hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mátrai Miklós eladta a Friendlyt

Mátrai Miklós, a Friendly alapítója, a cég elindítása után 12 évvel eladta a reklámügynökséget eddigi cégtársának, Bósza Zsolt ügyvezető igazgatónak.

hirdetés

„A Friendly indulása óta eltelt 12 év alatt óriási növekedésen ment keresztül a cég, amelyben mára megvalósítottuk mindazt, amit vízióként megálmodtam. Az út nehéz volt, de rengeteg élménnyel és tapasztalással gazdagodtam én is, és az a szuper csapat is, akikkel együtt dolgoztunk minden egyes sikerért. Több mint 15 éve dolgozom a reklámiparban, úgy gondolom, itt az ideje, hogy olyan új kihívások és lehetőségek elé nézzek, amelyek hosszú távon nemcsak a nagyvállalatok, hanem a társadalom számára is valódi értékeket teremtenek” – nyilatkozta Mátrai a Kreatívnak.

Mátrai Miklós
Mátrai Miklós

Mátrai a Friendly mellett az elmúlt 10 évben termékfejlesztéssel, eszközgyártással kezdett foglalkozni, melyhez közleménye szerint speciális, dedikált szakmai teamet épített fel Ázsiában, ma már évente több mint 4 hónapot a kinti csapat és a partneri együttműködések szervezésével tölt. Smart Colors néven erre dedikált cégcsoportot hozott létre, mely hazai és nemzetközi nagyvállalatok számára egyedi eszközfejlesztéssel és hardware gyártással foglalkozik. Ügyfeleik között elmondása szerint olyan nagyvállalatok szerepelnek mint a Microsoft, Adidas, Spotify, Telekom, Finnair vagy a Cathay Pacific.

Cégcsoporthoz tartozik a MOJO, illetve a Merchy márka is. A MOJO márka magyar designerek által tervezett elektronikai eszközöket gyárt és forgalmaz. Legutóbb idén nyáron a MOJO Art Space projekt részeként nyolc hazai alkotóművész dekorálta az audióeszközöket gyártó cég új termékeit. Erről itt számoltunk be.

A MOJO termékek egy részét itthon egyedileg gyártják és szerelik össze, Mátrai elmondása szerint ősztől már több olyan kiegészítő is forgalomba kerül, melyek csomagolásmentesen és újra felhasznált anyagból, környezettudatosan készülnek. A Merchy almárka cégek egyéni igényeire, aktívitásaira, ügyféltalákozókra gyárt kreatív eszközöket, termékeket.

A Friendly 2018-as forgalma 219 millió, nyeresége 25,6 millió forint volt a cégadatbázis szerint.

Ezzel immár mindkét alapító kiszállt a Friendlyből, Karányi Dani már jó néhány éve, most Mátrai. A Mátraival készített egyik korábbi interjúnkat itt olvashatjátok, Karányival itt beszélgettünk.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés