hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már módosítják a reklámadótörvényt

A Parlament honlapjára felkerült a reklámadóról szóló törvény módosítójának tervezete, amelyet L. Simon László fideszes politikus jegyez. Ebben az áll, hogy az elhatárolt veszteséget csak a 2013-as üzleti évből lehet számításba venni. 

hirdetés

A mai nappal felkerült a Parlament honlapjára a reklámadóról szóló törvény módosítójának tervezete, amelyet L. Simon László fideszes politikus jegyez. Ebben a módosítóban van egy olyan rész is, amely különösen annak fényében érdekes, hogy korábban a Portfolio.hu azt írta, hogy az RTL Klub megúszhatja a reklámadót, mivel a médiavállalatnak 2012-ben a hivatalos eredménykimutatás mellékletében 23,7 milliárdos negatív adóalapja keletkezett, és ez 2013-ban sem csökkent jelentősen. Akkor ezt írta a lap:

"A reklámadóról szóló törvény 10. paragrafusa szerint ennek az összegnek az 50%-a felhasználható adóalap csökkentésre. Az RTL bevétele tavaly 23,5 milliárd forint volt. Reklámadót csak a második félév után kell fizetni. Az árbevétel szezonalitásával, illetve egyéb bevételekkel nem számolva látszik, hogy az adóalap és ezt csökkentő tétel könnyen kiütheti egymást. Ebben az esetben az RTL Klubnak nem kell reklámadót fizetnie, a reklámadó alapját valószínűleg teljesen leírhatja."

Csakhogy a mostani módosító kiegészítésében egy olyan rész is szerepel, amely arra irányulhat, hogy az RTL Klub (és esetlegesen más médiavállalkozások) véletlenül se tudja kikerülni a kötelezettséget. Ezt írják:

„10. Az adóalany csökkentheti a 2014. évben kezdődő adóév adóalapját — legfeljebb annak erejéig — a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996 . évi LXXXI. törvény 17. § (1) bekezdése vagy az Szja tv. 49/B. (7) bekezdése szerinti elhatárolt veszteség 50%-ával, feltéve, hogy a 2013. évben kezdődő üzleti évben az adóalany adózás előtti eredményének összege nulla vagy negatív.

Ez eddig nem szerepelt a törvényben, és tekintve, hogy az RTL tavaly az eredménybeszámolója szerint nyereséges volt, ezért kiesik. Mivel számos jel mutat arra, hogy a reklámadóról szóló törvény részben, vagy egészben az RTL ellenében született meg, hiszen ők fizethetik a legnagyobb, példátlanul az árbevételen alapúló adót, ezért a módosítás könnyen értékelhető úgy is, hogy a kormány nem hagyja, hogy az RTL Klub akárhogy is megússza, miután a kormány a saját korábbi módosítása szerint erre elméletben lett volna lehetősége a médiavállalatnak. Ez a módosító újabb fejezetet jelent a kormány és az RTL közötti csatában.  

Érdekes még az a módosítás is, miszerint a reklám megrendelője is fizetni lenne köteles, amennyiben a közzétevő nem tud, vagy nem akar, vagy nem elérhető. Ezzel alighanem azokat a hirdetéseket szeretnék megadóztatni, amelyek a Facebookon vagy a Google-ön keresztül futnak. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Margaret Ann Dowling itthon korábban többek között a Marquard Media régiós vezérigazgatója volt.

4 éve dolgozik a Telenornál, a szakterületén komoly kihívásokat hozott a koronavírus. 

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés