hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig pörög a Népszava

Csökkennek a napilapok, a hetilapok, de még az ingyenes lapok is. Egy-két kivétel akad balról és keletről. A MATESZ gyorsjelentése.

hirdetés

A 98 ezres példányszámban értékesített TV kéthetes című lap bukta a legnagyobbat, azaz 15,3 százalékot a – periodicitástól függetlenül – húsz legnagyobb példányszámban értékesített lap közül az idei harmadik negyedévben a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése szerint 2010 azonos időszakához képest. Ebből a körből ugyancsak 10 százalék feletti csökkenést regisztrálhatott a Best (-14,5 százalék, 104,4 ezer példány) és a Story magazin (-11,1 százalék, 219,7 ezer példány).

Szerény élboly

A számok az élmezőny további tagjai esetében sem biztatóak. Az első húszban mindössze három olyan lap van, amelynek sikerült elkerülni a kisebb-nagyobb mértékű csökkenést. Ezek közé tartozik az Inform Média összevontan számított példányszáma, az Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló, amely minimális, 0,8 százalékos példányszám-növekedést ért el az aktívan vásárolt lapok terén és együttes példányszáma megközelítette a 128 ezret. A Blikk Nők 123,7 ezres példányszáma is 8,4 százalékkal több, mint az elmúlt évben, a Küldd el a recepted! című kiadvány pedig majdnem megduplázta tavalyi értékesített példányszámát, jelenleg 133 ezret adtak el belőle. Figyelemre méltó még a z 51,7 ezres Cosmopolitan példányszáma, amely majdnem tíz százalékkal haladja meg az előző évet. A jelentősebb lapok ezen kívül szinte csak csökkenést mutatnak.

A legnagyobb példányszámban vásárolt lapok sorrendje nem változott az előző negyedévhez viszonyítva: az élen a Nők Lapja áll 221,6 ezer példánnyal, utána a Story következik 219,7 ezerrel, majd a Kiskegyed (196 ezer), a Színes RTV (181,9 ezer). Mindegyik élbolyba tartozó kiadvány csökkenéssel zárt – immár az előző évhez viszonyítva: a Nők Lapjából 7 százalékkal, a Storyból 11 százalékkal, a Kiskegyedből 2,3 százalékkal, a Színes RTV-ből 6,5 százalékkal vettek kevesebbet.

A fizetős napilapok között továbbra is a Blikk vezet 180,5 ezerrel. Az élmezőnyben a felsoroltakon kívül is rengeteg tévéműsor-újság akad, az első 20-ból pontosan öt, azonban ezek csökkenése többnyire megközelíti, vagy meghaladja a 10 százalékot. Legjobban közülük a kétheti RTV Műsormagazin teljesített mindössze egy százalékos csökkenéssel.

Napi visszaesés

A MATESZ-adatok szerint mindössze három olyan napilap, illetve lapcsoport van, amely vásárolt példányszáma nem csökkent a 2010-es harmadik negyedév viszonylatában. A már említett Inform-portfolió mellett az Axel Springer által kiadott 24 Óra 3,2 százalékkal (16 ezer példány), a Népszava pedig 2,1 százalékkal növelte eladott példányszámát (18,5 ezer).

Korántsem mondhatja ezt el magáról a másik baloldali közéleti napilap, a Népszabadság. A napilap 61 ezres vásárolt példányszáma közel tízezres és több mint 13 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A jobboldali lapok sem szerepeltek jól: a legnagyobb, a Magyar Nemzet 44 ezres vásárolt példányszáma 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ebben az időszakban, a Magyar Hírlap pedig 16,3 százalékot csökkent 10,9 ezer példányt adtak el belőle.

A bulvár tematikájú napilapok közül a Blikk (180,5 ezer) 4,8 százalékot, a Bors (85 ezer) 5 százalékot, a sportnapilap, a Nemzeti Sport (63,3 ezer) pedig közel 6 százalékot bukott. A megyei napilapok esetében most nem látunk kiugróan nagy csökkenést, a már felsoroltakat leszámítva összességében ezen lapok többsége is csökkent, változatos arányban a 2-3 százaléktól egészen a 10 százalékot megközelítő értékekig. Idén nem szerepel a MATESZ közlésében az ott eddig megtalálható Nógrád Megyei Hírlap.

Az ingyenes Metropol esetében értelemszerűen csak az összesen terjesztett példányszámról van értelme beszélni, ami 15 százalékos csökkenéssel 232,8 ezer volt.

A hetilapok sem

A közéleti hetilapok között igen gyengén szerepelt a Magyar Demokrata, melynek 12 ezres vásárolt példányszáma hatalmas, 27,5 százalékos visszaesést jelez az előző év azonos időszakához képest. A szintén jobboldali Heti Választ közel 8 százalékkal vásárolták kevesebben.

A kiadóváltáson átesett Figyelő: 10,2 ezres vásárolt példányszáma több mint 12 százalékkal múlja alul a tavalyit. Nem sokkal ment jobban a példányszámban jelentősen nagyobb HVG-nek sem: a 61,4 ezer vásárolt példány 11 százalékkal volt kevesebb a 2010-estől. A szintén a közéleti hetilapok közé sorolt Szabad Föld 92,2 ezres példányszáma 4,5 százalékkal múlja alul a tavalyi évet. A felsoroltakhoz képest a 168 Óra viszonylag tartotta magát, 20 ezres példányszáma mindössze 1 százalékos csökkenést szenvedett el.

Az ingyenes hetilapok között a két legnagyobb terjesztett példányszámú a Budapesti Piac 689 ezer darabbal - amely lényegében megegyezik az előző évivel -, valamint a Helyi Téma 581 ezerrel szerepel, ez utóbbi 13 százalékos csökkenést jelent.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók