hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mark Zuckerberg fél az egyik demokrata elnökjelölttől

A The Verge című technológiával foglalkozó portál megszerzett egy júliusban rögzített, kétórás hangfelvételt, amelyen Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója válaszolgat dolgozóinak egy céges kérdezz-felelek eseményen. A felvétel szerint Zuckerberg attól tart, hogy ha Elizabeth Warren demokrata elnökjelölt-aspiráns hatalomra jut, akkor beváltaná azt a kampányígéretét, hogy feldarabolja a nagy techcégeket, amely kísérletével – sikerüljön vagy sem – komolyan megkárosítaná a Facebookot.

hirdetés

Zuckerberg egy kérdésre válaszolva azt mondta: „Nézd, ha valaki életveszélyes dologgal fenyeget, akkor kimész a matracra, és harcolsz", és hozzátette, nem aggódik amiatt, hogy a Facebookot valóban feldarabolnák, amiatt viszont igen, hogy már maga a kísérlet komoly károkat okozna a cégnek. Ezt így fogalmazta meg: „Ha elnökké választják, akkor arra fogadnék, hogy lesznek jogi küzdelmek, de arra is fogadnék, hogy megnyerjük a csatát. És hogy ez szívás lesz-e nekünk? Igen. Mert nem akarok egy nagy pert a saját kormányunk ellen". A feldarabolással egyébként nemcsak Warren, hanem más elnökaspiránsok is fenyegettek korábban.

A feldarabolás semmit sem old meg

Nyilvánvaló, hogy a Facebook alapítója, aki a mai napig meg tudta tartani az ellenőrzést a cég felett, nem akarja, hogy feldarabolják a kreációját. (Zuckerberg egy ponton azzal viccelt, hogy ha irányító többségét nem tartotta volna meg, az elmúlt években már többször is kirúgták volna – amivel jelentős derültséget okozott a hallgatóság soraiban.) Ugyanakkor elismerte, hogy engedményeket kell tenni ahhoz, hogy elkerüljék a trösztellenes eljárást. Véleménye szerint ha az emberek úgy érzik, a kormányuk nem tudja felügyelni a technológiai szektort, akkor extrém megoldásokat fognak követelni. A Facebook-alapító egyébként korábban arra kérte a kormányokat, hogy ellenőrizzék az internetes tartalmakat, mert erre a techcégek önmagukban nem lépesek.

Zuckerberg kitért arra is, hogy a nagy cégek, mint az Amazon, a Facebook vagy a Google feldarabolása nem old meg semmit, például nem csökkenti a valószínűségét annak, hogy kívülről beavatkozzanak az amerikai választásokba. Sőt, szerinte inkább növeli, mert a több darabból álló cégek kevésbé tudnak koordinálni és együttműködni.

Amikor arról kérdezték, hogy miért nem megy el más országok által kért vallomástételre, úgy válaszolt, hogy „nem fogok elmenni minden egyes meghallgatásra a világban, pedig nagyon sokan ezt akarják. Amikor a Cambridge Analytica-botrány kirobbant, vallomást tettem a szenátus előtt, vallomást tettem az EU előtt. Nincs értelme minden egyes meghallgatásra elmenni, mert nem látom értelmét".

A Facebook és az agyműtét

A Facebook-alapító beszélt arról is, hogy meg kell állítani az egyre komolyabb riválisként feltűnő, főleg a fiatalok körében népszerű videómegosztó alkalmazás, a TikTok terjedését (a korábban Musical.ly néven futó app azután váltott nevet, hogy megvásárolta a kínai Bytedance). Ennek első lépéseként a Facebook egy nagyon hasonló, önállóan futó alkalmazást indított Lasso néven Mexikóban, ahova a TikToknak még nem sikerült megvetnie a lábát. A mexikói tesztüzem során szeretnék tökéletesíteni az alkalmazást.

Bár a kérdezz-felelek általában komoly hangnemben zajlott, volt alkalom kicsit feloldódni is. Például amikor arról kérdezték, hogy a Facebook használná-e a reklámcélzás területén az agyhoz csatlakoztatható interfész technológiáját, Zuckerberg eltűnődött az ehhez szükséges sebészi beavatkozás problémáin. „Azt gondoljátok, hogy a Libra (a Facebook nemrég bejelentett kriptovalutája – a szerk.) elindítása nehéz. De miről szólnának a szalagcímek ebben az esetben? A Facebook agyműtétet akar végrehajtani! Nem akarok kongresszusi meghallgatásokra járni ebben az ügyben" – fejezte be gondolatmenetét, miközben a teremben kitört a nevetés.

(forrás: The Verge)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Juttasd el rászorulókhoz! A JótÉtel megmutatja, hova viheted, és ha kell, a Budapest Bike Maffia érte is megy.

A tulajdonosok az eddigieknél autentikusabb, meggyőzőbb arculatra és kommunikációra vágytak.

Azt a címben már le sem mertem írni, hogy az egyik plakáton két Big Mac is egy párt alkot.

Rá találtak parkolni a Valentin-citylightra.

Legalábbis a Huawei reprezentatívként tálalt kutatása szerint, amelyből az derül ki, hogy a hatévesek között már csaknem mindnek volt okoseszköz a kezében.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés