hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig pörög a Népszava

Csökkennek a napilapok, a hetilapok, de még az ingyenes lapok is. Egy-két kivétel akad balról és keletről. A MATESZ gyorsjelentése.

hirdetés

A 98 ezres példányszámban értékesített TV kéthetes című lap bukta a legnagyobbat, azaz 15,3 százalékot a – periodicitástól függetlenül – húsz legnagyobb példányszámban értékesített lap közül az idei harmadik negyedévben a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése szerint 2010 azonos időszakához képest. Ebből a körből ugyancsak 10 százalék feletti csökkenést regisztrálhatott a Best (-14,5 százalék, 104,4 ezer példány) és a Story magazin (-11,1 százalék, 219,7 ezer példány).

Szerény élboly

A számok az élmezőny további tagjai esetében sem biztatóak. Az első húszban mindössze három olyan lap van, amelynek sikerült elkerülni a kisebb-nagyobb mértékű csökkenést. Ezek közé tartozik az Inform Média összevontan számított példányszáma, az Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló, amely minimális, 0,8 százalékos példányszám-növekedést ért el az aktívan vásárolt lapok terén és együttes példányszáma megközelítette a 128 ezret. A Blikk Nők 123,7 ezres példányszáma is 8,4 százalékkal több, mint az elmúlt évben, a Küldd el a recepted! című kiadvány pedig majdnem megduplázta tavalyi értékesített példányszámát, jelenleg 133 ezret adtak el belőle. Figyelemre méltó még a z 51,7 ezres Cosmopolitan példányszáma, amely majdnem tíz százalékkal haladja meg az előző évet. A jelentősebb lapok ezen kívül szinte csak csökkenést mutatnak.

A legnagyobb példányszámban vásárolt lapok sorrendje nem változott az előző negyedévhez viszonyítva: az élen a Nők Lapja áll 221,6 ezer példánnyal, utána a Story következik 219,7 ezerrel, majd a Kiskegyed (196 ezer), a Színes RTV (181,9 ezer). Mindegyik élbolyba tartozó kiadvány csökkenéssel zárt – immár az előző évhez viszonyítva: a Nők Lapjából 7 százalékkal, a Storyból 11 százalékkal, a Kiskegyedből 2,3 százalékkal, a Színes RTV-ből 6,5 százalékkal vettek kevesebbet.

A fizetős napilapok között továbbra is a Blikk vezet 180,5 ezerrel. Az élmezőnyben a felsoroltakon kívül is rengeteg tévéműsor-újság akad, az első 20-ból pontosan öt, azonban ezek csökkenése többnyire megközelíti, vagy meghaladja a 10 százalékot. Legjobban közülük a kétheti RTV Műsormagazin teljesített mindössze egy százalékos csökkenéssel.

Napi visszaesés

A MATESZ-adatok szerint mindössze három olyan napilap, illetve lapcsoport van, amely vásárolt példányszáma nem csökkent a 2010-es harmadik negyedév viszonylatában. A már említett Inform-portfolió mellett az Axel Springer által kiadott 24 Óra 3,2 százalékkal (16 ezer példány), a Népszava pedig 2,1 százalékkal növelte eladott példányszámát (18,5 ezer).

Korántsem mondhatja ezt el magáról a másik baloldali közéleti napilap, a Népszabadság. A napilap 61 ezres vásárolt példányszáma közel tízezres és több mint 13 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A jobboldali lapok sem szerepeltek jól: a legnagyobb, a Magyar Nemzet 44 ezres vásárolt példányszáma 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ebben az időszakban, a Magyar Hírlap pedig 16,3 százalékot csökkent 10,9 ezer példányt adtak el belőle.

A bulvár tematikájú napilapok közül a Blikk (180,5 ezer) 4,8 százalékot, a Bors (85 ezer) 5 százalékot, a sportnapilap, a Nemzeti Sport (63,3 ezer) pedig közel 6 százalékot bukott. A megyei napilapok esetében most nem látunk kiugróan nagy csökkenést, a már felsoroltakat leszámítva összességében ezen lapok többsége is csökkent, változatos arányban a 2-3 százaléktól egészen a 10 százalékot megközelítő értékekig. Idén nem szerepel a MATESZ közlésében az ott eddig megtalálható Nógrád Megyei Hírlap.

Az ingyenes Metropol esetében értelemszerűen csak az összesen terjesztett példányszámról van értelme beszélni, ami 15 százalékos csökkenéssel 232,8 ezer volt.

A hetilapok sem

A közéleti hetilapok között igen gyengén szerepelt a Magyar Demokrata, melynek 12 ezres vásárolt példányszáma hatalmas, 27,5 százalékos visszaesést jelez az előző év azonos időszakához képest. A szintén jobboldali Heti Választ közel 8 százalékkal vásárolták kevesebben.

A kiadóváltáson átesett Figyelő: 10,2 ezres vásárolt példányszáma több mint 12 százalékkal múlja alul a tavalyit. Nem sokkal ment jobban a példányszámban jelentősen nagyobb HVG-nek sem: a 61,4 ezer vásárolt példány 11 százalékkal volt kevesebb a 2010-estől. A szintén a közéleti hetilapok közé sorolt Szabad Föld 92,2 ezres példányszáma 4,5 százalékkal múlja alul a tavalyi évet. A felsoroltakhoz képest a 168 Óra viszonylag tartotta magát, 20 ezres példányszáma mindössze 1 százalékos csökkenést szenvedett el.

Az ingyenes hetilapok között a két legnagyobb terjesztett példányszámú a Budapesti Piac 689 ezer darabbal - amely lényegében megegyezik az előző évivel -, valamint a Helyi Téma 581 ezerrel szerepel, ez utóbbi 13 százalékos csökkenést jelent.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!