hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már hárman az új mobilfrekvenciáért

Az Externet és a Telekom 4 közös cége mellett a tévés és internetes piacról ismert Digi, pletykák szerint pedig az Invitel is indulna a múlt héten meghirdetett negyedik országos mobilhálózat jogáért. Az új szolgáltató – bárki is nyerje a frekvenciát – a reklámpiacot is felkavarhatja.
hirdetés

DreamCom néven közös vállalatot hoz létre az Est Media Groupot is tulajdonló Econet.hu holding internetcége, az Externet és a Telekom 4 Magyarország nevű projektcég a múlt héten meghirdetett negyedik magyarországi mobilszolgáltatói licenc „esetleges megpályázására”.

Mint az Externet elnök-vezérigazgatója, Pórffy András kiemelte: az utóbbi hónapokban egyértelművé vált, hogy a három meglevő szolgáltató nem enged fel új, úgynevezett virtuális (a hálózatot a nagy cégektől bérlő) szolgáltatót a saját infrastruktúrájára, ezért „a verseny élénkítésének egyetlen módja egy új operátor megjelenése lehet”.

Hálózatot a nyugat-európai országokban is csak három-négy szolgáltató épített ki, de számos országban legalább ugyanennyi virtuális szolgáltató bérel kapacitást tőlük. „A jelenlegi mobil operátorok szinte befagyasztották a piacot, az árak alig-alig csökkennek, kialakult egyfajta status-quo. Itt az ideje kicsit izgalmasabbá tenni a versenyt. A vezetékes szélessávú piac példája jól mutatja, hogy az alternatívok igen élénk versenyt generáltak” – tette hozzá az internetcég elnöke.

A pályázáshoz alapított DreamComban 30 százalék lesz az Externet részesedése, míg a Telekom 4 Magyarország 70 százalékot birtokol majd. Utóbbi céget 2007 végén alapították – meg nem nevezett – külföldi szakmai és pénzügyi befektetők, valamint a magyar Pesti Csoport kommunikációs ügynökség, azzal a céllal, hogy saját frekvenciát szerezve vagy virtuális szolgáltatóként belépjenek a magyar mobilpiacra.

A Digi szintén, Invitel talán
A kábeltévés, műholdas és internetszolgáltatóként ismert Digi is indul a frekvenciáért – erősítette meg a társaság vezetője, Sárai Endre a Népszabadságnak. A fapados – költségeit alacsonyan tartó – üzleti modelljéről és olcsó szolgáltatásairól ismert cég Romániában már üzemeltet mobilszolgáltatást, eddig több mint egymillió előfizetőt gyűjtve.

Ugyancsak a Népszabadság arról is ír keddi számában, hogy a piaci pletykák szerint a legjelentősebb alternatív vezetékes telefonszolgáltatók közé tartozó Invitel is ringbe száll a szolgáltatás jogáért.

Bárki nyer, új óriásügyfél lesz
Az új frekvenciákat a múlt hét szerdáján hirdette meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), azzal érvelve: az utóbbi években lanyhult a mobilcégek közti verseny, és a vezeték nélküli szélessávú internetszolgáltatásban is számos kiaknázatlan lehetőség rejlik még. (A meglevő szolgáltatók hagyományos mobil- és szélessávú internetszolgáltatásra is alkalmas frekvenciájával megegyező negyedik GSM/3G licenc mellett a Westel 0660 egykori frekvenciáját is meghirdetik, utóbbin csak internetszolgáltatást lehet majd nyújtani – az NHH ettől főleg a vezeték nélküli internettel eddig el nem látott falvak elérését reméli.)

A TNS Media Intelligence adatai szerint a mobilcégek már a három meglevő szolgáltató révén is a negyedik legnagyobb reklámköltésű szektornak számítanak Magyarországon: 2007-ben listaáron számolva több mint 30 milliárd forintba kerültek az általuk megjelentetett reklámok (ennél többet csak a bankok, az autóforgalmazók és a gyógyszercégek költöttek).

Ha egy induló új szolgáltató az ő piaci részesedésükből szeretne kiharapni, hasonló nagyságrendben kell majd reklámra költenie, mint amekkora ebből a becsült összegből most egy-egy mobilcégre jut. Így ha érvényes lesz a pályázat, bárki is nyeri az új frekvenciát, olyan értékes új ügyfél jelenik majd meg a magyar reklámpiacon, amelyért – a meglevő szolgáltatókhoz hasonlóan – a legnagyobb ügynökségek indulhatnak harcba.

Az eddigi mobilszolgáltatók közül a közelmúltban a Pannon tendereztette újra reklámmegbízását. A pályázatot a hat meghívott ügynökség közül végül a korábban is megbízott Ogilvy nyerte.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés