hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mads Mikkelsen okostelefonnal utazik

„Nem akartunk vért” – a Deutsche Telekom marketingkommunikációs vezetője szerint mindössze ennyi feltétele volt a telekommunikációs cégnek a filmmel kapcsolatban, amikor Asger Leth rendezőt felkérték, hogy készítse el a Move on című interaktív road movie-t. A cég marketingkommunikációs vezetőivel a stáb herceghalmi hotelban berendezett bázisán beszélgettünk a kétnapos forgatás első napján, mielőtt belekukkantottunk az egyik magyarországi jelenet előkészületeibe.

hirdetés

Egy kitömött szarvas a buszmegállóban, aranyszín miniszoknyás Amy Winehouse-hasonmás a községházi hirdetőtábla előtt, művirágokkal felszerelkezett násznép, citromsárga inges vőlegény és pöttyös ruhás menyasszony – furcsa látvány fogadta azokat, akik a múlt hétvégén Sóskúton jártak.

Szarvas a sóskúti buszmegállóban
További képek forgatásról kattintás után! (Fotók: Lausek Esther)

A Pest megyei település lakói és látogatói a Move on című interaktív road movie forgatásába kóstolhattak bele fenékig, de az, hogy ez egy Telekom-projekt, nem sokak számára volt világos. Sehol egy T-logó, sehol egy magenta sál, sehol egy telekomos autó. Pedig a nemzetközi játékfilm az: a T-Mobile, vagyis a márka anyacége, a Deutsche Telekom legújabb kampánya.

Nem lesz magenta film

„Minden eszköz, amivel a projektet népszerűsítjük, márkázott. Az egyetlen, amit nem akarunk erősen márkázni, az maga a film. Lesz benne egy telekomos intro, mint a Metro Goldwyn Mayer oroszlánja, de a filmben magában lemondunk a brandingről” – támasztotta alá a márka rejtőzködését a Kreatív Online-nak Wolfgang Kampbartold, a Deutsche Telekom nemzetközi marketingkommunikációért és szponzorációért felelős alelnöke. Holott a filmet teljes egészében a Telekom finanszírozza, és maga a cég – vagyis ügynöksége, a DDB Berlin – találta ki, azt ígérik, márkázott termékmegjelenítések helyett mégis csupán a termékkategória, a cég által kínált szolgáltatások kapnak benne szerepet. Vagyis a Mads Mikkelsen által játszott főszereplő folyamatosan használja majd az okostelefonját navigációra, információszerzésre és egyszerűen kapcsolattartásra a családjával. (A telefonokhoz egyébként a Samsungot, az autókhoz pedig a Volkswagent nyerte meg partnerként a cég, vagyis azért lesz termékmegjelenítés a filmben.)

Mads Mikkelsen
Mads Mikkelsen Sóskút főutcáján

„A brief az volt, hogy a mobilinternetet megfoghatóvá, átélhetővé tegyük. A tarifákat éppúgy, mint a termékeket, okostelefonokat, mobilalkalmazásokat, szóval mindent, ami ehhez tartozik. Ehhez az ügynökség ötletét, hogy csináljunk egy road movie-t a Telekom-országok fogyasztóinak részvételével, akik egész Európában mobilszolgáltatásokat használnak, tökéletesnek találtuk” – mesélte a projekt születését Ayten Pekerman, a Deutsche Telekom nemzetközi marketingkommunikációs vezetője.

A megosztásra mennek

A film egyrészt – a Liverpool Street Station táncos flashmobja, a közös éneklés a Trafalgar téren Pinkkel és Katy Perry videóklipjében való részvételi lehetőség után és azokhoz hasonlóan – a márka „Life is for sharing” szlogenjét és márkaüzenetét igyekszik átadni a fogyasztóknak – mint ahogy teszi ezt 2008 óta. „Azt, hogy az élet teli van olyan különleges pillanatokkal, amelyeket megéri megosztani másokkal. A Telekom pedig ilyen pillanatokat próbál találni vagy létrehozni, és ezeket a pillanatokat úgy dramatizálni, hogy az emberek, akik ezeket látják, akik ezekben részt vesznek, meg akarják osztani másokkal” – magyarázta Kampbartold. Az elképzelések szerint ilyen pillanatokból áll a Move on forgatása is, amelyen részt vehetnek mindazok, akik a készítők által megadott feladatok valamelyikére jelentkeztek, majd ki is választották őket – akár szereplőként, akár a háziállatukkal, akár a zenéjükkel, akár az általuk beküldött szövegrészekkel stb.

Ezeknek az élményeknek a megosztásához éppúgy passzolnak a mobileszközök és mobilszolgáltatások, mint a feladatokra jelentkezéshez, amivel a közönség maga is befolyásolhatja a film alakulását. Vagyis aki akar részt akar venni a filmben vagy annak alakításában, az például okostelefonjával elkészíthet egy videót magáról vagy a háziállatáról, amit a filmhez kapcsolódó mobilalkalmazással bárhonnan elküldhet. „Az összejátszása a termékeinknek, az embereknek, akik maguk csinálják a road movie-t és a stábnak, tökéletesen passzol a road movie-ötlethez. És ez a kapcsolódás a termék, márka és a kreatív ötlet között” – foglalja össze Pekerman.

Mindenki rugalmas

Mivel a filmet a nyolc forgatási országban egy valódi „roadtrip” keretében veszik fel, és a 11 Telekom-országból folyamatosan érkező pályázatokat a forgatási ütemtervhez igazodva, országonként sorban bírálják el, a forgatókönyv rugalmas, a történet tervezett alakulása könnyen változhat. A rendezőnek az improvációtól sem mentes forgatás közben is megtetszhet valami más, és a fogyasztók által beküldött ötletek, inputok közül is. Vagy más dolgok is közbejöhetnek. A Magyarországon forgatott esküvő jelenetbe kiválasztott zenekar például a magyarországi forgatási időpontban nem ért rá, ezért felajánlották neki, hogy egy berlini jelenetben vehet részt (Végül aztán ez is elmarad, mert a csapat akkor sem ér rá.) Az esküvő jelenetben pedig – amelyhez házasulandó jegyespárokat kerestek – az eredeti tervvel ellentétben színészek (Lajkó Bence és Bárány Virág) játsszák a vőlegényt és a menyasszonyt , de két nyertes jegyespár résztvehetett a forgatáson szereplőként.

Készül a nászmenet
Álljon meg a nászmenet!

Hogy hogyan képes kontrollálni a Telekom a történetet ilyen flexibilitás mellett, arra Pekerman azt válaszolta: „Néhány dologban előzetesen megegyeztünk. Például abban, hogy nem akarunk vért, öldöklős akciófilmet, vagy horrorfilmet, hanem valami olyat, ami integratív módon vonul végig országokon át. Az ilyesfajta rögzített kereteken belül azonban a forgatókönyvírónak és a rendezőnek teljes a kreatív szabadsága. Magának a filmnek nem kell a márkaértékeinkhez passzolnia. Az, ahogy a film létrejön, a fogyasztók részvételével, az passzol a márkaértékeinkhez. Az eredménynek nem kell.”

Magyar munkások

A projektben valódi nemzetközi csapat vesz részt, a filmes stáb főként németekből áll, de sok a dán kulcsfigura, a projekt nemzetközi pr-feladatait pedig a brit Proud Robinson és az Organic PR szakemberei végzik, akik egy része szintén utazik a stábbal, és segíti a helyi újságírókat. Ugyancsak brit a stábbal együtt utazó és a forgatásokról a közösségi média különböző csatornáin folyamatosan tudósító riporter, Kitty de la Beche. A 11 ország Telekom-leányvállalatai résztvesznek az adott országban forgatott jelenetekhez kapcsolódó feladatok pontosításában, végzik a projekt helyi pr-feladatait, és azokra a mobilinternettel összefüggő termékekre fókuszálhatnak a film kampányában, amelyeknek az értékesítése számukra elsődleges – Magyarországon ez például egy mobilinternet előfizetéssel együtt kínált okostelefon. Itthon a kampánynak a termékhez és az egyik elsődleges célcsoporthoz, a fiatalokhoz illően erős online lába volt,és komoly tévékampány is kapcsolódott hozzá.

A Tv2 interjút készít az egyik nyertes jegyespárral
A Tv2 az egyik nyertes jegyespárt faggatja

A hazai kivitelezésben az offline kreatívok a DDB feladata volt, a Kirowski Isobaré pedig az online kreatívok elkészítése. Az Avantgarde pr-ügynökség és Kirowski közösségi médiás csapata a kommunikáció bizonyos szakaszaiban, illetve részfeladatok kivitelezésében vett részt, a médiatervezésben és a médiapartneri együttműködések kialakításában a MEC médiaügynökség segített a Telekomnak – tudtuk meg Kovács Ildikótól, a Magyar Telekom marketing- és vállalati kommunikációs igazgatójától, aki azt is elárulta, ezek a médiapartnerek a Tv2, a Metropol és természetesen a Telekomhoz tartozó Origo voltak. A sajtókommunikáció szempontjából a projekt pr-feladatait végzőknek a Magyarországon töltött három nap feszessége és a projekt folyamatos alakulása miatt állítólag nem volt könnyű dolguk: a sajtóbeszélgetésre például eredetileg csak fél órát szántak, így az újságírók körét olyan szűk körűre szabták, hogy a Kreatív Online be se jutott, és a forgatáson is csak négy-öt médium lehetett jelen. (Ide már bejutottunk.) Magának a filmnek itthon a Filmteam a produkciós partnere.

Olcsó film, drága kampány

A Telekom sem a projekt, sem a hozzá kapcsolódó kampány költségeiről nem akart nyilatkozni, de minden jel arra utal, hogy kampányként nagy volumenről, filmként viszont kicsiről lehet beszélni. Mads Mikkelsen a sajtóbeszélgetésen résztvevő újságírók beszámolója szerint például azt nyilatkozta a filmről, hogy a Move on hasonlít azokra a kisköltségvetésű filmekre, amiket először csinált színészként, Asger Leth rendező pedig azt mondta: „Sok dolgot kell megcsinálnunk kevés pénzből és mindig nagy a rohanás”. Az is biztos ugyanakkor, hogy a Telekomnak komoly elvárásai vannak a projekttel szemben: eladási számokat éppúgy produkálnia kell, mint amennyire márkaépítési célokat is meg kell valósítania. Kampbartold elmondása szerint mindezeknek a mutatóit hetente, országonként ugyanazokkal a módszerekkel mérik, és az eddigi számokkal elégedettek. A számokból publikus csak annyi, hogy Európa-szerte eddig több mint hétezren jelentkeztek a meghirdetett nemzetközi és országszintű feladatokra, ebből Magyarországról több százan pályáztak.

A Move on dióhéjban

A Move on egy európai stílusú thriller, egy szelíd akciófilm, amiben egy fura férfinak egy titokzatos ezüsttáskát kell Európán végigcipelnie. A rendezésre a Deutsche Telekom a már Hollywoodban is ismert dán Asger Lethet (Borotvaélen) kérte fel – a nemzetközi marketingkommunikációs vezető állítása szerint azért, mert olyan hollywoodi rendezőt kerestek, aki jártas ebben a műfajban, rendelkezésre álla projekt időszakában, elvállalja, hogy a forgatás negyven napja alatt (sőt, előtte közel egy hónapig utazgat a forgatási helyek, az országok megismeréséhez), és megfizethető. A szintén dán Mads Mikkelsent, aki szintén szerepelt már hollywoodi produkciókban (Casino Royale, Artúr király) a rendező választotta ki, a forgatókönyvet pedig Matt Greenhalgh (Control) írta. A női főszerepet a nyílt pályázat során kiválasztott szlovák Gabriela Marcinkova kapta. A magyarországi forgatás július 27-28-án, Sóskúton zajlott, ezekbe a jelenetekbe házasulandó jegyespárokat, esküvői zenekart, viccet, háziállatot, pohárköszöntőt vártak és választottak a készítők. A film a nyolc forgatási helyszín (Hollandia, Ausztria, Szlovákia, Horvátország, Magyarország, Montenegró, Macedónia és Németország) szerint nyolc epizódra tagolódik, egyben a tervek szerint a filmet októberben mutatják be Berlinben moziban, majd ingyenesen elérhetővé teszik online egészben és epizódokként is. Azt, hogy Magyarországon várható-e mozibemutató, még nem lehet tudni, a forgalmazás módja az egyes országokban más és más lesz.

hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés