hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig pörög a Népszava

Csökkennek a napilapok, a hetilapok, de még az ingyenes lapok is. Egy-két kivétel akad balról és keletről. A MATESZ gyorsjelentése.

hirdetés

A 98 ezres példányszámban értékesített TV kéthetes című lap bukta a legnagyobbat, azaz 15,3 százalékot a – periodicitástól függetlenül – húsz legnagyobb példányszámban értékesített lap közül az idei harmadik negyedévben a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése szerint 2010 azonos időszakához képest. Ebből a körből ugyancsak 10 százalék feletti csökkenést regisztrálhatott a Best (-14,5 százalék, 104,4 ezer példány) és a Story magazin (-11,1 százalék, 219,7 ezer példány).

Szerény élboly

A számok az élmezőny további tagjai esetében sem biztatóak. Az első húszban mindössze három olyan lap van, amelynek sikerült elkerülni a kisebb-nagyobb mértékű csökkenést. Ezek közé tartozik az Inform Média összevontan számított példányszáma, az Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló, amely minimális, 0,8 százalékos példányszám-növekedést ért el az aktívan vásárolt lapok terén és együttes példányszáma megközelítette a 128 ezret. A Blikk Nők 123,7 ezres példányszáma is 8,4 százalékkal több, mint az elmúlt évben, a Küldd el a recepted! című kiadvány pedig majdnem megduplázta tavalyi értékesített példányszámát, jelenleg 133 ezret adtak el belőle. Figyelemre méltó még a z 51,7 ezres Cosmopolitan példányszáma, amely majdnem tíz százalékkal haladja meg az előző évet. A jelentősebb lapok ezen kívül szinte csak csökkenést mutatnak.

A legnagyobb példányszámban vásárolt lapok sorrendje nem változott az előző negyedévhez viszonyítva: az élen a Nők Lapja áll 221,6 ezer példánnyal, utána a Story következik 219,7 ezerrel, majd a Kiskegyed (196 ezer), a Színes RTV (181,9 ezer). Mindegyik élbolyba tartozó kiadvány csökkenéssel zárt – immár az előző évhez viszonyítva: a Nők Lapjából 7 százalékkal, a Storyból 11 százalékkal, a Kiskegyedből 2,3 százalékkal, a Színes RTV-ből 6,5 százalékkal vettek kevesebbet.

A fizetős napilapok között továbbra is a Blikk vezet 180,5 ezerrel. Az élmezőnyben a felsoroltakon kívül is rengeteg tévéműsor-újság akad, az első 20-ból pontosan öt, azonban ezek csökkenése többnyire megközelíti, vagy meghaladja a 10 százalékot. Legjobban közülük a kétheti RTV Műsormagazin teljesített mindössze egy százalékos csökkenéssel.

Napi visszaesés

A MATESZ-adatok szerint mindössze három olyan napilap, illetve lapcsoport van, amely vásárolt példányszáma nem csökkent a 2010-es harmadik negyedév viszonylatában. A már említett Inform-portfolió mellett az Axel Springer által kiadott 24 Óra 3,2 százalékkal (16 ezer példány), a Népszava pedig 2,1 százalékkal növelte eladott példányszámát (18,5 ezer).

Korántsem mondhatja ezt el magáról a másik baloldali közéleti napilap, a Népszabadság. A napilap 61 ezres vásárolt példányszáma közel tízezres és több mint 13 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A jobboldali lapok sem szerepeltek jól: a legnagyobb, a Magyar Nemzet 44 ezres vásárolt példányszáma 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ebben az időszakban, a Magyar Hírlap pedig 16,3 százalékot csökkent 10,9 ezer példányt adtak el belőle.

A bulvár tematikájú napilapok közül a Blikk (180,5 ezer) 4,8 százalékot, a Bors (85 ezer) 5 százalékot, a sportnapilap, a Nemzeti Sport (63,3 ezer) pedig közel 6 százalékot bukott. A megyei napilapok esetében most nem látunk kiugróan nagy csökkenést, a már felsoroltakat leszámítva összességében ezen lapok többsége is csökkent, változatos arányban a 2-3 százaléktól egészen a 10 százalékot megközelítő értékekig. Idén nem szerepel a MATESZ közlésében az ott eddig megtalálható Nógrád Megyei Hírlap.

Az ingyenes Metropol esetében értelemszerűen csak az összesen terjesztett példányszámról van értelme beszélni, ami 15 százalékos csökkenéssel 232,8 ezer volt.

A hetilapok sem

A közéleti hetilapok között igen gyengén szerepelt a Magyar Demokrata, melynek 12 ezres vásárolt példányszáma hatalmas, 27,5 százalékos visszaesést jelez az előző év azonos időszakához képest. A szintén jobboldali Heti Választ közel 8 százalékkal vásárolták kevesebben.

A kiadóváltáson átesett Figyelő: 10,2 ezres vásárolt példányszáma több mint 12 százalékkal múlja alul a tavalyit. Nem sokkal ment jobban a példányszámban jelentősen nagyobb HVG-nek sem: a 61,4 ezer vásárolt példány 11 százalékkal volt kevesebb a 2010-estől. A szintén a közéleti hetilapok közé sorolt Szabad Föld 92,2 ezres példányszáma 4,5 százalékkal múlja alul a tavalyi évet. A felsoroltakhoz képest a 168 Óra viszonylag tartotta magát, 20 ezres példányszáma mindössze 1 százalékos csökkenést szenvedett el.

Az ingyenes hetilapok között a két legnagyobb terjesztett példányszámú a Budapesti Piac 689 ezer darabbal - amely lényegében megegyezik az előző évivel -, valamint a Helyi Téma 581 ezerrel szerepel, ez utóbbi 13 százalékos csökkenést jelent.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A több éves nagyvállalati HR vezetői tapasztalattal rendelkező Kárpáti Diána 2019 májusától a cégcsoport tagja.

A győztesek mámorától egészen Galactic Jackson szettjéig dokumentáltuk az eseményeket.

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

hirdetés
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.