hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megalapozatlanul ígérték a kevesebb sírást

Jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt marasztalta el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Brand Up Pharmát, a Colief cseppek nevű, speciális gyógyászati célra szánt tápszer hazai forgalmazóját.

hirdetés

A GVH a Colief cseppek kereskedelmi kommunikációjának vizsgálatakor megállapította, hogy az ágazatra vonatkozó szabályok alapján jogszerűtlenek a reklámokban szereplő ígéretek, melyek szerint a szer többek között enyhíti, illetve segít elkerülni a csecsemőkori hasfájás (kólika) tüneteit, így hatékonyan csökkenti a sírásos órák számát, a fájdalmat és egyéb panaszokat.

Az európai uniós szabályozás alapján az élelmiszerekkel kapcsolatos, egészségre vonatkozó állítások csak akkor tehetők, ha azokat az Európai Bizottság engedélyezte.

Ugyan egy gyártó kérelmezte, hogy az Európai Bizottság vegye fel az engedélyezett állítások uniós listájára, hogy „a Colief laktázenzim csökkenti a laktóz mennyiségét a csecsemők táplálékában, és a táplálékuk teljes laktóztartalmának hatékony megemésztésére nem képes, hascsikarásos csecsemőknél mérsékli a laktóz nem megfelelő emésztésének következményeit”, de ezt a Bizottság tudományos szakvélemények alapján 2016-ban elutasította, így annak alkalmazása jogsértő.

A GVH a Brand Up Pharma magatartásának megítélésekor súlyosbító körülményként vette figyelembe az érintett célcsoport, azaz a kólikától szenvedő csecsemők szüleinek sérülékenységét és speciális érzékenységét. A hatóság ugyanakkor enyhítő körülményként tekintett arra, hogy a vállalkozás még a versenyfelügyeleti eljárás előtt önként változtatott kifogásolt magatartásán, illetve vezetője célzott, a magatartás versenyfelügyeleti megítélésével kapcsolatos képzésen vett részt. A Hivatal így 10 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A közlemény egyébként rámutat: az uniós ágazati szabályozás mára ennél is szigorúbbá vált: a 2019 februárjától alkalmazandó normák szerint speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerekkel kapcsolatban egyáltalán nem lehet tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó állításokat tenni (a csecsemők táplálkozási igényeinek kielégítésére szolgáló, speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek esetén 2020 februárjától lép életbe a szigorúbb szabályozás).

A bélyegkép forrása: Max Pixel.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Transzneműek és férfiak is megmutatják, hogyan kell elvégezni otthon a mellek vizsgálatát.

A lovasi Resident Art Gartenben kiállítások, koncertek és filmvetítések várják a művészetek rajongóit.

A sörmárka ezzel az 51-es körzetet megrohamozó tömegre reagált.

Egy mesékkel tarkított útikalauz érdemelte ki a New Talent kategória díját.

A Trafó vagy a Müpa kommunikációs szakemberei ítélik majd meg a pályázatokat.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés