hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem a megnyerés, hanem a megtartás a nehéz

A 23 milliót összegyűjtó Mérce a kevert modellt látja életképesnek a jövőben, a Direkt36 és a Klubrádió működését pedig 70 százalékban fedezi a közösségi modell. Kerekasztal-beszélgetés a média közösségi finanszírozásáról a Kreatív Médiakonferenciáján.

hirdetés

A nemzetközi trendektől olyan nagyon nem vagyunk lemaradva, ebben egyetértettek a médiumok közösségi finanszírozásáról szóló kerekasztal szereplői december 6-án, a Müpában. A beszélgetésen Dudás Gergely, a most beindulni próbáló Politis.hu alapítója, Hevesi Flóra, a Greenpeace kommunikációs szakembere, Jámbor András, a Mérce.hu főszerkesztője, Kardos Gábor, 444.hu vezérigazgatója, Pataki Gábor, a Klubrádió főszerkesztője, illetve Sáling Gergő, a Direkt36 alapítója vettek részt.

Európa más, főképp nyugati részein is csak 2-3 éve jelent meg ez a modell az online és a print médiában (de a rádiózásban ennek régi hagyománya, pl. az Egyesült Államokban, de itthon a Tilos rádió is ilyen). “Mi már 7 éve így élünk” -  mondta el Pataki Gábor a Klubrádiótól. A trend begyűrűzését meg nyilván “segítette” a magyar médiaviszonyoknak az alakulása is. 

Kisebb vita alakult ki viszont annak kapcsán, hogy pontosan mire is akarják rávenni az olvasóikat a kiadók. A crowdfunding eredeti jelentése, hogy a termék ötletgazdái az indulási tőkét gyűjtik össze, ám a terminusból született magyar "közösségi finanszírozás" inkább azt jelöli a közbeszédben, hogy a közösség tart fent valamit. A Direkt36-osok például ebben utaznak, és a tapasztalataik szerint ez nagyon melós műfaj, mert folyamatosan kampányolni kell - mondta el Sáling Gergő. Ők a támogatás mértékének fejében szolgáltatásokat is adnak az olvasóiknak, illetve az 444.hu-s együttműködést is fontosnak tartják. A portál felületet ad, de például a képviselői adatbázis összeállításánál munkaerőben is besegítettek.

A 444.hu amúgy tavasszal szólította meg olvasóit, hogy készpénz formájában is fejezzék ki szimpátiájukat, ebből eddig 21 millió folyt be a célként belőtt 30 helyett. Pataki Gábor szerint a Klubrádió éves költségvetésének kétharmadát fedezik a támogatói hozzájárulások. Nagyjából ugyanilyen arányokról beszélt Sáling is, hozzátéve, hogy amíg nem érik el a 80 százalékos arányt, addig nem lehetnek nyugodtak. A jelenleg 300 milliós közösségi támogatásért kampányoló Dudás 70 százalékban határozta meg a Politis működtetéséhez szükséges közösségi finanszírozás arányát. A Mérce költségvetése idén 23 millió forint, ez teljes egészében olvasói felajánlásokból folyt be, ami 6-8 fős szerkesztőség működtetésére egy ideig elég lehet, de Jámbos András szerint a Mérce is kevert modellel tudna jobban működni a jövőben.

A vita során aztán bedobták a társadalmi hasznosság fogalmát, itt sem volt egyetértés. Kardos szerint ez csak a mindenki számára elérhető tartalom biztosítja („az előfizetéses modell az információkhoz való hozzáférés durva korlátozása”), míg Dudás Gergely, a Politis.hu alapítója szerint épp ellenkezőleg: egy stabilabb olvasói bázis a minőséget is jobban garantálja. A szabad hozzáférés mellett állt Pataki Gábor is, míg Sáling annyival billentette egyensúlyba a beszélgetést, hogy a társadalmi hasznosság egy nehezen megfogható fogalom. 

A kerekasztal végén Hevesi Flóra mesélt a greenpeace-es tapasztalatokról, hogy mennyire sziszifuszi munka az egyszeri támogatót újra aktivizálni, mert “nem a megnyerés, hanem a megtartás a nehéz.” Az utcai toborzókat el kell felejteni, de egy jó telefonhívással, akár duplázni is lehet a korábbi támogatás összegét. A szervezet egyébként idén 83 millió forintot gyűjtött össze, illetve 5 millió forintot 1%-os felajánlásokból, míg hasonló összeget kapnak az anyaszervezettől. Hozzátette: intézményektől, hivataloktól nem fogadnak el felajánlásokat, csak magánszemélyektől.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A BelVita kampányvideójának kreatív fejlesztését a HPS, a gyártást a Kickass Factoryval közösen csinálta. A Mondelez először gyártott itthon reklámfilmet.

A Phantom focicipőt vezetik be a látványos, horror és fantasy-elemekkel átszőtt filmben.

B. Tóth Lászlóval a Retro Rádión.

Az új hirdetési modellt egyelőre Ausztráliában teszteli a cég.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés