hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már a kollégáinkat sem szeretjük annyira

Nem sok cég jelentkezett a kommunikációs szektorból idén az Aon Hewitt Legjobb Munkahely címére, de nem is csoda: a felmérés szerint ebben az iparágban most szinte minden tekintetben elégedetlenebbek a dolgozók, mint az országos átlag. A tavalyihoz képest is romlott a helyzet.

hirdetés

„A dolgozók kevesebb, mint fele elkötelezett, és az országos átlaghoz képest kevésbé kötődnek munkahelyükhöz. Elégedettek viszont feletteseikkel és nagyobb a hatáskörük is” – írtuk tavaly a Hewitt dolgozói elégedettségi felmérésének eredményeit összegezve a hazai kommunikációs szakmáról. Úgy tűnik, a helyzet azóta csak romlott: az Aon Hewitt idei, immár tízedik alkalommal elvégzett felmérésében a reklám- és média szektorban dolgozók szinte minden egyes kérdésben rosszabbnak látják a helyzetüket az országos átlagnál. Nem csoda, hogy ebből az iparágból idén végül túl kevesen jelentkeztek a Legjobb Munkahely címért, az Aon Hewitt ezért aztán nem is hirdetett győztest.

Már a kollégákat sem szeretik

Az elkötelezettség a szektorban, ahogy korábban is, alatta marad az országos átlagnak: míg országos átlagban a dolgozók 57 százaléka elkötelezett a munkahelyével szemben, addig a kommunikációipari dolgozóknak csupán 48 százalékáról mondható ez el. Valószínűleg az egész iparágat sújtó válságnak köszönhető azonban az, hogy a maradási hajlandóságra vonatkozó szakadék az átlag és a szektor között csökkent. A kommunikációs munkatársak 59 százaléka ugyanis a kisebb elkötelezettség ellenére nehezen válna meg a munkahelyétől – ami alig kevesebb, mint a 61 százalékos országos átlag, – és 63 százalékuk szándéka szerint egy év múlva is ugyanott fog dolgozni – az országos átlag itt 67 százalék.

Nem változott tavalyhoz képest a helyzet sem országos, sem iparági szinten abban, hogy a szektor dolgozói kevésbé ítélik hasznosnak a képzéseiket, és kevésbé látnak lehetőséget szakmai fejlődésre a munkahelyi keretek között, romlott azonban a kollégákkal való jó viszony. Míg tavaly ez volt a szektor egyik legnagyobb erőssége, addig 2010-re ez is az országos átlag alá csúszott. Hasonlóan visszaesett a közvetlen felettessel való elégedettség: a 67 százalékos országos átlaggal ellentétben a szektor dolgozóinak csak 64 százaléka állítja most, hogy felettese kellő támogatást nyújt számára, és a korábban az országos átlagnál gyakoribb dicséretek is visszaestek az országos szintre. Körülbelül tíz százalékkal az országos alatt marad az iparág a fizetési kérdésekkel kapcsolatos elégedettségben is.

Legalább a munka még mindig izgalmas

Az Aon Hewitt iparági jelentése egyetlen olyan kérdésről számol be, amelyben a reklám és média területén dolgozók jelentősen eltérnek pozitív irányban az országos átlagtól: jobban megvizsgálva a kérdést azonban ez sem pozitív. A kérdés ugyanis a munkahely vagy szervezeti egység legutóbbi jelentős szervezeti változására vonatkozik, amire a szektor dolgozóinak 18 százalékkal nagyobb része válaszolta azt, hogy legutóbb három hónapon belül történt ilyen változás – legyen az összeolvadás, vezetés cseréje vagy jelentős létszámleépítés. 13 százalékkal többen találkoznak hetente vagy gyakrabban a szervezet első számú vezetőjével is, mint az országos átlag, de ez sem feltétlenül elégedettségi mutató, mint inkább a cégek méretéből adódó helyzet.

Néhány százalékkal pozitívabb a mérleg az átlagosnál a kommunikációs iparban még a legutóbbi jelentős fizetésemelésre vonatkozóan: az országos hét százalékkal szemben itt tíz százalék mondta azt, hogy három hónapon belül minimum öt százalékkal nőtt a fizetése. Hasonlóan kevéssel, két százalékkal többen mondták a három hónapon belüli előreléptetést is, továbbá két százalékkal többen kapnak hetente vagy gyakrabban teljesítményjavítást célzó visszajelzést. A szakma egyetlen érdemét jelenleg úgy tűnik, a dolgozókra váró kihívások, izgalmas és érdekes feladatok jelentik: a 32 százalékos országos átlaggal szemben a reklám és média szektorban dolgozók negyven százaléka mondta, hogy hetente vagy gyakrabban foglalkozik ilyen feladatokkal.

 

Reklám/média szektor (%)

Országos átlag (%)

Vállalatom elismert, jó hírnévnek örvend.

60

69

A vállalatom jó munkahelynek számít a régióban, közvetlen környezetemben.

59

65

Vállalatunk meg tudja tartani legjobb embereit.

31

41

A felsővezetők nyíltan tájékoztatnak bennünket a céget érintő kérdésekről.

31

46

Megfelelő tájékoztatást kapok a vállalat hosszútávú célkitűzéseiről.

31

51

Nyugodt szívvel ajánlanám a vállalatot munkát kereső barátaimnak.

44

59

Elégedett vagyok fizetésemmel más elhelyezkedési lehetőségeimhez képest.

32

40

Fizetésem elvégzett munkámmal, a rám bízott felelősséggel arányos.

26

33

Teljesítményem közvetlen hatással van a fizetésemre, ha jobban dolgozom, többet is keresek.

19

30

A vállalat megfelelő szintű juttatásokat (pl.: nyelvoktatás, étkezési hozzájárulás, sportolási lehetőség, bérlet) biztosít számomra.

41

57

Meghozhatom a munkám végzéséhez szükséges döntéseket.

56

55

A vállalat megfelelő előrelépési lehetőségeket biztosít számomra.

28

35

 

 

Reklám/média szektor (%)

Országos átlag (%)

 

Három hónapon belül

Mikor esett át munkahelye/szervezeti egysége legutóbb jelentős szervezeti változáson?

35

17

Mikor kapott legutóbb jelentős (évi 5-7 százalékot meghaladó) fizetésemelést?

10

7

Mikor léptették elő legutóbb?

7

5

 

Hetente vagy gyakrabban

Milyen gyakran találkozik a szervezet első számú vezetőjével személyesen?

44

31

Milyen gyakran foglalkozik kihívást jelentő, izgalmas, érdekes feladatokkal?

40

32

Milyen gyakran kap a teljesítményének javítását célzó visszajelzést?

17

15

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Az influencer marketinggel foglalkozó, már Európa több országában jelen lévő vállalkozás nemrég került az amerikai piackutató látószögébe.

Az Önszabályozó Reklám Testület történelminek nevezte a megállapodást.

Csizmadi Péter feladata lesz a nemzetközi kapcsolatok erősítése.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés