hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig pörög a Népszava

Csökkennek a napilapok, a hetilapok, de még az ingyenes lapok is. Egy-két kivétel akad balról és keletről. A MATESZ gyorsjelentése.

hirdetés

A 98 ezres példányszámban értékesített TV kéthetes című lap bukta a legnagyobbat, azaz 15,3 százalékot a – periodicitástól függetlenül – húsz legnagyobb példányszámban értékesített lap közül az idei harmadik negyedévben a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése szerint 2010 azonos időszakához képest. Ebből a körből ugyancsak 10 százalék feletti csökkenést regisztrálhatott a Best (-14,5 százalék, 104,4 ezer példány) és a Story magazin (-11,1 százalék, 219,7 ezer példány).

Szerény élboly

A számok az élmezőny további tagjai esetében sem biztatóak. Az első húszban mindössze három olyan lap van, amelynek sikerült elkerülni a kisebb-nagyobb mértékű csökkenést. Ezek közé tartozik az Inform Média összevontan számított példányszáma, az Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló, amely minimális, 0,8 százalékos példányszám-növekedést ért el az aktívan vásárolt lapok terén és együttes példányszáma megközelítette a 128 ezret. A Blikk Nők 123,7 ezres példányszáma is 8,4 százalékkal több, mint az elmúlt évben, a Küldd el a recepted! című kiadvány pedig majdnem megduplázta tavalyi értékesített példányszámát, jelenleg 133 ezret adtak el belőle. Figyelemre méltó még a z 51,7 ezres Cosmopolitan példányszáma, amely majdnem tíz százalékkal haladja meg az előző évet. A jelentősebb lapok ezen kívül szinte csak csökkenést mutatnak.

A legnagyobb példányszámban vásárolt lapok sorrendje nem változott az előző negyedévhez viszonyítva: az élen a Nők Lapja áll 221,6 ezer példánnyal, utána a Story következik 219,7 ezerrel, majd a Kiskegyed (196 ezer), a Színes RTV (181,9 ezer). Mindegyik élbolyba tartozó kiadvány csökkenéssel zárt – immár az előző évhez viszonyítva: a Nők Lapjából 7 százalékkal, a Storyból 11 százalékkal, a Kiskegyedből 2,3 százalékkal, a Színes RTV-ből 6,5 százalékkal vettek kevesebbet.

A fizetős napilapok között továbbra is a Blikk vezet 180,5 ezerrel. Az élmezőnyben a felsoroltakon kívül is rengeteg tévéműsor-újság akad, az első 20-ból pontosan öt, azonban ezek csökkenése többnyire megközelíti, vagy meghaladja a 10 százalékot. Legjobban közülük a kétheti RTV Műsormagazin teljesített mindössze egy százalékos csökkenéssel.

Napi visszaesés

A MATESZ-adatok szerint mindössze három olyan napilap, illetve lapcsoport van, amely vásárolt példányszáma nem csökkent a 2010-es harmadik negyedév viszonylatában. A már említett Inform-portfolió mellett az Axel Springer által kiadott 24 Óra 3,2 százalékkal (16 ezer példány), a Népszava pedig 2,1 százalékkal növelte eladott példányszámát (18,5 ezer).

Korántsem mondhatja ezt el magáról a másik baloldali közéleti napilap, a Népszabadság. A napilap 61 ezres vásárolt példányszáma közel tízezres és több mint 13 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A jobboldali lapok sem szerepeltek jól: a legnagyobb, a Magyar Nemzet 44 ezres vásárolt példányszáma 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ebben az időszakban, a Magyar Hírlap pedig 16,3 százalékot csökkent 10,9 ezer példányt adtak el belőle.

A bulvár tematikájú napilapok közül a Blikk (180,5 ezer) 4,8 százalékot, a Bors (85 ezer) 5 százalékot, a sportnapilap, a Nemzeti Sport (63,3 ezer) pedig közel 6 százalékot bukott. A megyei napilapok esetében most nem látunk kiugróan nagy csökkenést, a már felsoroltakat leszámítva összességében ezen lapok többsége is csökkent, változatos arányban a 2-3 százaléktól egészen a 10 százalékot megközelítő értékekig. Idén nem szerepel a MATESZ közlésében az ott eddig megtalálható Nógrád Megyei Hírlap.

Az ingyenes Metropol esetében értelemszerűen csak az összesen terjesztett példányszámról van értelme beszélni, ami 15 százalékos csökkenéssel 232,8 ezer volt.

A hetilapok sem

A közéleti hetilapok között igen gyengén szerepelt a Magyar Demokrata, melynek 12 ezres vásárolt példányszáma hatalmas, 27,5 százalékos visszaesést jelez az előző év azonos időszakához képest. A szintén jobboldali Heti Választ közel 8 százalékkal vásárolták kevesebben.

A kiadóváltáson átesett Figyelő: 10,2 ezres vásárolt példányszáma több mint 12 százalékkal múlja alul a tavalyit. Nem sokkal ment jobban a példányszámban jelentősen nagyobb HVG-nek sem: a 61,4 ezer vásárolt példány 11 százalékkal volt kevesebb a 2010-estől. A szintén a közéleti hetilapok közé sorolt Szabad Föld 92,2 ezres példányszáma 4,5 százalékkal múlja alul a tavalyi évet. A felsoroltakhoz képest a 168 Óra viszonylag tartotta magát, 20 ezres példányszáma mindössze 1 százalékos csökkenést szenvedett el.

Az ingyenes hetilapok között a két legnagyobb terjesztett példányszámú a Budapesti Piac 689 ezer darabbal - amely lényegében megegyezik az előző évivel -, valamint a Helyi Téma 581 ezerrel szerepel, ez utóbbi 13 százalékos csökkenést jelent.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A magyar tervezőmárka egy, a Szárnyas fejvadász 2049-et idéző ruhával lepi meg a Thirty Seconds to Mars-sal érkező sztárt.

A Baskin Robbins étteremlánc nem csak megépítette sorozatban fontos szereet kapó fagyizót, de már tévéreklámot is készített a Scoops Ahoy-nak.

Csuklóból meg tudod mondani, melyik élethelyzetre, melyik Youtube-os fail videó a legjobb? Akkor valószínűleg új munkahelyet kéne keresned – üzeni a Kelly Services új kampánya.

„Kapd el, ha tudsz!” címen indul az új műsor, most kezdődnek a felvételei.

A Viastein térköves sétány ötletét a White Rabbit reklámügynökség szállította.

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus