hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem a megnyerés, hanem a megtartás a nehéz

A 23 milliót összegyűjtó Mérce a kevert modellt látja életképesnek a jövőben, a Direkt36 és a Klubrádió működését pedig 70 százalékban fedezi a közösségi modell. Kerekasztal-beszélgetés a média közösségi finanszírozásáról a Kreatív Médiakonferenciáján.

hirdetés

A nemzetközi trendektől olyan nagyon nem vagyunk lemaradva, ebben egyetértettek a médiumok közösségi finanszírozásáról szóló kerekasztal szereplői december 6-án, a Müpában. A beszélgetésen Dudás Gergely, a most beindulni próbáló Politis.hu alapítója, Hevesi Flóra, a Greenpeace kommunikációs szakembere, Jámbor András, a Mérce.hu főszerkesztője, Kardos Gábor, 444.hu vezérigazgatója, Pataki Gábor, a Klubrádió főszerkesztője, illetve Sáling Gergő, a Direkt36 alapítója vettek részt.

Európa más, főképp nyugati részein is csak 2-3 éve jelent meg ez a modell az online és a print médiában (de a rádiózásban ennek régi hagyománya, pl. az Egyesült Államokban, de itthon a Tilos rádió is ilyen). “Mi már 7 éve így élünk” -  mondta el Pataki Gábor a Klubrádiótól. A trend begyűrűzését meg nyilván “segítette” a magyar médiaviszonyoknak az alakulása is. 

Kisebb vita alakult ki viszont annak kapcsán, hogy pontosan mire is akarják rávenni az olvasóikat a kiadók. A crowdfunding eredeti jelentése, hogy a termék ötletgazdái az indulási tőkét gyűjtik össze, ám a terminusból született magyar "közösségi finanszírozás" inkább azt jelöli a közbeszédben, hogy a közösség tart fent valamit. A Direkt36-osok például ebben utaznak, és a tapasztalataik szerint ez nagyon melós műfaj, mert folyamatosan kampányolni kell - mondta el Sáling Gergő. Ők a támogatás mértékének fejében szolgáltatásokat is adnak az olvasóiknak, illetve az 444.hu-s együttműködést is fontosnak tartják. A portál felületet ad, de például a képviselői adatbázis összeállításánál munkaerőben is besegítettek.

A 444.hu amúgy tavasszal szólította meg olvasóit, hogy készpénz formájában is fejezzék ki szimpátiájukat, ebből eddig 21 millió folyt be a célként belőtt 30 helyett. Pataki Gábor szerint a Klubrádió éves költségvetésének kétharmadát fedezik a támogatói hozzájárulások. Nagyjából ugyanilyen arányokról beszélt Sáling is, hozzátéve, hogy amíg nem érik el a 80 százalékos arányt, addig nem lehetnek nyugodtak. A jelenleg 300 milliós közösségi támogatásért kampányoló Dudás 70 százalékban határozta meg a Politis működtetéséhez szükséges közösségi finanszírozás arányát. A Mérce költségvetése idén 23 millió forint, ez teljes egészében olvasói felajánlásokból folyt be, ami 6-8 fős szerkesztőség működtetésére egy ideig elég lehet, de Jámbos András szerint a Mérce is kevert modellel tudna jobban működni a jövőben.

A vita során aztán bedobták a társadalmi hasznosság fogalmát, itt sem volt egyetértés. Kardos szerint ez csak a mindenki számára elérhető tartalom biztosítja („az előfizetéses modell az információkhoz való hozzáférés durva korlátozása”), míg Dudás Gergely, a Politis.hu alapítója szerint épp ellenkezőleg: egy stabilabb olvasói bázis a minőséget is jobban garantálja. A szabad hozzáférés mellett állt Pataki Gábor is, míg Sáling annyival billentette egyensúlyba a beszélgetést, hogy a társadalmi hasznosság egy nehezen megfogható fogalom. 

A kerekasztal végén Hevesi Flóra mesélt a greenpeace-es tapasztalatokról, hogy mennyire sziszifuszi munka az egyszeri támogatót újra aktivizálni, mert “nem a megnyerés, hanem a megtartás a nehéz.” Az utcai toborzókat el kell felejteni, de egy jó telefonhívással, akár duplázni is lehet a korábbi támogatás összegét. A szervezet egyébként idén 83 millió forintot gyűjtött össze, illetve 5 millió forintot 1%-os felajánlásokból, míg hasonló összeget kapnak az anyaszervezettől. Hozzátette: intézményektől, hivataloktól nem fogadnak el felajánlásokat, csak magánszemélyektől.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A gyengélkedő Walt Disneyt előzték meg értékben.

Az erről szóló törvény több éve hatályos, a helyzet mégis egyre romlik az MKP szerint.

Pontosabban fehér zaj és levendulaillat jön a magazinból, amiben az ágyukat reklámozzák.

Egy feszengős állásinterjú-szituáció köré építettek kampányt a Profession.hu almárkájának.

A terület trendjeit, gyakorlatait, szabályozási kérdéseit vitathatják meg a tagok.

hirdetés

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Meghosszabbított nevezési határidő: 2018.05.25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés