hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar diplomafilm nyert a Diák Oscaron

27 éve nem volt ilyen, bár az elmúlt két évben két magyar jelölt is közel került a díjhoz.

hirdetés

A Student Academy Awards díjat 1973 óta ítélik oda a világ filmművészeti egyetemeire járó hallgatók által készített alkotásoknak, diplomafilmeknek. Négy kategóriában osztanak aranyat, ezüstöt, bronzot. Magyar film huszonhét éve nem nyert (akkor Böszörményi Zsuzsa Egyszer volt, hol nem volt… című filmje), de nem csak ezért nagy dolog, hogy Kovács István rövidfilmje, az Ostrom most igen. Az viszont csak októberben derül ki, hogy aranyat, ezüstöt vagy bronzot ítélnek-e neki.

Részlet az Ostrom című filmből

A 23 perces Ostrom 1994-ben, a háború sújtotta Szarajevóban játszódik. Főhőse egy magányos bosnyák nő, aki elindul, hogy vizet találjon magának, és végre hajat mosson a várva várt randevúja előtt. Életveszélyes terve végrehajtásától sem a szomszédjai, sem a mesterlövészek nem tudják eltántorítani.

A film az idei Friss Hús és BuSho fesztiválokon is díjat kapott, bemutatták nyáron Szarajevóban, de Kovács István korábbi rövidfilmjeinek, a Betonzajnak és a Szürke senkiknek is jó volt a kritikai fogadtatása. Az Ostrom a rendező Színház- és Filmművészeti Egyetem mesterszakán készített diplomafilmje, az osztályfőnöke Enyedi Ildikó volt.

Az elmúlt két évben amúgy két magyar film is bejutott a Diák Oscar jelöltjei közé (Freund Ádám és Kis Hajni alkotásai), ez kategóriánként a díjazottakon kívül nem jelent többet általában négy filmnél. Idén 1582 nevezés érkezett a versenyre.

A díj egyik következménye, hogy benevezik az Oscar legjobb rövidfilm kategóriájába, és ha beválasztják a jelöltek közé, akkor februárban versenyezhet is a díjért.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A telekommunikációs márka egy új szó létrehozásával is igyekszik erősíteni identitását. A Mito segített neki.

A könyvterjesztő-kiadó csatlakozott a Movember Mozgalomhoz.

Májusban hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Digi felvásárolja az Invitelt. Félrevezető közlés miatt vonták vissza a döntést ideiglenesen.

Az imázsfilm az Etele Plaza korszerűségét és multifuncionalitását mutatja be. A Kreatívon látható először.

Egy év alatt 13,4 százalékos a csökkenés mértéke az értékesített példányszámoknál.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

hirdetés
hirdetés