hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már hárman az új mobilfrekvenciáért

Az Externet és a Telekom 4 közös cége mellett a tévés és internetes piacról ismert Digi, pletykák szerint pedig az Invitel is indulna a múlt héten meghirdetett negyedik országos mobilhálózat jogáért. Az új szolgáltató – bárki is nyerje a frekvenciát – a reklámpiacot is felkavarhatja.
hirdetés

DreamCom néven közös vállalatot hoz létre az Est Media Groupot is tulajdonló Econet.hu holding internetcége, az Externet és a Telekom 4 Magyarország nevű projektcég a múlt héten meghirdetett negyedik magyarországi mobilszolgáltatói licenc „esetleges megpályázására”.

Mint az Externet elnök-vezérigazgatója, Pórffy András kiemelte: az utóbbi hónapokban egyértelművé vált, hogy a három meglevő szolgáltató nem enged fel új, úgynevezett virtuális (a hálózatot a nagy cégektől bérlő) szolgáltatót a saját infrastruktúrájára, ezért „a verseny élénkítésének egyetlen módja egy új operátor megjelenése lehet”.

Hálózatot a nyugat-európai országokban is csak három-négy szolgáltató épített ki, de számos országban legalább ugyanennyi virtuális szolgáltató bérel kapacitást tőlük. „A jelenlegi mobil operátorok szinte befagyasztották a piacot, az árak alig-alig csökkennek, kialakult egyfajta status-quo. Itt az ideje kicsit izgalmasabbá tenni a versenyt. A vezetékes szélessávú piac példája jól mutatja, hogy az alternatívok igen élénk versenyt generáltak” – tette hozzá az internetcég elnöke.

A pályázáshoz alapított DreamComban 30 százalék lesz az Externet részesedése, míg a Telekom 4 Magyarország 70 százalékot birtokol majd. Utóbbi céget 2007 végén alapították – meg nem nevezett – külföldi szakmai és pénzügyi befektetők, valamint a magyar Pesti Csoport kommunikációs ügynökség, azzal a céllal, hogy saját frekvenciát szerezve vagy virtuális szolgáltatóként belépjenek a magyar mobilpiacra.

A Digi szintén, Invitel talán
A kábeltévés, műholdas és internetszolgáltatóként ismert Digi is indul a frekvenciáért – erősítette meg a társaság vezetője, Sárai Endre a Népszabadságnak. A fapados – költségeit alacsonyan tartó – üzleti modelljéről és olcsó szolgáltatásairól ismert cég Romániában már üzemeltet mobilszolgáltatást, eddig több mint egymillió előfizetőt gyűjtve.

Ugyancsak a Népszabadság arról is ír keddi számában, hogy a piaci pletykák szerint a legjelentősebb alternatív vezetékes telefonszolgáltatók közé tartozó Invitel is ringbe száll a szolgáltatás jogáért.

Bárki nyer, új óriásügyfél lesz
Az új frekvenciákat a múlt hét szerdáján hirdette meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), azzal érvelve: az utóbbi években lanyhult a mobilcégek közti verseny, és a vezeték nélküli szélessávú internetszolgáltatásban is számos kiaknázatlan lehetőség rejlik még. (A meglevő szolgáltatók hagyományos mobil- és szélessávú internetszolgáltatásra is alkalmas frekvenciájával megegyező negyedik GSM/3G licenc mellett a Westel 0660 egykori frekvenciáját is meghirdetik, utóbbin csak internetszolgáltatást lehet majd nyújtani – az NHH ettől főleg a vezeték nélküli internettel eddig el nem látott falvak elérését reméli.)

A TNS Media Intelligence adatai szerint a mobilcégek már a három meglevő szolgáltató révén is a negyedik legnagyobb reklámköltésű szektornak számítanak Magyarországon: 2007-ben listaáron számolva több mint 30 milliárd forintba kerültek az általuk megjelentetett reklámok (ennél többet csak a bankok, az autóforgalmazók és a gyógyszercégek költöttek).

Ha egy induló új szolgáltató az ő piaci részesedésükből szeretne kiharapni, hasonló nagyságrendben kell majd reklámra költenie, mint amekkora ebből a becsült összegből most egy-egy mobilcégre jut. Így ha érvényes lesz a pályázat, bárki is nyeri az új frekvenciát, olyan értékes új ügyfél jelenik majd meg a magyar reklámpiacon, amelyért – a meglevő szolgáltatókhoz hasonlóan – a legnagyobb ügynökségek indulhatnak harcba.

Az eddigi mobilszolgáltatók közül a közelmúltban a Pannon tendereztette újra reklámmegbízását. A pályázatot a hat meghívott ügynökség közül végül a korábban is megbízott Ogilvy nyerte.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés