hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már módosítják a reklámadótörvényt

A Parlament honlapjára felkerült a reklámadóról szóló törvény módosítójának tervezete, amelyet L. Simon László fideszes politikus jegyez. Ebben az áll, hogy az elhatárolt veszteséget csak a 2013-as üzleti évből lehet számításba venni. 

hirdetés

A mai nappal felkerült a Parlament honlapjára a reklámadóról szóló törvény módosítójának tervezete, amelyet L. Simon László fideszes politikus jegyez. Ebben a módosítóban van egy olyan rész is, amely különösen annak fényében érdekes, hogy korábban a Portfolio.hu azt írta, hogy az RTL Klub megúszhatja a reklámadót, mivel a médiavállalatnak 2012-ben a hivatalos eredménykimutatás mellékletében 23,7 milliárdos negatív adóalapja keletkezett, és ez 2013-ban sem csökkent jelentősen. Akkor ezt írta a lap:

"A reklámadóról szóló törvény 10. paragrafusa szerint ennek az összegnek az 50%-a felhasználható adóalap csökkentésre. Az RTL bevétele tavaly 23,5 milliárd forint volt. Reklámadót csak a második félév után kell fizetni. Az árbevétel szezonalitásával, illetve egyéb bevételekkel nem számolva látszik, hogy az adóalap és ezt csökkentő tétel könnyen kiütheti egymást. Ebben az esetben az RTL Klubnak nem kell reklámadót fizetnie, a reklámadó alapját valószínűleg teljesen leírhatja."

Csakhogy a mostani módosító kiegészítésében egy olyan rész is szerepel, amely arra irányulhat, hogy az RTL Klub (és esetlegesen más médiavállalkozások) véletlenül se tudja kikerülni a kötelezettséget. Ezt írják:

„10. Az adóalany csökkentheti a 2014. évben kezdődő adóév adóalapját — legfeljebb annak erejéig — a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996 . évi LXXXI. törvény 17. § (1) bekezdése vagy az Szja tv. 49/B. (7) bekezdése szerinti elhatárolt veszteség 50%-ával, feltéve, hogy a 2013. évben kezdődő üzleti évben az adóalany adózás előtti eredményének összege nulla vagy negatív.

Ez eddig nem szerepelt a törvényben, és tekintve, hogy az RTL tavaly az eredménybeszámolója szerint nyereséges volt, ezért kiesik. Mivel számos jel mutat arra, hogy a reklámadóról szóló törvény részben, vagy egészben az RTL ellenében született meg, hiszen ők fizethetik a legnagyobb, példátlanul az árbevételen alapúló adót, ezért a módosítás könnyen értékelhető úgy is, hogy a kormány nem hagyja, hogy az RTL Klub akárhogy is megússza, miután a kormány a saját korábbi módosítása szerint erre elméletben lett volna lehetősége a médiavállalatnak. Ez a módosító újabb fejezetet jelent a kormány és az RTL közötti csatában.  

Érdekes még az a módosítás is, miszerint a reklám megrendelője is fizetni lenne köteles, amennyiben a közzétevő nem tud, vagy nem akar, vagy nem elérhető. Ezzel alighanem azokat a hirdetéseket szeretnék megadóztatni, amelyek a Facebookon vagy a Google-ön keresztül futnak. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés