hirdetés
hirdetés
hirdetés

Media Hungary - igazságtalan a szabályozás

Nagy szükség lenne Magyarországon saját fikciós sorozatgyártásra, de ehhez sok pénz kell. A kereskedelmi tévék csak akkor tudnak erre áldozni, ha a médiatörvény jelenlegi igazságtalan szabályozása megszűnik. Többek között erről beszélt Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Média Hungary konferencián, Tihanyban.
hirdetés
Jelentősen megváltozott a nagy kereskedelmi tévék médiakörnyezete az elmúlt néhány évben, de a játékszabályokat nem alakították ezekhez a változásokhoz. Az interneten elindult a mozgóképes tartalomgyártás, lényegesen nőtt a kábelcsatornák száma, a kereskedelmi televíziózás elindulásakor tizenhét magyar nyelvű csatorna volt, most hatvan. Ezzel a gondolattal kezdte előadást Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Média Hungary konferencián, a Club Tihany teniszpályáiból átalakított konferenciateremben. Az előadás elsősorban a médiapiacon lezajló változásokat sorolta el és párhuzamba állította mindezt a tévék működését szabályozó jogi keretek változatlanságával.

Kolosi szerint a nagy csatornák úgy tarthatják meg pozícióikat, ha megpróbálnak az összes platformra megfelelő tartalmat gyártani, másrészt csatorna-családokat hoznak létre. Emellett pedig márkát építenek, nagy sorozatokat vásárolnak és a saját fikciós tartalomgyártásra is  kiemelt hangsúlyt fektetnek. Az RTL Klub programigazgatója szerint a saját gyártású sorozattal lehet a legerősebben a csatornához kötni a nézőt. Ezen kívül nagy eseményeket kell kreálni, ami szintén tömegeket érdekel, valamint a helyszíni közvetítés miatt azonos időben ülteti a nézőket a tévé elé.

A legnagyobb nehézség viszont az előadó szerint az, hogy ezek a produkciók nagyon sokba kerülnek, amit a kereskedelmi csatornák nehezen tudnak előteremteni akkor, ha a jogi környezet felesleges akadályokat helyez eléjük. Kolosi szerint nem igazságos, hogy az internetes platformon működő médiacégekre más jogszabályok vonatkoznak, ezzel a nagy kereskedelmi tévécsatornák versenyhátrányba kerülnek. Szintén nehezíti számukra a pozícióik megőrzését, hogy a hazai médiaszabályozás tiltja, hogy a nagy kereskedelmi csatornák tematikus, célcsoport-specifikus csatornákat indítsanak.

Kolosi az 1977-1998 között született úgynevezett „Y" generációról szóló blokkal fejezet be az előadását, itt a médiahsználatra és az életmódra jellemző változásokat sorolta fel egy Youtube-on talált videó kíséretében.

A RTL Klub programigazgatója záró mondataiban ismét felhívta a figyelemet a saját gyártású fikciós sorozatok fontosságára, mielőtt Szily Nóra műsorvezető jó étvágyat kívánt az ebédhez a több száz fős közönségnek.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Harminckilenc magyar fotográfus instagramra feltöltött munkáiból állít össze digitális és valódi tárlatot a Capa Központ. 

Még a helyi hatóságoknak is jóvá kell hagynia a Planet TV felvásárlását.

A korábban Amerikában futó Whopper Detour-kampány mutációja tűnt fel a finneknél.

A távolságtartás ellenére fesztiválélményt ígérnek a szervezők.

2020 első félévének legnézetettebb sorozata a Westworld volt a felületen. Június hónapban a Nagy Katalin - A kezdetek volt az élen.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.