hirdetés
hirdetés
hirdetés

London legmenőbb étterme nem is létezik

A Vice újságírója egy mutatványon keresztül szépen megmutatta, hogy milyen egyszerűen játszhatók ki az online értékelési rendszerek. Oobah Butler csinált egy nemlétező éttermet, amely hetek alatt London legmagasabbra értékelt vendéglátóhelyévé nőtte ki magát - úgy, hogy soha egy darab vendége nem volt és egy tányér ételt sem szolgáltak fel.

hirdetés

Oobah Butler korábban már "megszemélyesített" egy dizájnert a párizsi Fashion Weeken (magyarul hazudott róla, hogy az), és ennek sikere adta az ötletet ahhoz, hogy kamu éttermet hozzon létre a TripAdvisoron. Megcsinálta a The Shed at Dulwich nevű éttermet, amely valójában a hátsó kertjében található kis sufni volt. Az étteremhez címet nem, csupán egy feltöltőkártyás telefonszámot adott meg, és csak foglalás alapján lehetett oda bejutni - persze valójában sehogy sem, hiszen az étterem nem létezett, Butler pedig minden telefonálnak annyit mondott, hogy be van telve a foglalási tábla a következő hat hétre. Fotókat is feltöltött ránézésre finom ételekről, amelyekhez valójában mosogatótablettákat, borotvahabot és egyéb, fogyasztásra alkalmatlan anyagot használt fel Alább néhány werkfotó, hogy pontosan miket is kreált.

Először is szüksége volt néhány jó értékelésre, ehhez a barátai és más, híres ismerősei segítségét kérte. A néhány jól elhelyezett kamu értékelés tovább csigázta az érdeklődők fantáziáját, az exkluzivitás legendája pedig azonnal szárnyra kapott Londonban (később az egész világon), és az emberek elkezdtek nagy tömegben foglalásokat kérni. Sőt, pr-ügynökségek ajánlották fel szolgálataikat, éttermi beszállítók küldözgettek neki ingyenes mintákat (valahogyan kikövetkeztették a címét), sőt még állásajánlatokat is kapott. "A dolgok hamar kicsúsztak a kezeim közül" - kommentálta Butler.

Az őrület akkora lett, hogy a Shed kerek két hétig első helyen állt a TripAdvisoron rangsorában. Butler később továbbvitte a mutatványt: kitakarította a hátsó kertet, meghívott néhány vendéget, és az ABC-ből beszerzett mélyfagyasztott ételeket szolgált fel nekik. Néhányan azonnal átláttak a szitán, de többeket sikerült megtéveszteni, akik annyira jól akarták érezni magukat, hogy dicsérték a finom ételeket, néhányan pedig még újabb időpontot is kértek.

Amikor kiderült, hogy kamu az egész, a TripAdvisor annyval reagált, hogy úgy általában senkinek sem érdeke, hogy hamis helyeket hozzon létre, de tágabb értelemben azt ékesen bebizonyítja, hogy mennyire függenek az emberek az online értékelésektől, és mennyire egyszerű azokat meghamisítani. 

Butler egyébként az. eredeti cikkben kifejti, hogy mielőtt újságíró lett volna, több munkája is akadt: például éttermek megbízásából pozitív értékeléseket írt, darabját tíz fontért, anélkül természetesen, hogy vette volna a fáradtságot arra, hogy elmenjen oda.

További részletek itt.

(forrás: Kreatív Online, Vice)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés