hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már a Google-nek is annyi

Roger McName, a Facebook egyik korai befektetője szerint is vége a közösségi médiának, a Google dominanciája pedig megtörik, mert mobilon már nem ugyanazok a szabályok, mint a neten.

hirdetés

Roger McName, az Elevation Partners kockázati tőkebefektető-cég egyik tagja, a Facebook egyik korai pénzelője is keresztet vet a közösségi médiára – írja a Wallblog.

McName a The Paley Center for Media vendégelőadójaként készített prezentációt az internet jelenéről és közeljövőjéről. A szakember a közösségi média korának végét úgy érti, hogy azok a vállalatok, amelyek még mindig a Facebook vagy a Twitter hegemóniájának megtörésén, vagy pedig új közösségimédiás platformokon gondolkodnak, csak az idejüket meg a pénzüket vesztegetik. „A platformok léteznek, a közösségi szolgáltatásokat nem kell kitalálni, és ha csak ilyen terveid vannak, akkor az nem elég a győzelemhez”. McName az Old Spice-saga sikerével illusztrálja a Facebook dominanciáját. „Ez csak egy példa arra, hogy a Facebook megnyerte a versenyt és a jövőkép arra, hogy miképpen őrzi meg a domináns szerepét, amit a hirdetők fognak szinten tartani, akik csak most kezdik el kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. „A kockázatitőke-befektetők által alapított utolsó ötszáz közösségimédiás vállalkozás ablakon kidobott pénz volt. Komolyan mondom” – állítja McName.

A keresés vége

Bár a Google+-t nem említette, annyit elmondott, hogy a keresőóriás stratégiailag nehéz helyzetben van. „A Google terméke túl sikeres volt, és ez megnyitotta a terepet mások előtt is. A Facebook, a Wikipedia, a Twitter vagy a Match.com olyan helyek, ahol az emberek a Google nélkül keresnek” – ismertette.

McName számára az is világos, hogy az okostelefonok piacát a Google soha nem fogja meghódítani. „A számítógépeken indított kereséseknek egy százalékát éri csak el a mobilos keresések száma” – mond egy adatot. „Az internetre csatlakoztatott eszközök fele okostelefon, de épp ezen a piacon nincs sehol a Google” – véli. A szakember úgy látja, hogy a Gmail és a Youtube továbbra is sikeresek maradnak, de ennek már semmi köze nem lesz a keresőmotorokra épülő üzleti modellhez. „A keresés alkonya felszabadító hatással lesz mindannyiunk számára” – fest jövőképet McName.

De jön más

McName szerint a HTML5 (programozási nyelv, ezen az alapon nem lesz szükség Adobe, Flash, Java, stb. pluginekre az internet használatához) alapvetően változtat meg mindent, és a hirdetők számára ez lesz a legnagyobb löket az interneten. „A HTML5-ben a reklám egy alkalmazás, egy twit egy alkalmazás, minden alkalmazás. HTML5-ben nincs szükséged display-reklámokra. Az Amazon a webáruházának egy részét reklámként használhatja fel, ha egy könyvismertetőt olvasol, máris megveheted a könyvet ugyanarról az oldalról. 

(forrás: Wallblog)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés