hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar fejlesztésű app tüntetné el az üresen kongó koncerttermeket

A Banding az előadók közötti cserekapcsolatokat, cserekoncerteket digitalizálná és tenné jóval egyszerűbbé. Az EU zeneipari pályázatán már nyert a projekt, a következő lépcsőfok Cannes.

hirdetés

A különböző országokból érkező zenekarok közötti barátkozás, egymás elhívása egy-egy koncertre vagy turnéra ismert jelenség a zeneiparban, ám ezek a próbálkozások valamilyen kommunikációs probléma miatt sokszor idő előtt kimerülnek, leépülnek, vagy nem terv szerint sülnek el.

Ezt a partneri folyamatot digitalizálná és könnyítené meg a magyar fejlesztésű Banding, amely az EU nagy zeneipari pályázatán (Music Moves Europe) nyert komoly támogatást, június elején pedig Cannes-ban, a zeneipar csúcseseményének startup-versenyén, a korábban például a SoundCloudnak is ugródeszkát jelentő MidemLaben szerezhetnek új befektetőket.

A Banding mögött a budapesti zeneipari konferenciát (Budapest Showcase Hub) szervező, eddig is a régiós összefogáson dolgozó csapat áll. „Mi magunk is szerveztünk már olyan koncerteket, ahol egy Budapesten sikeres zenekar mellé hívtunk a környező országból előadót, hogy utóbbinak ne méltatlanul kis közönség előtt kelljen játszania. Mint ahogy magyar zenekarok is léphettek fel például Bukarestben, Pozsonyban vagy Németországban az adott országban népszerű zenekar előtt. Ezek voltak a Newkidsfromthebloc-estek. De azt látjuk, bőven van még mit fejleszteni ezeken a kapcsolatokon” – mondja Horváth Renátó, a Banding egyik alapítója, aki szerint valós zenekari sztorikból merítették az ötletet az apphoz.

„Sokszor például azt tapasztaljuk, hogy valamelyik zenekar nem tesz bele annyi energiát a közös koncertbe, turnéba, mint amennyit előzetesen megígér. A Banding ezen azzal segítene, hogy itt egymást is értékelnék az előadók, és egy ellenőrzött folyamaton keresztül követné lépésről-lépésre a rendszer az együttműködést” – magyarázza Szendrey-Nagy Olivér, a Banding ötletgazdája.

A Banding tehát a tervek szerint főleg olyan zenekaroknak segíthet, akik egy számukra ismeretlen piacon szerveznek fellépéseket, és ehhez keresnek partnert és ezzel együtt kapcsolati hálót. Az alkalmazásban stílus, ismertség alapján is lehetne keresgélni potenciális partnerzenekart. Az alapítók szerint az is fontos szempont, hogy valós adatokat gyűjtsenek az egyes zenekarok koncertjeinek látogatottságáról, hiszen ma sokszor a Youtube-, vagy Facebook-követők száma köszönőviszonyban sincs a valós koncertlátogatók mennyiségével.

A Banding alapítói szerint nem csak a kisebb közönségű előadóknak, de az adott piacon kevésbé ismert, turnéra induló zenészeknek is jó lehetőség. „Ott van például Ryley Walker esete, aki a tengerentúlon és Nyugat-Európában is masszív táborral bír, itthon mégis alig jön össze 100 ember egy koncertjére” – meséli Szendrey-Nagy.

Az alapítók több monetizációs forgatókönyvet is kidolgoztak, amiket közép- és hosszútávon fokozatosan tesztelni fognak. A BUSH-sal kapcsolatban álló, vagy ott fellépő előadói réteg már teszteli az appot (tesztelésre még lehet jelentkezni), emellett az alapítók egyre több zenekart próbálnak Banding-nagykövetté tenni, akik az alkalmazás hírét viszik. 

Az egyik első ilyen Banding nagykövet-banda a román Golan, amely pont egy zenekarok közötti partneri együttműködésnek köszönheti a sikerét, és azt, hogy ma már többezres közönség előtt lépnek fel hazájukban. A Golan ugyanis sokat turnézott a Parov Stelar előzenekaraként, ami nyilván nagyot dobott a formáció ismertségén is.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés