hirdetés
hirdetés
hirdetés

Levendel Ádám

hirdetés

Levendel Ádám <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Levendel Ádám (Illusztráció: Kovács Lehel)
Végzettségét tekintve szociológus, szakmai pályafutása 1969-ben kezdődött, amikor belépett a Magyar Rádió és Televízión belül működő Tömegkommunikációs Központba, ahol volt kérdezőbiztos, osztályvezető, szervezésért felelős igazgatóhelyettes, végül pedig igazgató. 1990-ben Sterk Péterrel közösen megalapította a Szonda Ipsos közvélemény-kutató intézetet, amely az évek során az összes szegmensre kiterjesztette tevékenységét, kezdve a választások exit poll-kutatásaitól a társadalomkutatáson át egészen a különféle fogyasztói piaci szegmensek felméréséig.

„Ő a megközelíthetetlen öreg, egy karizmatikus ember, akinek nem lehetett ellentmondani” – beszélt róla egy ügynökségi vezető, hozzátéve, hogy az ókorban biztos helye lett volna a vének tanácsában. Gyakran szerepelt a médiában, és egyértelműen a baloldal szellemi holdudvarába sorolják, egy darabig közös tanácsadócéget működtetett például Szigetváry Viktorral, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon egykori bizalmi emberével.

Jelentős szerepe volt a Szonda sikersztorijában, a magas forgalom elérésében. Jó érzékkel vette észre, hogy a cég fő tevékenységi körét már korán, 1992-től főképp a piackutatásra kell felépíteni, annak ellenére, hogy a legnagyobb visszhangot mindig a politikai közvélemény-kutatások keltették. 2009-ben az addigi tulajdonosokat kivásárolták, azóta nem aktív. Egyes vélemények szerint neki pont időben sikerült kilépni, nem egy öreg focista, aki még mindig megpróbál futni, bár nem megy neki.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell befolyásos piackutató céget építeni.

2000 és 2006 között a Magyar Reklámszövetség elnöke, további két évig pedig elnökségi tag volt. Rengeteg szakmai konferencián szerepelt előadóként a 90-es és 2000-es években, és nagyszámú szakkönyv megírásában, lektorálásában, szerkesztésében vett részt. Egyike a GKI Gazdaságkutató tulajdonosainak.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Juttasd el rászorulókhoz! A JótÉtel megmutatja, hova viheted, és ha kell, a Budapest Bike Maffia érte is megy.

A tulajdonosok az eddigieknél autentikusabb, meggyőzőbb arculatra és kommunikációra vágytak.

Azt a címben már le sem mertem írni, hogy az egyik plakáton két Big Mac is egy párt alkot.

Rá találtak parkolni a Valentin-citylightra.

Legalábbis a Huawei reprezentatívként tálalt kutatása szerint, amelyből az derül ki, hogy a hatévesek között már csaknem mindnek volt okoseszköz a kezében.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés