hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar sztetoszkóp kapott nemzetközi designdíjat

Az eszköz már korai fázisban ki tudja mutatni a szív működési rendellenességeit. És a formája is szép.

hirdetés

Tekintélyes nemzetközi designdíjat, az IF Design Awardot nyerte el a Flying Objects stúdió egy orvostechnológiai fejlesztés formatervével: a DualScope sztetoszkóp már nagyon korai fázisban képes kimutatni a szív működési rendellenességeit. Az eszköz "egyszerre analizálja a szív elektromos állapotát (EKG) és a szívhangot (PKG). Ezeket összevetve olyan szívproblémákat is képes jelezni egy háziorvosi vizsgálat alkalmával, amik mindeddig csak komolyabb mérésekkel voltak kimutathatóak" - áll a hivatalos leírásban. Ebből következik, hogy a DualScope elsődleges célcsoportja a háziorvosok és klinikai orvosok.

"Az orvosnak hasonló a rutint kell követnie, mint egy hagyományos sztetoszkópos vizsgálat során, érintve a megadott anatómiai mérési pontokat. DualScope pedig Bluetooton keresztül csatlakozik a dedikált applikációhoz, ahol egy algoritmus segíti a gyorsabb, pontosabb diagnosztizálást, kiemelve az esetleges problémákat a görbéken. Az orvos egy tableten keresztül elemezheti a vizsgálati eredményeket, és dönthet a további teendőkről" - írják. Az eszközt Kozmann György vezetésével fejlesztették.

A design

"A nyakba akasztott sztetoszkóp az orvosok nagyon fontos jelképe, amihez öntudatlanul is kapcsoljuk a gyógyulást, megbízhatóságot, hozzáértést. Bár a diagnosztikában már sokkal fejlettebb eszközöknek állnak rendelkezésre, a sztetoszkóp feltalálása óta töretlenül az orvoslás egyik szimbóluma" - írja a Flying Objects stúdió a formatervről, illetve az általa képviselt kihívásáról a sajtóanyagban.

Az IF Design Awardot 1953-ban adták át először Hannoverben. Évente több tízezer pályázatból választja ki egy szakmai zsűri a kategóriák győzteseit. A Flying Objects és DualScope fejlesztői csapatának tagjai és vezetői március 9-én vették át a díjat, Münchenben.

A Flying Objects stúdiót két, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett designer, Húnfalvi András és Laufer Ferenc alapították. A stúdió 2015-ben kapott már egy Red Dot díjat, szintén egy orvostechnológiai munkával.

Lent láthatók a most nyert sztetoszkóp szemléltető grafikái.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kutatócég a közösségi médiás események, vásárlói vélemények feltérképezésében segít.

Az egyszázalékos kampány „Együtt lehetséges!" szlogen alatt fut

Július 15-ig várják a nevezéseket. Négy új kategóriát is indítanak.

Autós, bokszos, hír- és műkereskedő portál is a sales house-hoz került.

Tenderen választották ki őket a borshow szervezői.

hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés