hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már vissza is vonták a BKV reklámtenderét

Ma bocsájtották volna szavazásra a Fővárosi Közgyűlésen a BKV reklámfelületeinek hasznosítására kiírandó közbeszerzés tervezetét, de a délutáni vita után az egyik előterjesztő, György István főpolgármester-helyettes a túl sok felmerülő kérdésre hivatkozva vissza is vonta a tervezetet.

hirdetés

Szerda délelőtt még arról írtunk, hogy a Fővárosi Közgyűlés mai gyűlésén már el is fogadhatják a BKV reklámfelületeinek hasznosítására kiírandó közbeszerzés tervezetét, ám a napirendi vita után az egyik beterjesztő, György István főpolgármester-helyettes a túl sok felmerülő kérdésre hivatkozva vissza is vonta a tervezetet – értesült a Kreatív Online városházi forrásokból.

A Kreatív Online úgy tudja, hogy a napirendi vita során Hanzély Ákos, a Párbeszéd Magyarországért fővárosi képviselője, és Tüttő Kata szocialista képviselő is számos kérdést intézett György Istvánhoz, aki a túl sok felmerülő kérdésre hivatkozva végül visszavonta a tervezetet, és egy későbbi időpontban új tervezetet visznek majd a Közgyűlés elé.

Noha azt nem tudni, hogy Hanzély és Tüttő Kata milyen kérdéseket tett fel a napirenden, csak annyit, hogy szóba került Simicska Lajos neve is, maga a tervezet ontja magából a kérdéseket.

Mi volt a tervezetben?

A tervezetben olyan indulási feltételek, amelyek indokolatlannak tűnnek a BKV reklámfelületeinek hasznosítása tárgyában, továbbá versenykorlátozók lehetnek.

Utóbbira a példa, hogy csak olyan induló felel meg a szakmai követelménynek, amelyik rendelkezik reklámgazdai tevékenységre vonatkozó referenciával, noha nem világos, hogy csak Magyarországra vonatkozik-e, vagy nemzetközi referenciát is be lehet-e hozni? Amennyiben az első verzió igaz, úgy ennek lényegében valóban csak a Fidesz-közeli üzletembereknek tartott Simicska Lajos, Nyerges Zsolt és Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó Euro Publicity-Mahir Cityposter-Publimont hármas felel meg, lévén, hogy a legkiterjedtebb reklámgazda-hálózata országosan ennek a körnek van. Sőt, a HVG.hu ma reggeli cikkében további olyan, eddig nem tudott önkormányzatokat sorol fel, amelyeknél az utóbbi években ez a kör kötött reklámgazdai tevékenységre szerződést, például Újbuda, Szolnok, Budatétény. A cikk megjegyzi, hogy számos esetben úgy volt verseny a reklámgazdai koncessziókért, hogy Simicska cégei egymás ellen versenyeztek, pontosan úgy, ahogyan a BKV korábbi reklámgazdai pályázatában. Az sem érthető, hogy a fővárosi közlekedési társaság esetében miért kellene országos hálózatú reklámgazdai referenciával rendelkezni.

A másik, inkább indokolatlan, de szintén versenykorlátozó hatású feltétel, hogy előnyt élveznek azok az indulók, amelyek országos televíziós, rádiós, online és nyomtatott sajtós reklámfelületeket is kínálnak számukra, ráadásul ingyen. Ez az előny a reklámgazdai tevékenységre kiírt pályázatok és közbeszerzések körében újdonság és értelmetlen is, hiszen ez már médiaügynökségi tevékenységre vonatkozik, amelyben közterületi cégeknek nincs referenciájuk/gyakorlatuk – vagyis leginkább alvállalkozóval vagy konzorciális partnerrel tudnák teljesíteni a feltételt, ha több pontot akarnak kapni a bírálat során. Erre természetesen minden indulónak van lehetősége. Ugyanakkor a médiavásárlási közbeszerzések gyakorlata azt mutatja, hogy az állami szervezeteknek és cégeknek dolgozó médiaügynökségek a közpénzt legnagyobb arányban pont a Publimontnál és a Mahir Cityposternél költik el közterületen.

Előzmények 

A mostani tervezet reklámgazdai kitételével voltak már gondjai a BKV-nak korábban is, ugyanis a BKV ugyanilyen tárgyú, 2011-es pályázatát a kizárt Peron közterületi cégen kívül érdekelt félként az Epamedia is megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál arra hivatkozva, hogy a nemzetközi referencia kizárása sérti az uniós jogot. Az Epamedia a Fővárosi Bíróságnál is megtámadta a pályázatot, és a Gazdasági Versenyhivatalnál eljárást kezdeményezett.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a Peron által megtámadott pályázatról a Közbeszerzési Döntőbizottság csak azt mondta ki, hogy közbeszerzést kellett volna kiírnia a BKV-nak, azt nem vizsgálta, hogy versenykorlátozó lett volna a pályázat.

A tervezet szerint a jelenlegi szerződéses viszonyok szerint 2013-ban 720 millió forintot remél a BKV a koncessziós díjból. A tervezetben az áll, hogy  a BKV egy eredményes közbeszerzés esetén legfeljebb 2020. április végéig kötne szerződést. 

A címlapkép forrása: Google Street View

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés
hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.