hirdetés
hirdetés
hirdetés

Márkáinkkal naponta 5 milliárd embert érünk el

Budapesten, a Nyitottak vagyunk kezdeményezés OPEN Conference című nemzetközi konferenciáján tartott előadást Malgosia Rokita, a Procter&Gamble közép-európai régiójáért felelős marketingvezetője, aki egyébként már öt éve rendszeresen látogatja Magyarországot. Prezentációja előtt tudtunk vele beszélgetni, mesélt a nemek közötti egyenlőség fontosságáról és arról: miért kell, hogy a sokszínűséget és elfogadást támogató szerepvállalás egyszerre üzleti stratégia és morális kötelesség is legyen.

hirdetés

Egyre több cég foglalkozik társadalmi ügyek felvállalásával, de ebben az évben több mellényúlás is volt, például a Dove és a Pepsi részéről. Mit gondol erről?

Nem tisztem, hogy más vállalatok kampányait megítéljem. Amiben mi hiszünk a Procternél, az az, hogy a márkáinknak valóban megvan arra a lehetőségük, hogy a fogyasztóink számára igazán fontos témákban indítsanak párbeszédet. Fontos, hogy felhívják a figyelmet egy-egy jelentős társadalmi jelenségre és állást foglaljanak benne a jó oldalon. A legfontosabb, hogy a márkák olyan üzeneteket közvetítsenek, amelyek közel állnak a fogyasztóhoz, mind gondolkodásbeli, mind érzelmi szempontból, egyúttal igazak és eredetiek. Nálunk a fogyasztók állnak mindennek a középpontjában. Nemcsak a termékeken keresztül szeretnénk kiszolgálni őket, hanem olyan széleskörű témákkal is, amelyek iránt mi elköteleződtünk.

Hogyan választják ki az kommunikációra érdemes üzeneteket és a célcsoportot?

Márkáinkkal naponta 5 milliárd embert érünk el, ennek egy jelentős része nő. Felelősségünk, hogy odaálljunk olyan fontos ügyek mellé, mint a nemek egyenlősége, valamint a nők és lányok önbizalma. Erről szól számos kampányunk, például az Always Like a Girl kezdeményezése is. Úgy gondolom, ha a brand hiteles a saját célkitűzéseiben, ha megérti a nőket és a lányokat, és fizikailag eljuttatja hozzájuk azokat a termékeket, melyek biztonságérzetet nyújtanak számukra, akkor egyúttal segítheti őket abban is, hogy önbizalmuk növekedjen. Magyarországon elindítottunk egy pubertás korban lévő lányoknak szóló edukációs kampányt. Az édesanyákat és lányaikat országszerte olyan hasznos információkkal látjuk el, amelyek segítik a pubertáskorról való kommunikációt.

Fogyasztóink véleményeit igyekszünk arra használni, hogy termékeinket fejlesszük, és hogy mindannyiuk számára értékes párbeszédeket indítsunk. Fiatal lányokkal való beszélgetések során derült fény például arra, hogy nagyon sokuk veszíti el az önbizalmát a pubertáskorban; a nővé válás során, például a sportoló lányok közül sokan abba is hagyják a versenyzést. Ennek a témának szerettünk volna hangot adni a Like a Girl kampányunkban.

A „mint egy lány” kifejezés erős negatív jelentéssel bírt, arra utalt, amikor a lányok valamit nem csinálnak elég jól. Elhatároztuk, hogy párbeszédet indítunk erről. Úgy éreztük, hogy megvannak az eszközeink ahhoz, hogy ezt a sztereotípiát megváltoztassuk és a nők önbizalmát fejlesszük. Megfelelő üzenetekkel fel tudjuk nyitni az emberek szemét, és hatást tudunk gyakorolni rájuk. Büszkék vagyunk rá, hogy a „mint egy lány” kifejezést sikerült pozitívvá tennünk.  Legfrissebb kutatásunk szerint a megkérdezettek 76 százalék pozitívnak találta a #LikeAGirl frázist, míg három éve, a kampány kezdetekor ez csupán 19 százalék volt. Emberek a világ számos tájáról csatlakoztak ehhez a párbeszédhez, nagyon sokan osztották meg saját tapasztalataikat.

Ha jól értem, akkor céljuk, hogy mindig diskurzusindító szerepet vállaljanak.

Igen, próbálunk mindig rátapintani a lényeges kérdésekre, és ezekről beszélgetni valamilyen formában fogyasztóinkkal.  A nők önbizalmával és a nemek közötti egyenlőség kérdésével nagyon széles skálán foglalkozunk, hiszen ez nemcsak a P&G, de az egész társadalom számára fontos kérdés. A legfrissebb McKinsey riport adatai kimutatják, hogy ha a nők a világon mindenhol hozzáférhetnének az egészségügyi szolgáltatásokhoz, az oktatáshoz, ha egyenlő bért kapnának a munkájukért, és minden hátrányuk eltűnne, az óriási növekedéstjelentene a világgazdaság számára. Ez az, amiben mi hiszünk, és amit képviselni szeretnénk – többek között a márkáink által. Az FMCG szektor egyik legnagyobb szereplőjeként nemcsak azért vagyunk felelősek, hogy mit kommunikálunk, de igyekszünk a márkáink kifejezőerejét a jóért való küzdelemben is használni.

Malgosia Rokita előadása közben

Hogyan jelennek meg ezek az értékek a cégen belül, szervezeti szinten?

Számunkra a sokszínűség és az egyenlő esélyek alapvető értékek, valamint üzleti stratégiák is. A termékeinket az egész világon értékesítjük, pontosan olyan sokszínűnek kell lennünk, amilyenek a fogyasztók, különben nem tudnánk igazán megérteni és nem is tudnánk kiszolgálni őket. Ami igazán számít, az a nyitott kultúra, amely ünnepli a különbözőséget és értékeli a különböző nemeket, nézőpontokat, munkamorált stb. Ezt a hitvallást a vállalat minden szintjén közvetítjük. Hogyan néz ki mindez számokban? Összesen 145 nemzetiség 70 000 emberét foglalkoztatjuk világszerte, ebből 45 százalék nő. Magyarországon ez az arány 42 százalék, beleszámítva a gyártási részleget is. Látható, hogy hűek vagyunk önmagunkhoz, de arra is összpontosítunk, hogy olyan közeget teremtsünk számukra, ahol a legjobbat hozhatják ki magukból, motiváltak és kreatívak.

A millenniumi generáció elvben sokkal jobban szereti sokszínűséget képviselő cégeket, ön hogy látja ezt?

A millenniumi generáció már önmagában egy nagyon sokszínű generáció. Ami ennek ellenére mégis közös bennük, az az, hogy egy olyan világot, egy olyan környezetet szeretnének, amely elismeri őket és alkalmas arra, hogy kifejezhessék önmagukat, ön-azonosak lehessenek.  Napjainkban a millennium generáció a munkaerőpiac egyik legnagyobb szegmense, éppen ezért a P&G munkavállalói közösségének is részei. Véleményünk szerint ez a generáció maximálisan elkötelezett a társadalmi kérdésekben és abban, hogy hatással legyen másokra és a világra. Hamarosan a népesség még nagyobb részét teszik majd ki és még hangsúlyosabb döntéshozó erővé válnak: a millenniumi generáció alakítja a vállalatok működését.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három évig dolgoztak együtt, a Mito váltja őket.

A Central European Startup Awards egyetemi partnere lett az iskola.

A telekommunikációs szolgáltató átnevezte a hazugságvizsgálót.

Mostantól szombaton is hallható az "egyik legkarakteresebb műsor".

A Vermis összeszedte, mi minősül reklámnak és mit kell tennie egy véleményvezérnek.

hirdetés

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés
hirdetés