hirdetés
hirdetés
hirdetés

Leteszteltük a Spotify kihívóját, a már itthon is elérhető YouTube Musicot

Ha csak a számokat nézzük, valószínűleg a YouTube Music könyvtára nagyobb a Spotify-jal összehasonlítva. Más szempontból viszont utóbbi tűnik kifinomultabbnak. Kipróbáltuk a mától Magyarországon is elérhető YouTube Musicot, hátha megkönnyítjük a zeneőrültek dolgát.

hirdetés

A régióban, köztük Magyarországon is elérhetővé válik a YouTube Music (YTM), amelyet egy éve indított el a Google megújított formájában a tengerentúlon és néhány másik piacon.

A hivatalos indulás előtt néhány napig tesztelhettem az alkalmazást, ami alapján néhány észrevétel megkönnyítheti azok a dolgát, akik most a Spotify és a YouTube Music közötti előfizetés között hezitálnak.

Kezdjük a legfontosabbal: a két előfizetéses verzió, a YouTube Music Premium és a Spotify Premium itthon szinte ugyanannyiba kerül az egy hónapos, ingyenes próbaverzió után: előbbi havi 1490 Ft, utóbbi havi 5 euró (jelenleg kb 1500 Ft). Persze lehet használni az ingyenes, reklámokkal megszakított zenehallgatást kínáló verziót is, de az YTM ebből a szempontból pont a sima Youtube legrosszabb tulajdonságát nem küszöböli ki. A YTM ingyenes verziója ugyanis abban a pillanatban elhallgat, ahogy lezár a telefon, így az csak a nem túl aksikímélő zenehallgatást teszi csak lehetővé.

A YTM előfizetéses modellje azonban már jóval inkább a felhasználónak kedvez. Ebben a verzióban már letölthetünk számokat, playlisteket, vagy albumokat az offline zenehallgatáshoz, és reklámok sincsenek. Ezeket speciel a Spotify is tudja, érdekesebb a két szolgáltatás közötti különbségeket tisztázni.

Nagyobb könyvtár, de semmi podcast

A YTM nagy előnye, hogy a felületén elérhető minden Youtube-ra feltöltött videós zenei tartalom is. Ezeknél ráadásul kiválaszthatjuk, hogy a videóra és a hangra együtt, vagy csak a hangra van szükségünk.

Mivel az YTM-re így nem csak a hivatalos megjelenések, hanem a rajongói felvételek, bootlegek, remixek is felkerülnek, így nem nehéz megtippelni, hogy a YTM könyvtára csak számok tekintetében nagyobb a Spotify-énál.

A YTM ezentúl személyre szabott lejátszási listákat is kínál, de itt kevesebb a választási lehetőség a Spotify-jal szemben. Utóbbi hétféle, stílusokra szabott daily mixet dob fel, a YTM viszont egy végtelenített listába szórja a zenehallgatási szokásaink alapján összeállított mixet. A YTM viszont nagyon hamar ráérez a felhasználó ízlésére, egy-két nap után már egészen vállalható lett számomra ez a személyes mix. Emellett arra is figyel a szokásaink alapján, hogy az adott napszakban munkához vagy edzéshez passzoló zenékből dobjon fel listát a kezdőoldalon

T. Jay Flower, a YouTube zenei termékeiért felelős globális vezetője a Google által szervezett konferenciabeszélgetésen elárulta, hogy az algoritmuson túl egy nagyobb zenei szerkesztőcsapat dolgozik az alkalmazáson. Mint ahogy zeneipari szakértők, kiadók is folyamatosan konzultálnak ezekkel a szerkesztőkkel arról, hogy mi éppen a felfutó stílus/előadó/téma a zenei világban, vagy mire érdemes jobban odafigyelni.

Mégis, ezen a ponton érzek egyelőre lemaradást a Spotify-hoz képest: utóbbin több a zenei oldalak, előadók, vagy egyéb véleményformáló k által összeállított playlist, ami egy idő után jóval izgalmasabb az algoritmus által felkínált opcióknál. Egyszerűen egyelőre szorosabbnak tűnik a Spotify kapcsolata a zenei világgal, de ez lehet csak abból fakad, hogy a svéd alapítású cégnek tíz éve volt az alkalmazás fejlesztésére a frissebb YTM-hez képest.

Flower azt is elmondta, nem terveznek podcastokat a YTM-ra, miközben a Spotify elég látványosan ebbe az irányba terjeszkedik (csak tavaly 340 millió dollárt költöttek két podcastgyártó cég felvásárlására). Flower azt is hozzátette, exkluzív, kizárólagos album- vagy dalpremierekkel sem számolnak, “mert az összezavarja a felhasználókat”.

Szövegre és kulcsszavakra is kereshetünk

Mindezek után el is jutottunk a YTM számomra legszimpatikusabb tulajdonságához. A keresősávban ugyanis nem csak előadókra, album- vagy számcímekre kereshetünk rá, hanem szövegrészletek vagy kulcsszavak alapján is rátalálhatunk a keresett számra. Mondani sem kell, ez a funkció mekkora segítség lehet egy beragadó dallamfoszlány, vagy régóta keresett szám esetében.

Néhány példa:

Itthon a Youtube márkanév hosszútávon sokat nyomhat a latba

Magyarországon is lesz családok számára kínált előfizetési csomag havi 2290 Ft-ért (a diákkedvezmény viszont egyelőre nem lesz itthon), mint ahogy a nem csak zenékre, hanem a Youtube Originals sorozatokra is áhítozó felhasználók 1790 Ft-ért érhetik el a Youtube Premium csomagot.

Pár nap tesztelés után egyelőre nem látok óriási különbséget a Spotify és a YTM között, hosszútávon az azonban a YTM malmára hajthatja a vizet a versenyben, hogy Magyarországon a YouTube már a rádiókat is lekörözi népszerűségben és a zeneiparra gyakorolt hatásban.

A YouTube Music letölthető a Play Store-ból, az App Store-ból vagy a music.youtube.com oldalon. A YouTube Premium szolgáltatás a youtube.com/premium oldalon érhető el.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés