hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már a kollégáinkat sem szeretjük annyira

Nem sok cég jelentkezett a kommunikációs szektorból idén az Aon Hewitt Legjobb Munkahely címére, de nem is csoda: a felmérés szerint ebben az iparágban most szinte minden tekintetben elégedetlenebbek a dolgozók, mint az országos átlag. A tavalyihoz képest is romlott a helyzet.

hirdetés

„A dolgozók kevesebb, mint fele elkötelezett, és az országos átlaghoz képest kevésbé kötődnek munkahelyükhöz. Elégedettek viszont feletteseikkel és nagyobb a hatáskörük is” – írtuk tavaly a Hewitt dolgozói elégedettségi felmérésének eredményeit összegezve a hazai kommunikációs szakmáról. Úgy tűnik, a helyzet azóta csak romlott: az Aon Hewitt idei, immár tízedik alkalommal elvégzett felmérésében a reklám- és média szektorban dolgozók szinte minden egyes kérdésben rosszabbnak látják a helyzetüket az országos átlagnál. Nem csoda, hogy ebből az iparágból idén végül túl kevesen jelentkeztek a Legjobb Munkahely címért, az Aon Hewitt ezért aztán nem is hirdetett győztest.

Már a kollégákat sem szeretik

Az elkötelezettség a szektorban, ahogy korábban is, alatta marad az országos átlagnak: míg országos átlagban a dolgozók 57 százaléka elkötelezett a munkahelyével szemben, addig a kommunikációipari dolgozóknak csupán 48 százalékáról mondható ez el. Valószínűleg az egész iparágat sújtó válságnak köszönhető azonban az, hogy a maradási hajlandóságra vonatkozó szakadék az átlag és a szektor között csökkent. A kommunikációs munkatársak 59 százaléka ugyanis a kisebb elkötelezettség ellenére nehezen válna meg a munkahelyétől – ami alig kevesebb, mint a 61 százalékos országos átlag, – és 63 százalékuk szándéka szerint egy év múlva is ugyanott fog dolgozni – az országos átlag itt 67 százalék.

Nem változott tavalyhoz képest a helyzet sem országos, sem iparági szinten abban, hogy a szektor dolgozói kevésbé ítélik hasznosnak a képzéseiket, és kevésbé látnak lehetőséget szakmai fejlődésre a munkahelyi keretek között, romlott azonban a kollégákkal való jó viszony. Míg tavaly ez volt a szektor egyik legnagyobb erőssége, addig 2010-re ez is az országos átlag alá csúszott. Hasonlóan visszaesett a közvetlen felettessel való elégedettség: a 67 százalékos országos átlaggal ellentétben a szektor dolgozóinak csak 64 százaléka állítja most, hogy felettese kellő támogatást nyújt számára, és a korábban az országos átlagnál gyakoribb dicséretek is visszaestek az országos szintre. Körülbelül tíz százalékkal az országos alatt marad az iparág a fizetési kérdésekkel kapcsolatos elégedettségben is.

Legalább a munka még mindig izgalmas

Az Aon Hewitt iparági jelentése egyetlen olyan kérdésről számol be, amelyben a reklám és média területén dolgozók jelentősen eltérnek pozitív irányban az országos átlagtól: jobban megvizsgálva a kérdést azonban ez sem pozitív. A kérdés ugyanis a munkahely vagy szervezeti egység legutóbbi jelentős szervezeti változására vonatkozik, amire a szektor dolgozóinak 18 százalékkal nagyobb része válaszolta azt, hogy legutóbb három hónapon belül történt ilyen változás – legyen az összeolvadás, vezetés cseréje vagy jelentős létszámleépítés. 13 százalékkal többen találkoznak hetente vagy gyakrabban a szervezet első számú vezetőjével is, mint az országos átlag, de ez sem feltétlenül elégedettségi mutató, mint inkább a cégek méretéből adódó helyzet.

Néhány százalékkal pozitívabb a mérleg az átlagosnál a kommunikációs iparban még a legutóbbi jelentős fizetésemelésre vonatkozóan: az országos hét százalékkal szemben itt tíz százalék mondta azt, hogy három hónapon belül minimum öt százalékkal nőtt a fizetése. Hasonlóan kevéssel, két százalékkal többen mondták a három hónapon belüli előreléptetést is, továbbá két százalékkal többen kapnak hetente vagy gyakrabban teljesítményjavítást célzó visszajelzést. A szakma egyetlen érdemét jelenleg úgy tűnik, a dolgozókra váró kihívások, izgalmas és érdekes feladatok jelentik: a 32 százalékos országos átlaggal szemben a reklám és média szektorban dolgozók negyven százaléka mondta, hogy hetente vagy gyakrabban foglalkozik ilyen feladatokkal.

 

Reklám/média szektor (%)

Országos átlag (%)

Vállalatom elismert, jó hírnévnek örvend.

60

69

A vállalatom jó munkahelynek számít a régióban, közvetlen környezetemben.

59

65

Vállalatunk meg tudja tartani legjobb embereit.

31

41

A felsővezetők nyíltan tájékoztatnak bennünket a céget érintő kérdésekről.

31

46

Megfelelő tájékoztatást kapok a vállalat hosszútávú célkitűzéseiről.

31

51

Nyugodt szívvel ajánlanám a vállalatot munkát kereső barátaimnak.

44

59

Elégedett vagyok fizetésemmel más elhelyezkedési lehetőségeimhez képest.

32

40

Fizetésem elvégzett munkámmal, a rám bízott felelősséggel arányos.

26

33

Teljesítményem közvetlen hatással van a fizetésemre, ha jobban dolgozom, többet is keresek.

19

30

A vállalat megfelelő szintű juttatásokat (pl.: nyelvoktatás, étkezési hozzájárulás, sportolási lehetőség, bérlet) biztosít számomra.

41

57

Meghozhatom a munkám végzéséhez szükséges döntéseket.

56

55

A vállalat megfelelő előrelépési lehetőségeket biztosít számomra.

28

35

 

 

Reklám/média szektor (%)

Országos átlag (%)

 

Három hónapon belül

Mikor esett át munkahelye/szervezeti egysége legutóbb jelentős szervezeti változáson?

35

17

Mikor kapott legutóbb jelentős (évi 5-7 százalékot meghaladó) fizetésemelést?

10

7

Mikor léptették elő legutóbb?

7

5

 

Hetente vagy gyakrabban

Milyen gyakran találkozik a szervezet első számú vezetőjével személyesen?

44

31

Milyen gyakran foglalkozik kihívást jelentő, izgalmas, érdekes feladatokkal?

40

32

Milyen gyakran kap a teljesítményének javítását célzó visszajelzést?

17

15

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés