hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még mindig az Origo volt a leglátogatottabb

Bár csökkentek a számai. A 24.hu átlagos látogatottsága pedig nagyot nőtt. A DKT és a Matesz közéleti lapokra vonatkozó adatait szemléztük.

hirdetés

A hazai közéleti online és print sajtó 2017-es eseményeit tárgyaló cikkünkben egyrészt egy bedarált vidéki lappiacról beszéltünk, másrészt az év nagy tulajdonos- és főszerkesztőváltásairól. Most megnézzük, hogy 2016-hoz képest mindezek mit jelentettek a példány- és átlagos látogatottságok tekintetében.

Az alábbi infografikán közélettel foglalkozó portálok 2017 harmadik negyedévének napi átlagos látogatószámát hasonlítjuk össze az egy évvel korábbi azonos időszakkal. Az imént említett cikkben is ezekkel foglalkoztunk. Összehasonlításképpen került be két bulvárlap, a Kisalföld pedig a vidéki sajtót képviseli. Illetve, ahogy arra az Átlátszó is felhívta a figyelmet a DKT (Digitális Közönségmérési Tanács) sem mér mindent, például érdekes volna tudni a 888.hu, Figyelő.hu, Magyaridők.hu, És.hu számait, de ezek nincsenek benne. (A hírgyűjtő oldalakat és blogszolgáltatásokat pedig eleve nem vizsgáltuk.)

 
Forrás: DKT-OLA - Teljes platformon napi átlag látogatószám az adott periódusra (DAP, daily average for period).

Jól látszik, hogy bár az Origóra kevesebb látogató tévedt 2017-ben, mint egy évvel korábban (a 3. negyedévben), a lap továbbra is őrzi elsőségét. A szintén kormányközeli Ripost.hu-nál is csökkenés látszik, míg az Mno.hu kivételével minden más „ellenzékiként" elkönyvelt oldal növelni tudta ezt a számot. A grafikonon szereplő másik bulvár, a Blikk.hu szintén többeket érdekelt, mint egy évvel korábban.

A mezőnyben legjobban a 24.hu teljesített ebben, de szépen növekedett a 444.hu látogatószáma is. (Velük amúgy a decemberi számunkban nagyon sokat foglalkozunk, részletek erre.) Az Index sem vesztett népszerűségéből, stabil második, míg a Hvg.hu-nál alig volt változás.

Egy kivétellel a közéleti napi-heti print is esett

A nyomtatott lapokat auditáló Matesz (Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség) adatait is megnéztük ugyanerre az időszakra, amely adatsorral sajnos az a gond, hogy nagyon sokan nem auditáltatják a példányszámaikat. A kormányközeli napi-heti újságok például jellemzően távol tartják magukat a Matesztől, így nincs adat a Lokál, a Magyar Hírlap, a Magyar Idők, a Ripost és a Világgazdaság nyomtatott és értékesített számainak nagyságáról sem.

A vidéki sajtó viszont böngészhető, egy-egy fontos megyei újságot mi is beemeltünk, illetve az ellenzéki lapok se tűnnek félősnek - merthogy a nyomtatott kiadványok összképe sajnos elég szomorkás: egy kivételtől eltekintve az eladott példányszámok mindenhol csökkentek. A kivétel pedig a Népszabadság helyét betölteni kívánó Népszava, amely közel duplázni tudta az eladásait.

 
mateszprintonline
Infogram Forrás: MATESZ
Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kormánytól független sajtóról beszélgetünk élőben a 24, a 444, a Blikk, a Hír TV, az Index és a Magyar Nemzet szerkesztőivel. Kövesd te is!

A közösségi oldal frissítette irányelveit.

Ebben is vannak önjáró görkorcsolyák.

A poltikus még próbálkozik, de nem tartja valószínűnek, hogy lesz üzlet.

Az újság szerint veszélyben a működésük.

hirdetés
hirdetés

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00