hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar fogyasztók - tudatosak, de tájékozatlanok

A magyar vásárlók döntő többsége előnyben részesítené a hazai termékeket az importáltakkal szemben, de csak kevesen tudják egyértelműen megkülönböztetni egymástól a magyar és a külföldi márkákat - állítja a TNS Hungary és a OmnicomMediaGroup (OMG) közös tanulmánya.
hirdetés
A TNS Hungary és az OMG 15 évnél idősebb lakosság körében végzett, reprezentatív kutatása szerint a magyar fogyasztók - bár hajlandóak lennének forintjaikkal támogatni a hazai termékeket - mégis nehezen tudják elválasztani a magyar márkákat a külföldiektől.

Az egyes márkák beazonosításánál leginkább a tradíció ad támpontot a fogyasztók számára: a megkérdezettek például a hagyományosan erősebb hazai iparágakban inkább feltételezték, hogy magyar a brand, de például műszaki cikkek esetén jobban megbékéltek egy nemzetközi produktummal.

A fogyasztó zavarát a márkák külföldi, illetve magyar eredetének meghatározásában jól illusztrálja, hogy például a Kékkúti Ásványvizet a válaszadók 51 százaléka azonosította magyarként, míg a Theodora Quelle – ugyan ezen márka másik neve – már kétharmaduk szerint külföldi.

A Soproni és a Dreher magyar gyártású sörök besorolásával is problémák voltak: bár mindkét gyár nagy nemzetközi cégek birtokában van, a megkérdezettek többsége csak a Soproniról tudta hogy magyar gyártású, míg a Dreher csak hatoduk szerint hazai termék.

A kutatás azon túl, hogy ismerős márkák besorolására kérte a válaszadókat, azt is megpróbálta felmérni, milyen előnyökre számíthatnak a magyarként azonosított termékek, és milyen elvárásaik vannak ezekkel szemben a fogyasztóknak.

A felmérés tanulságai szerint a megkérdezettek legtöbbször arra törekszenek, hogy magyar terméket vegyenek, és így is tesznek mindaddig, amíg a hazai árucikket nem érzik gyengébb minőségűnek a külföldi konkurencia termékénél.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés