hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar ember evés közben beszél

Az egyik kereskedelmi tévé szombat esti műsorpótló főműsorként egy vendéglátó-ipari üzemegységben összeülteti arcait, akiknek csak annyi a feladatuk, hogy végigegyék az elébük hordott porciókat, majd addig beszéljenek bármiről, amíg az adásrendező be nem szól nekik, mondván: „Ennyi!”

hirdetés
Kaszás György

Nem azért említem ezt, mintha nem tudnám, hogy a kereskedelmi televíziózás Magyarországon kb. 10-20 ember folyamatos médiabéli reciklálásáról szól. Nem mintha nem lenne világos előttem, hogy ezt a reciklálást nevezik a szerkesztők műsoroknak. Előfordul például, hogy a népszerű hírműsor vezetője egy másik programban nyulat nyal, és van, hogy ugyancsak ő a péntek esti össznépi ereszd-el-a-hajamat dajdajozásban a közönséggel összekapaszkodva „zakatol” a stúdióban. (L. még: úttörőmozgalom, „Hegyen-völgyön zakatol a vonat, én a legszebb lányok közül téged választalak, egy a jelszónk, tartós béke, állj közénk és harcolj érte...”) A szivarozó rádiós gyanútlan embereket röhögtet ki országgal-világgal az egyik tévécsatornán, hamizik és cseveg a másikon. A színész-rendező reggeli műsort vezet egy adón, politikai kabaréban modoroskodik egy másikon. A főként bűnügyi profilú műsort vezető hölgy hajdan volt kisztábori szintű játékos feladatokat old meg egy nosztalgikus élű gimnáziumi emlékező programban. Satöbbi satöbbi.

Fejemet a tévés beszélgetés egy részlete hallatán kaptam fel. Az egyik meghívott fiatal műsorvezető épp a következőket mondta: „A héten részt vettem aaaaaaaz... Arany Zsilettpenge második magyar reklám-kreatív-film-szemle díjkiosztón. Ez házi feladat volt, mert a tv2 támogatta. (…) negyvenegy díjat osztottunk ki.”

„Ennyire jó a magyar reklám, hogy negyvenegy díj?!!!” vágott közbe hitetlenkedve az ismert műsorvezető nő. (Róla csak annyit, hogy az összes médiaszereplő közül talán neki van a legközvetlenebb kapcsolata a reklámszakmával, annak is a kreatív részével. Úgyhogy meg vagyok lepve, hogy meg volt lepve.)

A fiatalember folytatta: „A magyar reklámszakma mondjuk háromnegyede ott volt, reklámügynökségek és képviselőik, és ugye az volt a koreográfia, hogy (…) mi azt mondtuk, hogy ikszipszilon kategóriában nyert a nem tudom milyen ügynökség, kérjük, a képviselője jöjjön föl. Képviselő föláll, elindul, taps, majd három és fél, négy másodperc után síri csend, hallani a lépteket, ahogy közelíti a színpadot szerencsétlen nyertes, majd utána egy kis fanfár, följön a színpadra, megkapja a díjat, de addig síri csend a teremben, és ennyire ünnepelték egymást a magyar reklámszakma jeles képviselői.”

Mármostan. Úgy látszik, miközben a szóban forgó tévécsatornánál a marketingkommunikációs szakma kiemelkedő jelentőségű eseményének szponzorálása jó, fontos ügy, addig az abban érintett munkatársa számára „házi feladat”, amibe a lojalitás nem tartozik bele. Sem az, hogy az érintett házifeladatos nebuló legalább annak a rendezvénynek a nevét tudja, amelyet vezetni volt hivatott.

Az egyébként egy érdekes kérdés, hogy a magyar reklámszakma képviselői mennyire tudnak örülni egymás sikerének. Mint ahogy az is az, hogy esetleg a szakmánkon belül más stílusú kapcsolatokra lenne-e szükségünk. De hogy a jövő évi díjkiosztón más stílusú műsorvezetőre van, az egyszer biztos.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megújul a cimkék designja és a márka weboldala is - kampánybejelentő! 

 A TV2 közleményében csak magyar Dallasként fémjelzett sorozat történetének középpontjában az egyedülálló és hatásos gyógyvíz álll majd.

A hivatalos FIFA videójáték következő kiadásában feltűnik a legendás magyar futballista is. 

A karantén alatt az emberek két dolgot szerettek csinálni, bőrt ápolni és kockulni, így aztán megszületett ez a furcsa fúzió.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés