hirdetés
hirdetés
hirdetés

Médiaunió Bárdossal és Quimbyvel

A szerdán elindult Médiaunió 2010 „Kerülj közelebb!” nevű kampányban Bárdos András, Görög Zita és a Quimby frontembere, Kiss Tibor is szerepet vállalt, a kampány honlapján - és később a médiában is - pedig a valóságban is fogyatékossággal élő emberek kommunikálnak.

hirdetés

Szeptember 1-jén elindult a Médiaunió Alapítvány 2010-es „Kerülj közelebb”, a fogyatékossággal élő emberek társadalmi integrációját elősegítő kampánya. A most startoló első szakaszban Görög Zita modell-színésznő, Bárdos András újságíró valamint a Quimby frontembere, Kiss Tibor szerepelnek majd.

Gosztonyi Csaba, a tendert márciusban elnyerő Carbon Group ügyvezető igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a kampány előkészületeinél etalonként tekintettek a Miniszterelnöki Hivatal két évvel ezelőtti szpotjaira, de pusztán meghatót nem akartak készíteni. „Egyszerű, empatikus filmeket terveztünk, amelyek mentesek a didaktikus, prédikáló attitűdtől” – fogalmazott Gosztonyi. A másik, a kampány hangsúlyait meghatározó tényező az volt, hogy ne az atl-kreatívok felől közelítsék meg ezt a bonyolult és fontos témát, éppen ezért a középpontba a Kerülj közelebb! dedikált szájtot állították. „A kampány stratégiai alapja a személyes kapcsolat. Azzal, hogy az embereknek cselekvés-szintű bevonódásra adunk lehetőséget, meg tudjuk törni a közönyt, csökkenteni tudjuk a frusztrációt” – mondja Papp Péter, a Carbon Group kreatívigazgatója.

Bárdos András:

 

Az atl-kampány célja tehát, hogy ráirányítsa a figyelmet a weboldalra, amin a fogyatékossággal élő emberek mindennapjain keresztül mutatják be embertársaik problémáit, kételyeit, viszonyukat a többségi társadalomhoz, valamint olyan megoldásokat is felmutatnak, amelyekkel mi is segíteni tudunk nekik. A kampány várhatóan októbertől induló második szakaszában a Facebook-on és a weboldalon túl már az atl-kreatívokon is megjelennek a fogyatékossággal élő főszerelők, akik a szereplés mellett a háttérmunkában is segítséget nyújtanak a kampány készítőinek.

Görög Zita:

 

„Hiteles figurákat kerestünk mindkét irányra. Görög Zita, Bárdos András és Kiss Tibi szívesen vállalták, és nekünk is fontos volt, hogy induláskor a nyilvánosság előtt ismert emberek tudjanak a kampány arcai lenni. A webszájton való kommunikációra azonban valóban fogyatékossággal élő embereket sikerült megnyernünk, akik a saját, mindennapi tapasztalatuk által képesek valóban emberközelivé tenni ezt a témát” – magyarázta a szereplőválasztást Gosztonyi.

Kiss Tibor:

 

A fogyatékossággal élő szereplők kiválasztását egy nagyon komoly casting előzte meg, amelyet a Próbakő Kommunikáció munkatársai, valamint Hargitai Lilla, a Médiaunió Alapítvány ügyvezető igazgatója közösen folytattak. „Itt időközben a szereplőre nehezedő esetleges médianyomás miatt voltak változások is. Fő szempont volt, hogy tejesen hétköznapi, de a reklám- és pr- munkát jól tűrő embereket válasszunk ki, akik képesek a kampány idején folyamatosan velünk dolgozni és elviselik a kampánnyal járó terheket” – mondta R. Nagy András, a Próbakő Kommunikáció ügyvezetője.

A kampány kitűzött céljáról Gosztonyi úgy fogalmazott, hogy szeretnék, ha a közbeszéd tárgya lenne a fogyatékossággal élők problémája, ugyanakkor hozzátette: „Tisztában vagyunk vele, hogy ezt nem lehet cipőkanállal beleerőltetni a médiába”.

 

A Szigeten is forgattak

A Kiss Tibor főszereplésével készült szpotot a Quimby szigetes koncertje közben kezdték el forgatni. „A búcsúszám alatt Kiss Tibi a kérésünkre felvett egy napszemüveget, majd a koncert végén még hullafáradtan hajnali háromig egy fehér bottal állta a forgatás nehézségeit. Úgy, hogy a közönség nem tudta, hogy ez a Médiaunió-kampányra készül” – osztotta meg Gosztonyi. Bárdos András azzal együtt is vállalta ezt a szerepet, hogy soha többet nem szeretne híradósként megjelenni, és tudatosan le is építi imidzsének ezt a részét; Görög Zita pedig külön jelnyelv-órákat vett, hogy hitelesen tudja alakítani a siketnéma fotómodellt.

Werk:

 

Az első Médiaunió-kampány
A Médiaunió Alapítvány első kampánya az ACG gondozásában NincsDe szlogennel indult el egy éve. A kampányév zárásakor az Ipsos kutatása alapján úgy értékelték, hogy a nagy kereskedelmi kampányokhoz hasonló eredményeket értek el.

 

Sokan dolgoztak rajta

Az idei Médiaunió-kampányon több mint száz ember dolgozott, a tendert március végén nyert el a Carbon Group-Próbakő páros, mellettük a kampány webszájtját a Carnation készítette, az utómunka-stúdió a Post Edison volt, a médiavásárlást pedig a Berg Média végezte. A Médiaunió munkáját közel 50 civil szervezet támogatja.

Credits:

Integrált stratégia, kreatív koncepció, dizájn: Carbon Group Communication

Online és offline tartalomfejlesztés, pr-stratégia, sajtókapcsolat: Próbakő Kommunikáció

Webfejlesztés, online tartalommenedzsment: Carnation

Médiatervezés és vásárlás: Berg Média

Képi és hang-utómunka: Post Edison

Eszköz és helyszíntámogatás: Magyar Televízió, Umbrella/Pig, MR2/Sziget

Rendező: Rohonyi Gábor

Fotográfus: Gács Tamás (Pig)

Gyártásvezető: Lóránt Judit (Post Edison)

Zeneszerző: Éry Balázs

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új verzió elkészítése két évet vett igénybe.

Valódi, nem eljátszott fotók adják a mexikói kampány alapját.

A divatház sem akar kimaradni a sorozat 25. születésnapja körüli őrületből.

A magyar cég és a teljes cégcsoport a klímaváltozás fő kérdéseire fókuszál tartalmaival.

Októbertől gyakorlatorientált UI-kurzust indítanak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés