hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már hárman az új mobilfrekvenciáért

Az Externet és a Telekom 4 közös cége mellett a tévés és internetes piacról ismert Digi, pletykák szerint pedig az Invitel is indulna a múlt héten meghirdetett negyedik országos mobilhálózat jogáért. Az új szolgáltató – bárki is nyerje a frekvenciát – a reklámpiacot is felkavarhatja.
hirdetés

DreamCom néven közös vállalatot hoz létre az Est Media Groupot is tulajdonló Econet.hu holding internetcége, az Externet és a Telekom 4 Magyarország nevű projektcég a múlt héten meghirdetett negyedik magyarországi mobilszolgáltatói licenc „esetleges megpályázására”.

Mint az Externet elnök-vezérigazgatója, Pórffy András kiemelte: az utóbbi hónapokban egyértelművé vált, hogy a három meglevő szolgáltató nem enged fel új, úgynevezett virtuális (a hálózatot a nagy cégektől bérlő) szolgáltatót a saját infrastruktúrájára, ezért „a verseny élénkítésének egyetlen módja egy új operátor megjelenése lehet”.

Hálózatot a nyugat-európai országokban is csak három-négy szolgáltató épített ki, de számos országban legalább ugyanennyi virtuális szolgáltató bérel kapacitást tőlük. „A jelenlegi mobil operátorok szinte befagyasztották a piacot, az árak alig-alig csökkennek, kialakult egyfajta status-quo. Itt az ideje kicsit izgalmasabbá tenni a versenyt. A vezetékes szélessávú piac példája jól mutatja, hogy az alternatívok igen élénk versenyt generáltak” – tette hozzá az internetcég elnöke.

A pályázáshoz alapított DreamComban 30 százalék lesz az Externet részesedése, míg a Telekom 4 Magyarország 70 százalékot birtokol majd. Utóbbi céget 2007 végén alapították – meg nem nevezett – külföldi szakmai és pénzügyi befektetők, valamint a magyar Pesti Csoport kommunikációs ügynökség, azzal a céllal, hogy saját frekvenciát szerezve vagy virtuális szolgáltatóként belépjenek a magyar mobilpiacra.

A Digi szintén, Invitel talán
A kábeltévés, műholdas és internetszolgáltatóként ismert Digi is indul a frekvenciáért – erősítette meg a társaság vezetője, Sárai Endre a Népszabadságnak. A fapados – költségeit alacsonyan tartó – üzleti modelljéről és olcsó szolgáltatásairól ismert cég Romániában már üzemeltet mobilszolgáltatást, eddig több mint egymillió előfizetőt gyűjtve.

Ugyancsak a Népszabadság arról is ír keddi számában, hogy a piaci pletykák szerint a legjelentősebb alternatív vezetékes telefonszolgáltatók közé tartozó Invitel is ringbe száll a szolgáltatás jogáért.

Bárki nyer, új óriásügyfél lesz
Az új frekvenciákat a múlt hét szerdáján hirdette meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), azzal érvelve: az utóbbi években lanyhult a mobilcégek közti verseny, és a vezeték nélküli szélessávú internetszolgáltatásban is számos kiaknázatlan lehetőség rejlik még. (A meglevő szolgáltatók hagyományos mobil- és szélessávú internetszolgáltatásra is alkalmas frekvenciájával megegyező negyedik GSM/3G licenc mellett a Westel 0660 egykori frekvenciáját is meghirdetik, utóbbin csak internetszolgáltatást lehet majd nyújtani – az NHH ettől főleg a vezeték nélküli internettel eddig el nem látott falvak elérését reméli.)

A TNS Media Intelligence adatai szerint a mobilcégek már a három meglevő szolgáltató révén is a negyedik legnagyobb reklámköltésű szektornak számítanak Magyarországon: 2007-ben listaáron számolva több mint 30 milliárd forintba kerültek az általuk megjelentetett reklámok (ennél többet csak a bankok, az autóforgalmazók és a gyógyszercégek költöttek).

Ha egy induló új szolgáltató az ő piaci részesedésükből szeretne kiharapni, hasonló nagyságrendben kell majd reklámra költenie, mint amekkora ebből a becsült összegből most egy-egy mobilcégre jut. Így ha érvényes lesz a pályázat, bárki is nyeri az új frekvenciát, olyan értékes új ügyfél jelenik majd meg a magyar reklámpiacon, amelyért – a meglevő szolgáltatókhoz hasonlóan – a legnagyobb ügynökségek indulhatnak harcba.

Az eddigi mobilszolgáltatók közül a közelmúltban a Pannon tendereztette újra reklámmegbízását. A pályázatot a hat meghívott ügynökség közül végül a korábban is megbízott Ogilvy nyerte.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Még jó párat kell aludni addig, hogy itthon is legálisan lehessen nézni Baby Yoda kalandjait.

10 éves lett ugyanis a mára legendássá vált, Isaiah Mustafa főszereplésével készült reklám.

Kiadók helyett egy szakértői csapat döntött a 20-as listáról, amelyből majd a győztest is kiválasztják.

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés