A megszokott céges portrék helyett most egészen más oldalát ismerhetjük meg az ügynökség dolgozóinak.

Kovács Levente megbízott főszerkesztőként veszi át Forrás Dávid feladatait.

A megbízást a korábban az észak-amerikai piacot kezelő Universal McCann nyerte.

A modellváltás már a következő tanév kezdetétől érvényes lenne. A Színház- és Filmművészeti Egyetem vezetői azt írják, a sietség oka nehezen érthető.

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.