hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mázlira játszik a Balassi Intézet a New York-i kampánytenderrel

Bár az előző kiíráskor az egyetlen érvényes pályázó nagyobb árat kért, mint amennyi a kiíró rendelkezésére állt, információink szerint a Balassi Intézet az eredménytelenség miatt újból meghirdetett tenderen sem emeli a keretösszeget a 2009-es New York-i és Washingtoni Magyar Kulturális Évad amerikai pr-feladatairól szóló pályázaton.
hirdetés

Nagyban melegít a 2009-es New York-i és Washingtoni Magyar Kulturális Évadra a külföldi magyar kulturális intézeteket összefogó Balassi Intézet (BBI). A keleti parton zajló magyar kultúrnyomulás kapcsán áprilisban két pr-tendert is kiírtak: egyet az itthoni, egyet a tengerentúli feladatokra. Az előbbin erős is volt az érdeklődés: a feladatra négyen neveztek, a három érvényes ajánlat közül pedig az Avantgarde Groupé lett a befutó; a közös munka szeptemberben indul.

Az amerikai megbízással már nagyobb bajban lehetett a BBI: bár úgy tervezték, június 9-én szerződést is kötnek a nyertessel, végül július 11-én is csak azt hirdették ki, hogy a tender ezen része érvénytelen. A feladatért ketten szálltak ringbe: a magyarországi megbízásért is versengő Weber Shandwick, illetve a New York-i Resnicow Schroeder Associate. A Kreatív Online akkor az intézet tájékoztatása alapján azt írta, egyik pályázó sem adott érvényes ajánlatot.

Az intézet július elején ismét kiírta a pályázatot, ezúttal értelemszerűen már csak az amerikai feladatokra, alapvetően változatlan feltételekkel. Értesüléseink szerint ugyanannyi maradt a BBI rendelkezésére álló, senki előtt nem nyilvános keretösszeg is – ez amiatt fontos, mert mint a Kreatív Online tudomására jutott, a korábbi két pályázó közül a Weber Shandwick ajánlata nem formai vagy tartalmi okok miatt lett érvénytelen, hanem mert a kiíró lehetőségeit meghaladóan magas árat kértek.

„Az eredményhirdetési jegyzőkönyv szerint – bár a pályázók közül egyedüliként a mi ajánlatunk formailag érvényes volt – maga a tendereljárás lett érvénytelen, ugyanis az általunk ajánlott ár meghaladta a kiíró rendelkezésére álló összeget. Sem a kiírásból, sem az ajánlati dokumentációból nem derült ki ez a keretösszeg” – mondta a Kreatív Online-nak Jankó Bálint, a Weber Shandwick ügyfélkapcsolati igazgatója.

A rendelkezésre álló források nagyságrendjéről Nagy Ibolya, a BBI sajtófőnöke talányosan annyit mondott, arról a választott eljárás típusa alapján a közbeszerzési törvény ad iránymutatást. A közösségi közbeszerzési eljárásoknál, amilyen az amerikai kulturális évad tendere is, a minimális értékhatár kevéssel több mint 53 millió forint. Mint Jankó Bálint elmondta, a Weber Shandwick nem látja értelmét indulni a megismételt tenderen – a cég washingtoni irodája úgy gondolja, hogy az amerikai kampány az előző, nettó 68 millió forintos ajánlati árnál lényegesen kevesebbért nem valósítható meg.

A formailag érvénytelen pályázatot beadó Resnicow Schroeder Associate-nél a cikk megjelentéig nem reagáltak a Kreatív Online megkeresésére, így nem tudni, ők tervezik-e az újabb indulást. Az viszont nehezen elképzelhető, hogy a speciális feladatra szóba jöhető ügynökségek szűk köre változatlan feltételek mellett nagyobb érdeklődést mutat majd, mint az első kiírás esetén. Nagy Ibolya szerint azonban így is volt értelme ismét kiírni a pályázatot, mint fogalmazott: „Az eljárás ajánlati felhívása ismételten megjelent mind az Európai Unió hivatalos lapjában, mind a Közbeszerzési Értesítőben. Ez biztosíthatja a kellő számú résztvételre jelentkező ajánlattevőt.”

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés