hirdetés
hirdetés
hirdetés

Magyar diplomafilm nyert a Diák Oscaron

27 éve nem volt ilyen, bár az elmúlt két évben két magyar jelölt is közel került a díjhoz.

hirdetés

A Student Academy Awards díjat 1973 óta ítélik oda a világ filmművészeti egyetemeire járó hallgatók által készített alkotásoknak, diplomafilmeknek. Négy kategóriában osztanak aranyat, ezüstöt, bronzot. Magyar film huszonhét éve nem nyert (akkor Böszörményi Zsuzsa Egyszer volt, hol nem volt… című filmje), de nem csak ezért nagy dolog, hogy Kovács István rövidfilmje, az Ostrom most igen. Az viszont csak októberben derül ki, hogy aranyat, ezüstöt vagy bronzot ítélnek-e neki.

Részlet az Ostrom című filmből

A 23 perces Ostrom 1994-ben, a háború sújtotta Szarajevóban játszódik. Főhőse egy magányos bosnyák nő, aki elindul, hogy vizet találjon magának, és végre hajat mosson a várva várt randevúja előtt. Életveszélyes terve végrehajtásától sem a szomszédjai, sem a mesterlövészek nem tudják eltántorítani.

A film az idei Friss Hús és BuSho fesztiválokon is díjat kapott, bemutatták nyáron Szarajevóban, de Kovács István korábbi rövidfilmjeinek, a Betonzajnak és a Szürke senkiknek is jó volt a kritikai fogadtatása. Az Ostrom a rendező Színház- és Filmművészeti Egyetem mesterszakán készített diplomafilmje, az osztályfőnöke Enyedi Ildikó volt.

Az elmúlt két évben amúgy két magyar film is bejutott a Diák Oscar jelöltjei közé (Freund Ádám és Kis Hajni alkotásai), ez kategóriánként a díjazottakon kívül nem jelent többet általában négy filmnél. Idén 1582 nevezés érkezett a versenyre.

A díj egyik következménye, hogy benevezik az Oscar legjobb rövidfilm kategóriájába, és ha beválasztják a jelöltek közé, akkor februárban versenyezhet is a díjért.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés