hirdetés
hirdetés
hirdetés

London legmenőbb étterme nem is létezik

A Vice újságírója egy mutatványon keresztül szépen megmutatta, hogy milyen egyszerűen játszhatók ki az online értékelési rendszerek. Oobah Butler csinált egy nemlétező éttermet, amely hetek alatt London legmagasabbra értékelt vendéglátóhelyévé nőtte ki magát - úgy, hogy soha egy darab vendége nem volt és egy tányér ételt sem szolgáltak fel.

hirdetés

Oobah Butler korábban már "megszemélyesített" egy dizájnert a párizsi Fashion Weeken (magyarul hazudott róla, hogy az), és ennek sikere adta az ötletet ahhoz, hogy kamu éttermet hozzon létre a TripAdvisoron. Megcsinálta a The Shed at Dulwich nevű éttermet, amely valójában a hátsó kertjében található kis sufni volt. Az étteremhez címet nem, csupán egy feltöltőkártyás telefonszámot adott meg, és csak foglalás alapján lehetett oda bejutni - persze valójában sehogy sem, hiszen az étterem nem létezett, Butler pedig minden telefonálnak annyit mondott, hogy be van telve a foglalási tábla a következő hat hétre. Fotókat is feltöltött ránézésre finom ételekről, amelyekhez valójában mosogatótablettákat, borotvahabot és egyéb, fogyasztásra alkalmatlan anyagot használt fel Alább néhány werkfotó, hogy pontosan miket is kreált.

Először is szüksége volt néhány jó értékelésre, ehhez a barátai és más, híres ismerősei segítségét kérte. A néhány jól elhelyezett kamu értékelés tovább csigázta az érdeklődők fantáziáját, az exkluzivitás legendája pedig azonnal szárnyra kapott Londonban (később az egész világon), és az emberek elkezdtek nagy tömegben foglalásokat kérni. Sőt, pr-ügynökségek ajánlották fel szolgálataikat, éttermi beszállítók küldözgettek neki ingyenes mintákat (valahogyan kikövetkeztették a címét), sőt még állásajánlatokat is kapott. "A dolgok hamar kicsúsztak a kezeim közül" - kommentálta Butler.

Az őrület akkora lett, hogy a Shed kerek két hétig első helyen állt a TripAdvisoron rangsorában. Butler később továbbvitte a mutatványt: kitakarította a hátsó kertet, meghívott néhány vendéget, és az ABC-ből beszerzett mélyfagyasztott ételeket szolgált fel nekik. Néhányan azonnal átláttak a szitán, de többeket sikerült megtéveszteni, akik annyira jól akarták érezni magukat, hogy dicsérték a finom ételeket, néhányan pedig még újabb időpontot is kértek.

Amikor kiderült, hogy kamu az egész, a TripAdvisor annyval reagált, hogy úgy általában senkinek sem érdeke, hogy hamis helyeket hozzon létre, de tágabb értelemben azt ékesen bebizonyítja, hogy mennyire függenek az emberek az online értékelésektől, és mennyire egyszerű azokat meghamisítani. 

Butler egyébként az. eredeti cikkben kifejti, hogy mielőtt újságíró lett volna, több munkája is akadt: például éttermek megbízásából pozitív értékeléseket írt, darabját tíz fontért, anélkül természetesen, hogy vette volna a fáradtságot arra, hogy elmenjen oda.

További részletek itt.

(forrás: Kreatív Online, Vice)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az idén 30. évfolyamába lépett lap súlyos anyagi gondokkal küzd.

2016-17-ben tévesztették meg a fogyasztókat akciós készülékajánlataikkal. A Telekom nem ismeri el a jogsértést.

Bár igazán nem lehet látni a palackot a plakátokon, a jelenlétét tapintani lehet.

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés